Finns det mjukvara som kan bekräfta vilka CPU:er ett moderkort stödjer?

Permalänk
Medlem

Finns det mjukvara som kan bekräfta vilka CPU:er ett moderkort stödjer?

Lång historia kort.
Svågern har en Lenovo pre-build med en i5-4460, en GTX750ti och ett värdelöst 350w nätagg.
Tanken är att ge datorn en liten knuff så att hans son kan använda den till att spela det unga killar vill spela idag i 1080p med 60+ fps i några år till.
Jag har ett 650 nät agg liggande och en GTX 1060 6GB...dom får han av mig men det sista man kan göra något åt är ju processorn.
Nu kommer problemet, det är ett OEM board som sitter i lådan och jag har jagat google runt baserat på modellnummer
men hittar ingen lista på vad denna B85:a stödjer, för att det är en B85 har jag lyckats få fram.

Nu till själva frågan, finns det någon mjukvara som kan sniffa fram vad detta moderkort stödjer? Tanken är ju 4770 eller 4790 för att komma upp på 4c/8t istället för 4c/4t.

Permalänk
Medlem

Av vad jag har sett så ska det stödja det men inte olåsta "K" modeller.

Vad är det för Lenovo ****?

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

Som Aizu skrev borde det inte vara något problem sålänge du inte kör K-modellerna. Det vore dock kanon ifall du kunde hitta någon modellbeteckning.

Hittade exempelvis en manual för K450e. Om du kollar på sidan 28 ser du vilka CPUer som stödjs.

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb