Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Skrivet av ca.agrell:

Testade lite igår med en vän som har flugit en hel del i mindre plan. Det var otippat skoj att se honom knappa in frekvenserna på radiofyrarna och flyga från Skåne till Säve i väder med noll sikt, utan GPS. Helt plötsligt såg man ljusen på landningsbanan framför sig. Lite halvmagiskt för någon som inte är så insatt i flyg.

Jag var helt nöjd med att vara andrapilot och ställa in instrumenten efter hans anvisningar. Jag fick en dosa snus som tack för att han, som datorlös, fick flyga lite. Win-Win!

Åh, hade verkligen behövt en sådan vän - som har lite mer koll på flygning. Kommer ju tusan ingenstans själv... Bara detta med hur fyrar funkar osv... Trodde verkligen det skulle vara tutorials på ett djupare stadie om detta och annat i spelet.

Jajajaja...youtube videos och tutorials finns online. Men ack så segt att glo på dessa haha...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Tragiska är ju att FSX har en mycket bättre flygskola. Kan rekommenderas om man vill ha lite kul medans man pluggar. Sen är ju frågan om alla ifr system fungerar i FS 2020 än så kanske inte går applicera allt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Skaffade mig Orbx London landmark pack samt London City Airport. Flög dock först från LCA över London innan jag skaffade mig dom, för att kunna jämföra.

Var medveten om kritiken kring London landmark pack, men jag flyger inte med drone camera och kollar byggnader i närbild, så kände att det inte spelade någon roll. Så länge det ser bra ut från planet, å det gör det!

Måste säga att skillnaden efteråt var otroligt stor, så kändes som en bra investering, speciellt eftersom jag gillar flyga i UK!

Permalänk
Medlem

Om man bortser från grafik, någon som har åsikt om vilken som har verkligast/bäst flygkänsla mellan x plane 11 och flight simulator?

Permalänk

Med risk för att tjata hål i huvve på folk...

Idag: R5 1600 körs i 3.8Ghz, GTX 1070 Dual OC, 16GB minne, SSD x 2, Asus B450-F

Haken i min setup är då...?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spacedebree:

Med risk för att tjata hål i huvve på folk...

Idag: R5 1600 körs i 3.8Ghz, GTX 1070 Dual OC, 16GB minne, SSD x 2, Asus B450-F

Haken i min setup är då...?

I min erfarenhet (se signatur) lär det vara CPU i de flesta lägena, förutsatt att du kör 1080p.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

@Thomas: Ja, jag kör i Full HD. Nu tycker jag förvisso att AA i spelet ser rätt snyggt ut i 1080 (högsta AA läget kräver väl en del, men...). Men tycker dock att boxar med text (ATC, och även karta osv) tar ENORMT mycket plats även när man skalar ner dem. Så jag funderade på en 1440 27" vart det lider. Men för nu - Full HD!

Bumpa upp från nuvarande till 3600 (eller någon annan version av den) eller uppkommande 4600 kanske kan göra jobbet?

Såg att både CPU och GPU verkade ligga runt 50-60 procent... Har ju kört en OC scan på mitt 1070, och såg att det då bara hamnade på 1936mhz... Gör nog ingen större skillnad. Även ökat mem +300mhz i GPUn.

Rycker som skam i standardinställningar på de flesta större flygplatserna, och flyter på lite däremellan...

Kanske inte går att få bättre?

https://imgur.com/a/79N4Q5s

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Joystick ansluter inte i Flightsimulator 2020

Jag har en joystick Wingman Force feedback av äldre modell.

Den funkar när jag ansluter till Windows. Det går att kalibrera i Windows. Och den dyker upp i FS 2020 med korrekt namn men allt annat är "grått" och det visas ett frågetecken där bilden på joysticken ska visas. Det går inte göra några inställningar. ]Väldigt skumt när det funkar i övriga spel.

Tacksam för synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiwJon:

Jag har en joystick Wingman Force feedback av äldre modell.

Den funkar när jag ansluter till Windows. Det går att kalibrera i Windows. Och den dyker upp i FS 2020 med korrekt namn men allt annat är "grått" och det visas ett frågetecken där bilden på joysticken ska visas. Det går inte göra några inställningar. ]Väldigt skumt när det funkar i övriga spel.

Tacksam för synpunkter.

Har du läst i den här tråden?

https://forums.flightsimulator.com/t/ms-sidewinder-force-feed...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Om man bortser från grafik, någon som har åsikt om vilken som har verkligast/bäst flygkänsla mellan x plane 11 och flight simulator?

Jadu, om detta tviste de lärda in absurdum.

Egentligen kan man väl dela in lägren i vad exakt man vill simulera. Är det instrumentprocedurer i tunga jetkärror och knapptryckande man söker bör man kanske välja Lockheed Martins Prepar3d och skaffa ett payware addon i klass med Flightsimlabs A320 eller PMDG 737/747. De besitter extrema systemdjup och härmar de riktiga kärrornas autopiloter och navigeringssystem oerhört bra (plus en himla massa mer)

Vill man flyga enklare, mindre flygplan som C172 kan bör man definitivt kolla in Xplane 11. Default-cessnan är faktiskt inte fy skam (bättre än den man får i MSFS). Själv använder jag ett addon från A2A simulations "C172 trainer" för Prepar3d, men jag trivs utmärkt i default cessnan i XP11. Det finns givetvis tredjeparts addons för Xplane också om man vill flyga mer avancerade varianter än default.

Men out of the box är Xplane långt före MSFS när det gäller hur planen reagerar på de roderutslag du gör. Tyvärr verkar det som att MSFS släpptes för tidigt och många av planen i spelet flyger rentav riktigt undermåligt.
Hoppas du blev något klokare.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem

Ska nog skicka tillbaka min https://www.inet.se/produkt/6608880/honeycomb-alpha-flight-co...

Känner att den tar för mycket plats och ska satsa på joystick istället:).
Det kanske är nån som är sugen på den? kan sälja för samma pris jag köpte den för.Annars är det riktig bra känsla och kvalitet.
Använd 1 vecka typ.

Köpt på komplett dock:)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nexus82:

Jadu, om detta tviste de lärda in absurdum.

Egentligen kan man väl dela in lägren i vad exakt man vill simulera. Är det instrumentprocedurer i tunga jetkärror och knapptryckande man söker bör man kanske välja Lockheed Martins Prepar3d och skaffa ett payware addon i klass med Flightsimlabs A320 eller PMDG 737/747. De besitter extrema systemdjup och härmar de riktiga kärrornas autopiloter och navigeringssystem oerhört bra (plus en himla massa mer)

Vill man flyga enklare, mindre flygplan som C172 kan bör man definitivt kolla in Xplane 11. Default-cessnan är faktiskt inte fy skam (bättre än den man får i MSFS). Själv använder jag ett addon från A2A simulations "C172 trainer" för Prepar3d, men jag trivs utmärkt i default cessnan i XP11. Det finns givetvis tredjeparts addons för Xplane också om man vill flyga mer avancerade varianter än default.

Men out of the box är Xplane långt före MSFS när det gäller hur planen reagerar på de roderutslag du gör. Tyvärr verkar det som att MSFS släpptes för tidigt och många av planen i spelet flyger rentav riktigt undermåligt.
Hoppas du blev något klokare.

Har aldrig spelat Xplane och nu när man kostat på köp av MSFS 2020 så får de duga, har inget att jämföra med men jag är nöjd, tycker de känns verkligt då jag flyger och jag har inte testat alla plan, mest Cessna planen och nu idag testade jag att flyga Airbus mellan Stockholm och Umeå, riktigt kul, men de blev en usel landning då jag inte fattade hur man motorbromsar, behövde hela landningsbanan för att få stopp på planet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon301768:

Har aldrig spelat Xplane och nu när man kostat på köp av MSFS 2020 så får de duga, har inget att jämföra med men jag är nöjd, tycker de känns verkligt då jag flyger och jag har inte testat alla plan, mest Cessna planen och nu idag testade jag att flyga Airbus mellan Stockholm och Umeå, riktigt kul, men de blev en usel landning då jag inte fattade hur man motorbromsar, behövde hela landningsbanan för att få stopp på planet.

Använde du autobrake? Reverse thrust brukar inte hjälpa till nämnvärt med stoppsträckan. Riktiga piloter jag sett prata om sånt på YouTube säger att det enbart används för att bromsarna inte ska hettas upp lika mycket, vilket gör att de inte behöver stå och kallna lika länge innan man kan använda planet igen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Använde du autobrake? Reverse thrust brukar inte hjälpa till nämnvärt med stoppsträckan. Riktiga piloter jag sett prata om sånt på YouTube säger att det enbart används för att bromsarna inte ska hettas upp lika mycket, vilket gör att de inte behöver stå och kallna lika länge innan man kan använda planet igen.

Vad jag förstått är det också viktigt när det är dåligt grepp (blöt landningsbana, etc), lite beroende på hur lång landningsbanan är, förstås.

Men ja, bromsarna ska väl under normala förutsättningar vara fullt tillräckliga... (Även om de, som du säger, gärna undviker de extremt varma bromsarna som blir följden om de bara bromsar.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv

Jo jag körde autobrake men som sagt fick stopp på planet när de var nån meter kvar av landningsbanan, precis så jag kunde vända utan att hamna på gräset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexus82:

Jadu, om detta tviste de lärda in absurdum.

Egentligen kan man väl dela in lägren i vad exakt man vill simulera. Är det instrumentprocedurer i tunga jetkärror och knapptryckande man söker bör man kanske välja Lockheed Martins Prepar3d och skaffa ett payware addon i klass med Flightsimlabs A320 eller PMDG 737/747. De besitter extrema systemdjup och härmar de riktiga kärrornas autopiloter och navigeringssystem oerhört bra (plus en himla massa mer)

Vill man flyga enklare, mindre flygplan som C172 kan bör man definitivt kolla in Xplane 11. Default-cessnan är faktiskt inte fy skam (bättre än den man får i MSFS). Själv använder jag ett addon från A2A simulations "C172 trainer" för Prepar3d, men jag trivs utmärkt i default cessnan i XP11. Det finns givetvis tredjeparts addons för Xplane också om man vill flyga mer avancerade varianter än default.

Men out of the box är Xplane långt före MSFS när det gäller hur planen reagerar på de roderutslag du gör. Tyvärr verkar det som att MSFS släpptes för tidigt och många av planen i spelet flyger rentav riktigt undermåligt.
Hoppas du blev något klokare.

Kul reflektion! Bra utläggning...

Jag har inte datorn att driva MSFS som det är tänkt, men det lilla jag testat tycker jag att känslan går mer mot spel än simulator. XP 11 (demot) däremot känns väldigt verkligt med roder, prop. wash m.m. tycker jag. Dock har jag inte testat flyga Cessna på riktigt så kan inte riktigt jämföra heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Tack! Det var "skit bakom spaken"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

... Dock har jag inte testat flyga Cessna på riktigt så kan inte riktigt jämföra heller

Inte jag heller (har suttit passagerare i 15hr), men C172an har ungefär samma motor som de PA28:orna jag skolar på IRL (Lycoming O-320 160HP) och de flyger i samma farter och förbrukar liknande mängder bränsle. Jag är väl inte helt såld på hur C172 flyger i MSFS...Dock finns det väl några väsentliga skillnader mellan C172 och PA28.

  • C172 är högvingad. Praktiskt när det regnar ute och du vill gå in i cockpit. Opraktiskt då vingen kan skymma sikten när man svänger in på bas/final i trafikvarvet

  • C172 har elektriska vingklaffar

  • PA28 har en bränsletank-väljare som antingen går på höger eller vänster vingtank. Du kan inte som i C172 välja "both", detta medför att man efter ca 30min manuellt behöver switcha tank när man flyger Pipern

  • PA28 har en flygande stabilator, dvs hela stjärtfenan rör sig när du för ratten framåt eller bakåt och där du trimmar en antiservo-tab för att jämna ut spakkrafterna. En Cessna har stabilisator där främre delen är fixerad och bakre delen består av höjdroder med trim-tabs

Dags för en tur i regnet i MSFS!

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexus82:

Jadu, om detta tviste de lärda in absurdum.

Egentligen kan man väl dela in lägren i vad exakt man vill simulera. Är det instrumentprocedurer i tunga jetkärror och knapptryckande man söker bör man kanske välja Lockheed Martins Prepar3d och skaffa ett payware addon i klass med Flightsimlabs A320 eller PMDG 737/747. De besitter extrema systemdjup och härmar de riktiga kärrornas autopiloter och navigeringssystem oerhört bra (plus en himla massa mer)

Vill man flyga enklare, mindre flygplan som C172 kan bör man definitivt kolla in Xplane 11. Default-cessnan är faktiskt inte fy skam (bättre än den man får i MSFS). Själv använder jag ett addon från A2A simulations "C172 trainer" för Prepar3d, men jag trivs utmärkt i default cessnan i XP11. Det finns givetvis tredjeparts addons för Xplane också om man vill flyga mer avancerade varianter än default.

Men out of the box är Xplane långt före MSFS när det gäller hur planen reagerar på de roderutslag du gör. Tyvärr verkar det som att MSFS släpptes för tidigt och många av planen i spelet flyger rentav riktigt undermåligt.
Hoppas du blev något klokare.

Läser man vad piloter skriver så tycker dom GA planen e riktigt bra i MSFS, däremot finns det saker å förbättra med airliners. Dock är dom helt okej som default plan.

Finns inget som säger att flygmodellen är sämre i MSFS (tvärtom i många aspekter), men finns så klart olika åsikter

Permalänk
Medlem

Spela FS 2020 på 3 skärmar

Går det att spela FS 2020 på 3 skärmar så att man ser åt sidorna i höger och vänster skärm. Alternativt att ha andra menyer för inställningar mm i de andra skärmarna. Det funkade i alla fall i FS X.

Förutsätter naturligtvis att grafikkortet klarar det men klarar FS det och i så fall, var ställer man in det? Hittar inte något alternativ i FS.

Vilka inställningar behövs i Windows?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Läser man vad piloter skriver så tycker dom GA planen e riktigt bra i MSFS, däremot finns det saker å förbättra med airliners. Dock är dom helt okej som default plan.

Finns inget som säger att flygmodellen är sämre i MSFS (tvärtom i många aspekter), men finns så klart olika åsikter

Kanske ska säga de gillar GA bättre relativt iaf. Det finns ju saker som kan bli bättre med nog i stort sett alla plan misstänker jag. Som lekman gillar dem överlag bättre än FSX default men jag vet inte men jag tycker ibland det känns väldigt syntetiskt. Som hur rodret reagerar på gaspådrag vid starter händer liksom ingenting sen händer allt på en gång. Som om de måste över en viss hastighet innan de verkar överhuvudtaget. Sen verkar de 100 % direkt. Otroligt svårt få en smidig start där man håller mittlinjen. Mycket lättare i il 2 och fsx med payair realair spitfire xiv som ju har några hästar under huven och borde vrida mer än cessnas.

Även landningar blir mycket vev då rodret är så starkt så överkorrigerar väldigt enkelt. Har sänkt sensitivity på axlarna för att göra det enklare. I de flesta simmar jag kört är rodret inte alls lika kraftfulla som ailerons och elevators som ju arbetar med mer yta? Känns som rodret med mindre yta att arbeta på inte skulle va lika kraftfullt till att styra planen men fullt utslag och du svänger 45 grader omedelbart och stressar nästan sönder planen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Tur att jag kunde testa spelet via game pass, nu efter 10 dagar har jag redan börjat tröttna. Kommer varken att köpa spelet eller förlänga via game pass.

Permalänk

Ev. fixa för dålig prestanda i FS2020 ?

För er som precis som jag (och många andra) har rejäla prestandaproblem, har ni testat detta? Jag har själv inte gjort det då jag fick tuppjuck på spelet och avinstallerade. Men funkar detta - så drar jag inte ski...spelet igen (ni får ursäkta men det känns inte så mkt som en sim när det rycker och hackar helt kolossalt).

https://www.reddit.com/r/flightsim/comments/idmdqq/update_msfs_2020_stuttering_when_window_focused/

Blev själv osäker på vilka inställningar det rörde sig om så jag var inne och kollade:

https://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=10

OM detta funkar så måste det ju vara en temporär lösning till Microsoft vaknar till och fixar problemet..

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem

@Flexiblus Jag börjar trötta på prestandaproblemen.
Ligger nästan aldrig över 40 fps numer, oftast 28-32 nånstans. GPU-användningen ligger ganska ofta under 50%. I plan + områden där jag innan release närmade mig 60 fps ligger jag fortfarande på 35-ish med CPU som bottleneck, även om jag stänger av all traffic och kör clear skies.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiwJon:

Går det att spela FS 2020 på 3 skärmar så att man ser åt sidorna i höger och vänster skärm. Alternativt att ha andra menyer för inställningar mm i de andra skärmarna. Det funkade i alla fall i FS X.

Förutsätter naturligtvis att grafikkortet klarar det men klarar FS det och i så fall, var ställer man in det? Hittar inte något alternativ i FS.

Vilka inställningar behövs i Windows?

Tacksam för svar.

Det fungerar att köra med tre skärmar men det blir utdraget på sidorna. Hoppas de kommer bättre stöd för detta.
Läs mer om problemet här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Läser man vad piloter skriver så tycker dom GA planen e riktigt bra i MSFS, däremot finns det saker å förbättra med airliners. Dock är dom helt okej som default plan.

Finns inget som säger att flygmodellen är sämre i MSFS (tvärtom i många aspekter), men finns så klart olika åsikter

Håller absolut med om att GA-kärrorna är mycket bättre än jetkärrorna hittills
Med det sagt:
Jag tycker det är svårt att flyga attitydflygning med C172an. Dvs där nosläget styr farten och effekten styr höjden. Effektpådraget verkar lite för sent så man faller igenom i höjden. Det är tämligen enkelt och effektivt att korrigera sin glidvinkel mot banan med enbart gas IRL, betydligt svårare (och slöare) i MSFS.

En annan intressant grej är att jag lyckas sätta bakpartiet i backen redan vid ca 20 knop under takeoff. Inte riktigt så det fungerar vid start...

Sedan är turboprop-modelleringen ett kapitel för sig. Och MSFS verkar lida av exakt samma brister som föregångaren FSX från 2006(!).

Initialt är du prestandabegränsad av motorernas tillgängliga effekt (N1 / torque). Emellertid ändras begränsande parameter till ITT (temperatur) vid ca 15.000ft. Med andra ord, håller du en viss ITT limit under resten av stigningen skall både effekten och fuel flow minska. Vilket absolut inte händer i MSFS. Effekt ökar konstant under hela stigningen till 25.000ft (testade inte högre) och fuel flow likaså.

Vidare är motståndet från propellerbladen för klent. Håller du 240 knop i planflykt i King Air B350 och sätter gasreglagen på idle och propparna till fine pitch erhåller du i MSFS en ganska sävlig inbromsning. I verkligheten hade du tappat ca 120 knop på lite mer än 15 sekunder, det är verkligen som att fälla ut två ladugårdsdörrar.

Slutligen är multi-engine egenskaperna i t.ex King Air B350 väldigt märklig. Du kan simulera motorbortfall strax efter start och behöver inte vara rädd att rulla runt och hamna på backen trots att farten är lägre än VMCA , sidrodret funkar fortfarande utmärkt, du kan rentav skeva mot med skevrodret enbart och gladeligen fortsätta din färd.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Tur att jag kunde testa spelet via game pass, nu efter 10 dagar har jag redan börjat tröttna. Kommer varken att köpa spelet eller förlänga via game pass.

Nej nu börjar nyhetens behag att lägga sig och kvar är bara vi simare och entusiaster

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Nej nu börjar nyhetens behag att lägga sig och kvar är bara vi simare och entusiaster

Jag har gått över till No Man Sky. Helikoptrar och VR då kommer man tillbaks

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennaho:

Det fungerar att köra med tre skärmar men det blir utdraget på sidorna. Hoppas de kommer bättre stöd för detta.
Läs mer om problemet här

Okej. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag har gått över till No Man Sky. Helikoptrar och VR då kommer man tillbaks

Ser också fram emot VR-stöd.
Men vad tror du att man behöver för grafikkort för att orka driva FS med hyfsad grafik i VR (Rift S)?
Just nu kör jag ultrainställningar i 1440p, 30-60fps med 1080TI.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2