Sweclockers topplista över tidernas 50 bästa spel (sammanställd)

Permalänk
Entusiast

Lite tråkigt att du strök mina röster Då hade mitt favorit spel åtminstone kommit i top 5

Bra gjort annars. FF7 äger!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag]
Lite tråkigt att du strök mina röster Då hade mitt favorit spel åtminstone kommit i top 5

Bra gjort annars. FF7 äger!

Man inte rösta på två spel samtidigt (du röstade på Baldur's Gate I och II), så jag fick tyvärr stryka din lista.

Permalänk
Medlem

1. Xenogears "Vi fick ha consoll spel ?" Något spel med bättre story får går ej att få.
2. Baldurs Gate II
3. Age of Empires II
4. Gothic II
5. Gothic I
6. Ascherons Call II
7. Ufo - Terror from the Deep
8. Elit
9. Warcraft II
10. Neverwinter Nights

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

1. The Last Ninja (c= 64)
2. daoc
3. Diablo I
4. Diablo II
5. Quake
6. Quake III
7. Toca II
8. Battlefield 1942
9. Minesweeper
10. Battlefield 1942

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Jag skulle tycka det var tragiskt om Wolf3d eller nått Doom kom etta faktiskt...

Håller helt o hållet med, och det gör nog dom flesta andra oxå, bara dom tänker efter ett tag För hur många sitter o spelar wolf3d (lr annat valfritt spel från den tiden) nu för tiden? Inte många skulle jag tro...

Permalänk
Medlem

världens bästa spel kom på 33:e plats!
Men men, för få som hade spelat det antar jag ettan var ju ingen direkt överraskning, hela top 15 var ganska okej..

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Kul att se att listan uppskattades förresten.
Jag blev positivt överraskad av att se att folk som hänger här faktiskt besitter ganska god smak
De tunga publikattraktorerna tog upp de första 5 platserna, och det är kanske inte så konstigt, men det kan man väl säga att de förtjänar.
Själv återstår det dock för mig att förstå varför Half-Life ses som världens bästa spel vart man än vänder sig, men i övrigt tycker jag listan ser riktigt smakfull ut.
Speciellt Mafias placering tycker jag är överraskande trevlig!

Permalänk
Medlem

Varför ströks min lista?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Varför ströks min lista?

Man var tvungen att skriva 10 röster!

Permalänk
Medlem

1. Quake2
2. Counter-Strike
3. Wolfenstein 3d
4. Doom2
5. Warcraft3
6. Quake3
7. Starcraft
8. Worms2
9. GTA1
10. Half-Life

Permalänk
Hedersmedlem

1. Transport tycoon deluxe
2. GTA vice city
3. GTA 3
4. Unreal tournament
5. Q3
6. worms 1
7. starcraft (broodwar)
8. RA aftermath
9. transport tycoon 1.06
10. sim tower

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

1. Starcraft - Broodwar
2. Diablo II
3. Half-life
4. Age of Empires II
5. Warcraft III
6. Battlefield
7. Elma
8. Unrealtournament
9. GTA 3 vice city
10. Quake III

Visa signatur

"If you shake it more than twice your playing with it..."
//ErCa

Permalänk
Medlem

skandal!
FF8 före FF6?
Halflife?, bästa genom tiderna?
yeahyeah..

Visa signatur

K#

Permalänk

Det räcker med listor nu alltså

Permalänk
Medlem

Bästa kom ju 3:a, möjligen 4:a

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

bästa spelet genom tiderna behöver ju inte nödvändigtvis vara ett PC spel....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp

sant, men en majoritet här i forumet är pc-spelare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp

Man kunde ju rösta på både konsolspel och pc-spel.

Permalänk

Kan inte heller fatta varför Half-Life alltid får så mycket beröm. Visst, det kanske var kul och bra, men jag tycker nog att de äldre spelen har mer "själ". Kanske beror på att man var yngre då, men Half-Life är ju inte i närheten av Monkey Island 2 och Transport Tycoon.

Så, Mr FanBoy kan ju börja flama nu.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Christoffer
Kan inte heller fatta varför Half-Life alltid får så mycket beröm. Visst, det kanske var kul och bra, men jag tycker nog att de äldre spelen har mer "själ". Kanske beror på att man var yngre då, men Half-Life är ju inte i närheten av Monkey Island 2 och Transport Tycoon.

Så, Mr FanBoy kan ju börja flama nu.

Alltså jag tror så här att nästan alla röstar efter hur ett spel har berört dem... T.ex. när jag spelade Zelda 3 (etta på min lista) satt jag och en kompis en sommar och spelade det på mitt landställe hela sommaren varvat med lite fotboll och bad, allt vi snackade om var Zelda nästan, det var länge sen och man var ung, det kanske inte är det bästa spelet men det är så jag kommer ihåg det...

Krångligt att förklara

Permalänk

Bästa, eller en lista efter popularitet?
Ordet bäst borde strykas för gott.

Visa signatur

"what do you mean it's crap, theres eight bodies at the end and he gets to shag his mom!"
-Edward Elisabeth Hitler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av browndwarf
Bästa, eller en lista efter popularitet?
Ordet bäst borde strykas för gott.

Bäst i meningen sweclockarnas sammanlagda åsikter om vad som är bäst.
Och om många tycker något är bra så är det populärt, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Alltså jag tror så här att nästan alla röstar efter hur ett spel har berört dem... T.ex. när jag spelade Zelda 3 (etta på min lista) satt jag och en kompis en sommar och spelade det på mitt landställe hela sommaren varvat med lite fotboll och bad, allt vi snackade om var Zelda nästan, det var länge sen och man var ung, det kanske inte är det bästa spelet men det är så jag kommer ihåg det...

Krångligt att förklara

Jag vet EXAKT vad du menar! Sådant är helt underbart! Gamla fina minnen.... Det kallas livet´s goda stunder upplevelser

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem

he min lista

1. Icewind dale II

2. Diablo II

3.TFT

4. Warcraft III

5.BG II

6.BG I

jaja ha det så bra..:)

Visa signatur

Me the only

Permalänk
Medlem

Även fast top-listan är slutförd så ska jag plita ner vad jag anser vara några av de tio bästa spelen.

10. Vice City - Det som gör att jag gillar mafia framför vice city är att Mafia känns som om det har lite mer handling, vad som talar för VC är de otroliga stunten man kan göra.

9. Jedi knight II - Springa runt med ljusabeln går det att ogilla?

8. Freelancer - Äntligen ett rymd-sim i min smak.

7. Morrowind - det är storslaget, snyggt och det är MYCKET att upptäcka.

6. Mafia - En stad massa bilar och sist men inte minst vapen

5. Red alert - Behöver man säga så mycket?

4. Simon the sorcerer - även om jag aldrig spelade igenom detta helt så bjöd spelet på allt vad som behövs i ett peka och klicka äventyr, dumma lösningar och spydiga kommentarer.

3. Half-life - Då spelets diverse moddar är något av de mer spelade på burken.

2. Roller coaster tycoon - Finns det något roligare än att bygga udda berg och dalbanor?

1. Indiana Jones and the fate of atlantis - Detta underbara peka och klicka spel, med alla urbota dumma lösningar på problem, helt enkelt fängslande.

Risken att jag har glömt något är väll ganska stor..

Visa signatur

Blä

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo

Krångligt att förklara

Yes, Zelda 3 var kul som fan, och då var man ung med men men, satt faktiskt väldigt länge med det, fick låna ett snes mot mitt nes av en polare, då spelade jag bara sf2 och zelda typ, underbara spel, då var man fan kär i snes'et

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

1. Half-life
2. BF1942
3. GTA Vice City
4. Unreal Tournament
5. Skifree
6. Keen-serien
7. Age of Empires 1 och 2
8. Command and Conquer hela serien
9. Tony Hawk 4 Xbox
10. Super Mario (borde kommit längre upp)

Permalänk
Medlem

Var har du gjort av WC3 ?!!?! =(

Visa signatur

/ JojJe

Permalänk
Avstängd

tidernas bäst RTS spel är ju helt klart Total Annihilation! finns inget spel som är så komplett, SC WC mm mm saknar så mycket ... det är inte alls samma dynamik och kännsla i dessa spel ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

1. Grim Fandango
Dem som inte sätter detta högt, har inte spelat det.

2. Half-Life
Visst, det är mainstream, men det är ju sant.

3. Urban Chaos
UPPFÖLJARE, SNÄLLA!

De är de viktigaste enligt mig.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5