HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Det är en mycket bra deal!

Hade varit grymt om man själv kunde betala mellanskillnaden till Samsung för att få en G7 32" dock.
Men jag är grymt glad för den som kom med tipset. Stort tack!

Permalänk
Medlem

Ett fantastiskt tips. Tack! Jag har varit inställd på att köpa en LG 27'' UltraGear 27GN950 (4K Nano IPS 144 Hz) för 9900 kr. En stor och ny Samsung-TV har jag redan men detta är ett kap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Kommer man vara tvungen öppna den för att få ut serienumret? Annars säljer jag gärna TV:n och tar G7:an.

När jag hämtade ut tv:n, sa säljaren att fulla serienumret bara finns på baksidan av tv:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makke94:

När jag hämtade ut tv:n, sa säljaren att fulla serienumret bara finns på baksidan av tv:n.

Aha ok, tack. Jag behåller den nog nu när jag ser den funkar i 4K- och 120Hz-läge. För det krävs ett nyare grafikkort.

Permalänk
Medlem

Detta är nog det bästa erbjudandet jag någonsin har tagit del av, men som sagt om leveransen är inställd till mitten på November så kan det bli lite jobbigt.

Men löper allt ut väl så är det helt ofattbart, frågan är om man ska behålla skärmen, du lär ju inte få ut mer än 4-5k om det är många som ska sälja den.

Permalänk
Medlem

Såg nu att 75" också ingår i kampanjen....

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Detta är nog det bästa erbjudandet jag någonsin har tagit del av, men som sagt om leveransen är inställd till mitten på November så kan det bli lite jobbigt.

Men löper allt ut väl så är det helt ofattbart, frågan är om man ska behålla skärmen, du lär ju inte få ut mer än 4-5k om det är många som ska sälja den.

Kan nog tidigareläggas om vi har tur.
Jag ska behålla skärmen men en del kommer nog sälja.
Inte alla som gillar Curved.

Men låt säga att man säljer skärmen för 4k.
En Q90T 55 för 8k. Rätt bra.

Permalänk
Medlem

Hmm, funderat på att uppgradera tv för nästa generation och skärm till datorn med i9 och som kör en 2070 super, erbjudandet att få båda skärmarna för det priset låter värt även om det är rätt stora pengar (mycket value för pengarna iaf), hur länge skulle rabattkoden gälla?

Permalänk
Medlem

@Smasher89: Tror det var denna helgen sa han på telefonen.

Permalänk
Medlem

@Smasher89: Eftersom leveranstiden är så lång kan du ju beställa och avboka om du ångrar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@Smasher89: Tror det var denna helgen sa han på telefonen.

Tack, får bli en beställning så kan man alltid avbeställa om man ändrar sig, får nog mäta upp så den får plats bara. Gillar mest att det verkar vara fokuserade på gaming med så borde vara bra responstid med.

Permalänk
Medlem

Okej sugen på en Samsung Q90T/95T frågan om man skulle enda skillnaden är boxen man får med ?

För min del behöver det vara 75 tum men har dock en OLED idag men 90T för 24K är fan bra pris

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

@The man swe 90: För 3000kr får du en bra begagnad förstärkare som gör samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Varför skulle det vara med på bilderna om det inte ingår?

Ungefär min tanke också. Dock står det oftast i infon om andra stolar att nackkudde och svankstöd ingår. Står inget sådant om denna. Men vore ju konstigt ifall det inte ingick eftersom de är med på vissa bilder. Jag chansar och hoppas det ingår

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@The man swe 90: För 3000kr får du en bra begagnad förstärkare som gör samma sak

Kör Sonos Arc men det var sjukt stor skillnad på leveranstiden mellan dessa modeller November(90T) mot September för 95T

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,

Permalänk
Medlem

@The man swe 90: Så är det

Samsung QE65Q95T finns i lager ser det ut som, ta den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@The man swe 90: Så är det

Samsung QE65Q95T finns i lager ser det ut som, ta den?

Gå från 55 till 65 känns som ett för litet steg att uppgradera tycker jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Gå från 55 till 65 känns som ett för litet steg att uppgradera tycker jag

Jag gick från 65 till 55 till nu att köpa 55 igen.
Föredrar det, större än så kan man lika gärna köra projektor imo.
Men förstår såklart om man vill ha så stort som möjligt om man inte har plats för projektor.
Jag kör med stativ 3-ben så föredrar 55 för att den är lättare att flytta runt hemma än 65.

Permalänk
Medlem

Hur tror vi priset på modellen kommer rasa till BF?
Om man tittar på 55 och 65 Q90T så hålls ju priset uppe på 20" samt 25" och har varit så sen mars när de kom. Någon gång har det varit en kampanj på 5 tusen ner.

Jag tror personligen att dessa är grymt överprisade som rek pris. De kommer nog sjunka till rek pris på 14" samt 18" i november/BF och behålla det priset efter BF. Vilken gör att vi som köper för att sälja Q90T inte gör dealen som vi tror. Bara en tanke jag vill upplysa.
Tänk på att man inte säljer för välgörenhet. Jag tror att det är ett strategiskt marknadsföringsspel från samsung för att lotsa ut dessa tv-apparaterna.
Dock vill jag poängtera att jag fortfarande tycker att det är en bra deal med skärmen såklart.
Så ni som kan och vill, köp för tusan. Men var inte besvikna om rekpriset hamnar i mer normala nivåer till er leverans i november.

Permalänk
Medlem

@Stidt-O: Ingen här tror något annat, men en 55" super high end TV för 12 papp där en BRA gamingskärm ingår värd 6 000kr, det hittar du inte ens på BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Hur tror vi priset på modellen kommer rasa till BF?
Om man tittar på 55 och 65 Q90T så hålls ju priset uppe på 20" samt 25" och har varit så sen mars när de kom. Någon gång har det varit en kampanj på 5 tusen ner.

Jag tror personligen att dessa är grymt överprisade som rek pris. De kommer nog sjunka till rek pris på 14" samt 18" i november/BF och behålla det priset efter BF. Vilken gör att vi som köper för att sälja Q90T inte gör dealen som vi tror. Bara en tanke jag vill upplysa.
Tänk på att man inte säljer för välgörenhet. Jag tror att det är ett strategiskt marknadsföringsspel från samsung för att lotsa ut dessa tv-apparaterna.
Dock vill jag poängtera att jag fortfarande tycker att det är en bra deal med skärmen såklart.
Så ni som kan och vill, köp för tusan. Men var inte besvikna om rekpriset hamnar i mer normala nivåer till er leverans i november.

Tror vi alla förstår att 20k är högt räknat på Q90T 55 t.ex
Jag förväntar mig att den i vinter sen ligger på runt 13-14k.
Med det sagt betalar jag gärna 12k och får en skärm värd 6k på köpet..

Dvs, bara tvn för 12k är rätt bra pris.
Det som gör dealen sjukt bra är skärmen man får med.
Blir som att betala 6-7k för tvn..ungefär 50% mot vad den lär kosta runt BF.

Säg att skärmen kostar 4k på BF och tvn i bästa fall 13k.
Det är 17k och det är vad jag skulle säga är absolut lägsta lägsta.
Ofta är BF så hypat. Tycker inte det är så jäkla bra..
Visst, tvs brukar kunna pressas.

Men i alla fall, 12k mot 17k (i mitt teoretiska fall där både tv och skärm får bra priser under BF).

Permalänk
Medlem

Står i min beställningsbekräftelse jag fick på epost för fem timmar sedan från Hifibutiken att förväntat datum är 28 september. Får hoppas på det.
Någon beställning syns ännu inte under mina köp på min sida på Hifibutiken, där står det: "Ingen order är registrerad på ditt konto ännu."

Jag har köpt TVn för att det var ett väldigt bra erbjudande och ett väldigt bra tillfälle att ersätta min 10 år gamla Sony.

Permalänk
Medlem

Jag har velat uppgradera min 55" OLED till 65" ett tag nu, och behöver en gamingskärm till, så detta var ju perfekt!

Undrar vad jag får för min Philips OLED, 8002 tror jag den heter, 1.5 år gammal. Kanske 8000kr? 7000kr?

Permalänk
Medlem

Angående Samsung-kampanjen ser jag att köpet ska göras senast 1 november (och registrerats senast 1 december). Någon som fått svar från hifi-klubben hur det fungerar om produkten skickas ut först i mitten av november? Får man kvitto (och betalar) redan nu så man får giltigt datum på kvittot?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Angående Samsung-kampanjen ser jag att köpet ska göras senast 1 november (och registrerats senast 1 december). Någon som fått svar från hifi-klubben hur det fungerar om produkten skickas ut först i mitten av november? Får man kvitto (och betalar) redan nu så man får giltigt datum på kvittot?

På min orderbekräftelse står det ju dagens datum. Ska väl räcka?
Bankutdraget visar annars att jag betalt idag.
Sen har jag en känsla av att vi kommer få tvn snabbare än November men det är bara min magkänsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

På min orderbekräftelse står det ju dagens datum. Ska väl räcka?
Bankutdraget visar annars att jag betalt idag.
Sen har jag en känsla av att vi kommer få tvn snabbare än November men det är bara min magkänsla.

Godkänner Samsung orderbekräftelse? Står att man ska skicka in följesedel/kvitto enligt villkoren. Därför jag blir lite fundersam.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Godkänner Samsung orderbekräftelse? Står att man ska skicka in följesedel/kvitto enligt villkoren. Därför jag blir lite fundersam.

Vet inte. Kanske krävs kvitto men man brukar ju bara få en följesedel.
Jag har betalt med kort online men med upphämtning till butik.
Kanske får något papper när jag hämtar den.

Permalänk
Medlem

Valde att betala på klarna faktura(så man betalar när den levererats, brukar köra direktbetalning annars men iomed väntetiden ville jag avakta med den metoden, men riskerar det att bli fel datum så det inte skulle gälla då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chief wiggum:

Hifiklubben firar 40 år och kör i helgen en enligt mig bra kampanj på Samsung för sina medlemmar.

Jag köpte den här här för 11994 kr (ordinarie pris 19990 kr)med koden "40YEARS":

Samtidigt har Samsung en kampanj som man är berättigad till att nyttja.

Dvs du får plocka ut en av tre valbara Samsung produkter gratis.

Tex, Samsung Odyssey C27G75T

Nej, inte enligt hifiklubben själva. Till detta reapris så utgår ingen gratisprodukt

Inlägg inflyttat till rätt tråd
Permalänk
Medlem
Skrivet av a3519:

Nej, inte enligt hifiklubben själva. Till detta reapris så utgår ingen gratisprodukt

Det är helt olika kampanjer så det vore fel att inte få en "gåva på köpet" som både Samsung och återförsäljaren gör reklam för. Det säger sig själv att det ska ingå - om sedan TV:n säljs för 12, 16 eller 20 tusen ska kvitta!