Permalänk

Köpa Alienware bärbardator

Hej!
Funderar på att gå från stationär dator till bärbar. Funderar på att köpa en Alienware dator, m15 ish.
Jag vill fortfarande kunna spela på den och ha någorlunda framtidssäkrad dator för kommande spel.
Just nu spelar jag på 2080ti så jag kommer definitivt gå ned i prestanda.

Jag kommer använda min spelskärm hemma som är 4k 144hz g-sync etc så jag behöver egentligen inte det på själva laptopen, då jag förmodligen inte kommer sitta å spela typ rdr2 i 4k när jag inte är hemma.

Vad tycker ni om Alienwares bärbara datorer, jag vet att de möjligtvis är overpriced, har ni någon annan dator ni skulle ge förslag på?

Permalänk
Medlem

Ägde en M15X för en väldans massa år sedan men det var definitivt den bästa bärbara dator jag ägt. Bra designad och dessutom väldigt lätt att mecka med, bytte b.la grafikkort och hårddisk utan större besvär. Har dock hört att de har blivit sämre på sistone så vet inte riktigt hur det är idag. Asus gör annars riktigt bra laptops och har ett par modeller med nyaste Ryzen-processorerna i, exempelvis Zephyrus G14.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Jag hade också en Alienware, eller tja, köpte en till tjejen. Den var riktigt bra. Överprisad har jag aldrig tyckt de varit, de levererar väldigt bra enligt min erfarenhet.

Den jag köpte då var den absolut minsta modellen, 14 tum om jag inte minns fel - Den var mycket dyrare än 15tum eftersom allt behövde vara special special för att få plats. För oss var det värt det då med så liten som möjligt, men jag tror ur prestandaperspektiv är nog 17 tum mycket bättre.

Sen kan man nog köpa någon form av kylstation / docka till Alienware om jag inte minns fel,kan ju vara smutt om du ska ha kvar din fina skärm.

Permalänk
Medlem

Alienware, har fina datorer i en hyfsat hög prisklass. Ibland har de rea och då brukar man kunna göra sig en ordentlig deal där man får en lyxig premiumdator till lägre pris än crap från andra tillverkare. Kolla på forumet notebookreview där det finns specifika trådar för varje modell.