Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Nej nu börjar nyhetens behag att lägga sig och kvar är bara vi simare och entusiaster

Lite så är det men efter att ha spelat ett antal dagar så kan jag tycka att även grafiken är alltför hypad visa ställen ser ju riktigt average ut. Jag var också mäktig imponerad när jag först flög över New York men efter ett tag så blir man inte imponerad längre. Det är trots allt 2020 och Microsoft har haft flera år på sig att leverera en produkt som är långt ifrån färdigt.

Ja ja jag vet jag inte simare eller entusiast som du beskriver så det är det nog bäst att hålla mig borta från tråden så att folk inte börja bli förbannade.

Permalänk
Medlem

Tjena alla FS2020 entusiaster

Min far flyger rundor för fullt och allt fungerar fint.. förutom saitek multipanelen men det kommer säkert igång när dom trixat lite med drivrutinerna.

Men det är så att han har ett GTX 1060 3gb i datorn och han gillar att flyga på "high" preset och det kortet räcker inte till på långa vägar kan man säga. "spelar i 1080p"
Så jag funderar på att byta till ett lite kraftigare kort, men vad ska man sikta på?
Han har en budget på ca 2500:- och begagnat är inga som helst problem.

Samt det kan vara så att han ärver min 1440p skärm här hemma så småningom så om kortet även klara den upplösningen i mins 30fps så hade det varit toppen.

Så frågan är: Vilket grafikkort bör jag leta efter?

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Finns det eller kommer det komma något liknande "Euro Truck Simulator 2"läge till liret. Skulle vara helt underbart att börja smått och jobba sig uppåt. Köpa större flyg för större frakter, passagerare eller gods. Få ta uppdrag att flyga runt med gods till småöar världen runt t.ex.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tazadar:

Tjena alla FS2020 entusiaster

Min far flyger rundor för fullt och allt fungerar fint.. förutom saitek multipanelen men det kommer säkert igång när dom trixat lite med drivrutinerna.

Men det är så att han har ett GTX 1060 3gb i datorn och han gillar att flyga på "high" preset och det kortet räcker inte till på långa vägar kan man säga. "spelar i 1080p"
Så jag funderar på att byta till ett lite kraftigare kort, men vad ska man sikta på?
Han har en budget på ca 2500:- och begagnat är inga som helst problem.

Samt det kan vara så att han ärver min 1440p skärm här hemma så småningom så om kortet även klara den upplösningen i mins 30fps så hade det varit toppen.

Så frågan är: Vilket grafikkort bör jag leta efter?

MSFS har rätt knepigt beteende gällande prestanda, så det är inte sådär helt lätt att ge rekommendationer.

Intrycket jag har utifrån både egna erfarenheter och vad andra visat i olika genomgångar är att det har lätt att slå i taket både vad gäller CPU- och GPU-prestanda.
Det verkar vara ganska få trådar som gör mycket av jobbet, så ett par kärnor slår i taket rätt fort och begränsar prestandan från CPU-sidan.

Jag skulle rekommendera att titta på hur belastningen ser ut, både på CPU och GPU.

https://www.sweclockers.com/test/30214-snabbtest-grafikpresta... ger lite insikt i hur olika grafikkort presterar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Finns det eller kommer det komma något liknande "Euro Truck Simulator 2"läge till liret. Skulle vara helt underbart att börja smått och jobba sig uppåt. Köpa större flyg för större frakter, passagerare eller gods. Få ta uppdrag att flyga runt med gods till småöar världen runt t.ex.

Inte inbyggt i själva MSFS, men det finns ju t.ex. https://www.fseconomy.net/ (som jag själv inte lyckas öppna just nu).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Finns det eller kommer det komma något liknande "Euro Truck Simulator 2"läge till liret. Skulle vara helt underbart att börja smått och jobba sig uppåt. Köpa större flyg för större frakter, passagerare eller gods. Få ta uppdrag att flyga runt med gods till småöar världen runt t.ex.

ja jag håller med, det hade varit rätt nice faktiskt, gjort det lite mer målorienterat med var man ska flyga. Leverera låda X till Staden Y = Achivement

Jag hoppas också på fler aktivieter liksom Bush flygnings aktiviteterna och jorden runt flygning

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

För de som efterlyser uppdrag kan jag rekommendera att kolla på Deadstick. Ej släppt ännu, och högst oklart när det sker. Inte alls en ersättare för Microsoft Flight Simulator egentligen, men just uppdragsflygning har det i allra högsta grad. Ser fram emot det oerhört mycket. Har dock tyvärr försenats ett antal gånger hittills.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spacedebree:

För er som precis som jag (och många andra) har rejäla prestandaproblem, har ni testat detta? Jag har själv inte gjort det då jag fick tuppjuck på spelet och avinstallerade. Men funkar detta - så drar jag inte ski...spelet igen (ni får ursäkta men det känns inte så mkt som en sim när det rycker och hackar helt kolossalt).

https://www.reddit.com/r/flightsim/comments/idmdqq/update_msfs_2020_stuttering_when_window_focused/

Blev själv osäker på vilka inställningar det rörde sig om så jag var inne och kollade:

https://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=10

OM detta funkar så måste det ju vara en temporär lösning till Microsoft vaknar till och fixar problemet..

Jag kör alltid Asus GPU Tweak före jag spelar något, den stänger bland annat av mängder med bakgrunds processer som är igång i Windows, brukar vara runt 35-40 olika som stoppas och sedan optimeras ram minne och grafik kortet överklockas lite lätt.

Har alltid kunnat köra Ultra i mängder av spel även fast min dator är på gränsen att klarar av detta och Microsoft Flight simulator 2020 har heller inte varit något problem, flyter på fint i min dator och jag har som sagt bara 16gb ram och ett 1080 kort samt Ryzen 2700x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexus82:

Håller absolut med om att GA-kärrorna är mycket bättre än jetkärrorna hittills
Med det sagt:
Jag tycker det är svårt att flyga attitydflygning med C172an. Dvs där nosläget styr farten och effekten styr höjden. Effektpådraget verkar lite för sent så man faller igenom i höjden. Det är tämligen enkelt och effektivt att korrigera sin glidvinkel mot banan med enbart gas IRL, betydligt svårare (och slöare) i MSFS.

En annan intressant grej är att jag lyckas sätta bakpartiet i backen redan vid ca 20 knop under takeoff. Inte riktigt så det fungerar vid start...

Sedan är turboprop-modelleringen ett kapitel för sig. Och MSFS verkar lida av exakt samma brister som föregångaren FSX från 2006(!).

Initialt är du prestandabegränsad av motorernas tillgängliga effekt (N1 / torque). Emellertid ändras begränsande parameter till ITT (temperatur) vid ca 15.000ft. Med andra ord, håller du en viss ITT limit under resten av stigningen skall både effekten och fuel flow minska. Vilket absolut inte händer i MSFS. Effekt ökar konstant under hela stigningen till 25.000ft (testade inte högre) och fuel flow likaså.

Vidare är motståndet från propellerbladen för klent. Håller du 240 knop i planflykt i King Air B350 och sätter gasreglagen på idle och propparna till fine pitch erhåller du i MSFS en ganska sävlig inbromsning. I verkligheten hade du tappat ca 120 knop på lite mer än 15 sekunder, det är verkligen som att fälla ut två ladugårdsdörrar.

Slutligen är multi-engine egenskaperna i t.ex King Air B350 väldigt märklig. Du kan simulera motorbortfall strax efter start och behöver inte vara rädd att rulla runt och hamna på backen trots att farten är lägre än VMCA , sidrodret funkar fortfarande utmärkt, du kan rentav skeva mot med skevrodret enbart och gladeligen fortsätta din färd.

Jo, finns så klart en hel del å fixa och att förbättra, men spelet är ju ändå klart bättre än exempelvis Xplane 11 var när det kom ut, det spelet har ju levt mycket tack vare bidragen från tredjepartsutvecklare.

Ett exempel är ju hur luften beter sig, i Xplane är luften väldigt statisk, man kompenserar det genom att simulera flygplanen väl, medans i MSFS så är luften och hur den beter sig mycket mer levande. Har för mig Aerosoft tog upp det i samband med ett besök hos Asobo.

Men har inte flugit några plan själv (på riktigt dvs), så är svårt att säga vad som är korrekt och inte, men är säker på att det bara kommer bli bättre och bättre, man har ju sagt att det är ett 10-års projekt som precis har börjat.

Permalänk
Medlem

Klarar man sig med en 250 GB SSD som speldisk (ej w10) om detta är det enda spelet man ska installera på den disken?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kvarnis:

Klarar man sig med en 250 GB SSD som speldisk (ej w10) om detta är det enda spelet man ska installera på den disken?

Ja, helt klart. Standard edition tar upp omkring 98 GB; Premium Deluxe är väl en bit till men de rekommenderade systemkraven är på 150 GB.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kvarnis:

Klarar man sig med en 250 GB SSD som speldisk (ej w10) om detta är det enda spelet man ska installera på den disken?

Jag har standard edition och den tar upp ca 110gb på min ssd disk.

Permalänk
Skrivet av Kvarnis:

Klarar man sig med en 250 GB SSD som speldisk (ej w10) om detta är det enda spelet man ska installera på den disken?

Skrivet av Thomas:

Ja, helt klart. Standard edition tar upp omkring 98 GB; Premium Deluxe är väl en bit till men de rekommenderade systemkraven är på 150 GB.

Sedan får man komma ihåg att det bygger på snabbt när väl DLC:er börjar släppas i större omfattning, extra flygplan, extra flygplatser, annan scenery, andra verktyg och etc. Inte alls ovanligt med installationsmappar för FSX/P3D som är hundratals GB stora.

Tycker spontant att 250 GB känns som i minsta laget, men det går ju alltid att byta upp sig om behovet uppstår.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Job manager

Snubblade på denna länken på youtube Career mode for MSFS2020 och den kan nog tålas att checka in, blir ju faktiskt precis vad jag ville ha att ha en egen firma och flyga med och leverera varor.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Snubblade på denna länken på youtube Career mode for MSFS2020 och den kan nog tålas att checka in, blir ju faktiskt precis vad jag ville ha att ha en egen firma och flyga med och leverera varor.

Intressant, ser ut att vara en direkt konkurrent till det tidigare nämnda FS Economy.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv

Riktigt bra Youtube kanal med bra tutorial video., hon är tydligen flygkapten, finns flera videos där hon flyger på riktigt.

Permalänk

@anon301768: Jag kör denna med ibland. Men jag fattar inte....GPU ligger runt 80-90 och CPU runt 40 procent. Då är det vad som hämmar vad?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

@anon301768: Hennes joystick suger dock:) hade en sån förut som ballade ur.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hondaxl:

@Guggen64: Hennes joystick suger dock:) hade en sån förut som ballade ur.

Hon har fått dom, nämner de i första videon hon gjorde.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ganska härligt med en upplevelse där man gång på gång blir mållös av hur jäkla vackert det är. Vädersimulationen är helt magisk!

Fin flygning i en norsk fjord.

Gryning runt Mt Fuji, råkade tyvärr få med menyraden här

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

@Guggen64: Jag kör denna med ibland. Men jag fattar inte....GPU ligger runt 80-90 och CPU runt 40 procent. Då är det vad som hämmar vad?

Det kan ändå vara CPU'n, det hjälper inte att CPU'n har en massa kärnor som inte används om en av de som används slår i taket.

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Intressant, ser ut att vara en direkt konkurrent till det tidigare nämnda FS Economy.

Frågan är bara vilken man ska köra. Är det mycket jobb ni som har fått igång det?

Jag har för övrigt börjat lira lite smått. Några haverier har det ju blivit om vi säger så. Övergav Cesnan som man kör träningsuppdagen med för att prova på en snabbare kärra. Tror det var den "kraftfullaste" Cesnan. Det gick ju sådär när man inte var van vid den höga farten. Går det förresten att sätta landning på autopilot?

Hur som haver så är jag imponerad av detta. Jag har nog inte kört Microsoft Flight Simulator sen i slutet på 90-talet. Måste bara få tag i en joystick snart!!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av spacedebree:

@Guggen64: Jag kör denna med ibland. Men jag fattar inte....GPU ligger runt 80-90 och CPU runt 40 procent. Då är det vad som hämmar vad?

Har själv börjat fundera på varför burken har gått så varm. CPU:n går väldigt högt och även grafiken. Kikade lite på nätet och det verkar vara ett känt problem med "spelet". Många som upplever skillnad från betan när de hade möjlighet att testa den. Något har alltså gjorts så att det har blivit betydligt mer resurskrävande. Min burk kokar invändigt när jag kör MFS, men inte vid övriga spel.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Frågan är bara vilken man ska köra. Är det mycket jobb ni som har fått igång det?

Har inte jämfört i detalj, men vid en snabb överblick så verkar det ju på det stora hela vara samma koncept.
En uppenbar skillnad är att OnAir Airline Manager (som Don_Tool nämnde) till skillnad från FS Economy har en månadsavgift, men det kanske det är värt det om det faktiskt är bättre.
Jag får även känslan att OnAir är mer strukturerat som ett faktiskt spel, utifrån informationen på siten.

FS Economy verkar iaf både ha problem med anstormningen av folk som vill skapa nya konton samt ha allmänt teknikstrul just nu, så det är väl sannolikt först om några dagar som de är ett reellt alternativ för nya användare.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Har inte jämfört i detalj, men vid en snabb överblick så verkar det ju på det stora hela vara samma koncept.
En uppenbar skillnad är att OnAir Airline Manager (som Don_Tool nämnde) till skillnad från FS Economy har en månadsavgift, men det kanske det är värt det om det faktiskt är bättre.
Jag får även känslan att OnAir är mer strukturerat som ett faktiskt spel, utifrån informationen på siten.

FS Economy verkar iaf både ha problem med anstormningen av folk som vill skapa nya konton samt ha allmänt teknikstrul just nu, så det är väl sannolikt först om några dagar som de är ett reellt alternativ för nya användare.

Okej tack för klargörandet. I ärlighetens namn så vet jag inte om det är värt att hoppa på någon månadskostnad. Jag får testa FS Economy när det lugnat ned sig.

Det är inte så att det planeras ett "officiellt" läge inbyggt i spelet? Det känns ju aningen märkligt egentligen. Jag har i och för sig ingen uppfattning om hur det var i föregångaren. Hoppas går det väl alltid att göra!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ghostfenix:

Frågan är bara vilken man ska köra. Är det mycket jobb ni som har fått igång det?

Jag har för övrigt börjat lira lite smått. Några haverier har det ju blivit om vi säger så. Övergav Cesnan som man kör träningsuppdagen med för att prova på en snabbare kärra. Tror det var den "kraftfullaste" Cesnan. Det gick ju sådär när man inte var van vid den höga farten. Går det förresten att sätta landning på autopilot?

Pratar vi om en Citation (jet) eller typ Grand Caravan?
Jag tror inte någon av dem har autoland, men alla plan kan väl landa via AI-kontroll i menyn där uppe tror jag. Har aldrig testat den funktioneon själv.

Frågan är om något plan har fungerande autoland ännu. Isåfall lär det vara A320, 747 och/eller 787 där det kan tänkas funka.

Edit: A320 har fungerande autoland, även om det inte är exakt som det ska.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aqua_HeaD:

Har själv börjat fundera på varför burken har gått så varm. CPU:n går väldigt högt och även grafiken. Kikade lite på nätet och det verkar vara ett känt problem med "spelet". Många som upplever skillnad från betan när de hade möjlighet att testa den. Något har alltså gjorts så att det har blivit betydligt mer resurskrävande. Min burk kokar invändigt när jag kör MFS, men inte vid övriga spel.

Märkligt, min dator är tvärtom, flera spel som min dator måste jobba hårdare med, jag hör när fläktarna varvar upp i spel och de gör dom i många men inte i Microsoft flight Simulator 2020, datorn går på samma fart när de gäller fläktar.

Min CPU ligger på ca 80% när jag spelar och jag har ordentligt med kylning, har 5 st 240mm fläktar i datorn så tempen brukar aldrig gå över 60 grader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Har inte jämfört i detalj, men vid en snabb överblick så verkar det ju på det stora hela vara samma koncept.
En uppenbar skillnad är att OnAir Airline Manager (som Don_Tool nämnde) till skillnad från FS Economy har en månadsavgift, men det kanske det är värt det om det faktiskt är bättre.
Jag får även känslan att OnAir är mer strukturerat som ett faktiskt spel, utifrån informationen på siten.

FS Economy verkar iaf både ha problem med anstormningen av folk som vill skapa nya konton samt ha allmänt teknikstrul just nu, så det är väl sannolikt först om några dagar som de är ett reellt alternativ för nya användare.

Jag installerade det igårkväll och bara kollade runt lite, fördelen Onair Airline manager är att det är defacto ett rent managerspel med rätt hyfsad gui för att simulera din flygning, du behöver alltså inte flyga rutten med msfs men det vill man ju såklart. Vad gäller att prenumerera på spelet så kan du ta en månad i taget så du behöver inte binda dig en längre tid. Jag kommer testa en månad för att utvärdera hur det är, hade varit roligt om man hade kunnat lägga till flera spelare på samma flygbolag. Som sagt en hel del frågor återstår men jag ser potential i spelet iallafall 😎

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lutar åt att köpa spelet, troligen någon av de dyrare utgåvorna, om jag fastnar rejält. Är ett spel jag gärna vill se att utvecklaren och utgivaren, som ändå tagit en ekonomisk risk, får något tillbaks av väl utfört arbete. Men jag kanske tänker konstigt här bör väl tilläggas.

Game Pass är ofta för bra för att vara sann, som typ här. Totalt förändrat hur jag konsumerar spel. Släpps mer spel i tjänsten än jag hinner med att spela.

Håller med! Är självklart med och stöttar spelet även fast jag kanske inte spelar det för ofta då jag gärna vill se en fortsatt utveckling av spelet. Dock så tror jag att dom tjänar mer på en på månadsprenumerationer än ett köp av ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Vad gäller att prenumerera på spelet så kan du ta en månad i taget så du behöver inte binda dig en längre tid.

Mjo, dock är det ju ganska kraftigt rabatterat om man betalar för en längre period på en gång, så om man gillar det så verkar det snabbt bli vettigt att inte betala månadsvis. T.ex. ett halvår för priset av 2.33 månader, ett helår för priset av 3.88 månader.

Om man kör gratistestet (en vecka) och sedan känner sig någorlunda övertygad att man gillar det och sannolikt fortsätter mer än en månad så verkar ju ett halvår inte som någon jättechansning med tanke på att detta bara kostar en aning mer än två enskilda månader.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304