Hela Iphone 12-uppställningen hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Hela Iphone 12-uppställningen hittar ut på webben

En pålitlig källa röjer samtliga modeller i Iphone 12-serien, där minsta varianten med skärm på 5,4 tum bekräftas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar om skärmarna får sig ett uppsving på 12:an? Min 11:a ser väldigt blek ut jämfört med sambons samsung a40, som kostade nästan en tredjedel så lite..

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Lite bättre processor, lite bättre kamera, fyrkantighet.

Både kamera och processor är tillräckligt bra redan.

Tycker vi hamnat i en rejäl platå. Och inte ens 120hz skärm. Men ändå vill de ha över 11 000kr.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att någon modell erbjuder 90 el 120 hz skärm. Sån enorm skillnad på min iPad pro mot min iPhone 11 Pro.

Permalänk
Medlem

"Iphone 12 mini" låter som det bästa från Apple på många år. Hoppas den ersätts av iPhone nano nästa år

Permalänk
Medlem

Blir att gå tillbaka till Apple bara p.g.a. mini varianten. Så less på att alla telefoner ska vara så gigantiska nuförtiden.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Musikälskare

Är kluven, ska man köra mindre eller större skärm denna gången hmm

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Min 8:a snurrar på bra ännu, så ingen uppgradering för egen skull.

Skrivet av MeckarN:

Undrar om skärmarna får sig ett uppsving på 12:an? Min 11:a ser väldigt blek ut jämfört med sambons samsung a40, som kostade nästan en tredjedel så lite..

Vill minnas att Apple kör ganska neutral/"korrekt" färgkorrigering på sina skärmar, så kan röra sig allena om något sådant där Samsung valt att fläska i med både kontrast och färgmättnad på A40n för att få den att smälla lite högre hängandes bredvid andra i butiken.

Tvivlar på att skärmen i A40n tekniskt sett skulle vara bättre än den i din iPhone.

Så ja, lite smaksak.

Permalänk
Medlem

Om det inte kommer touch id under skärmen så får min iPhone 7+ leva kvar ett år till.

Permalänk
Medlem

Känns som att ett flaggskepp idag bör ha 3 saker:
90+Hz skärm,
fingeravläsare under skärmen
ingen notch på toppen

Om jag förstår det rätt så har dessa inget av dessa tre? Men kanske är för tidigt att säga.
Känns som att apple vet att folk köper deras prylar ändå så de att de inte prioriterar inovation längre, mycket tråkigt..

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Vägrar att byta upp från min nuvarande Iphone 7+ förrns USB-C och 90/120 hz skärm finns och helst ingen notch men jag kan leva med det!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

En 5,4tums vit mini blir det ett köp av bara batteritiden är ok!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Inte ägt en iPhone sedan 3GS. En 5.4" variant gjorde mig sugen igen!
Har den bra batteritid så kanske man lämnar Android bakom sig.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

privatkopieringsavgift på mobil...må den brinna i evig eld

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Exydia:

Inte ägt en iPhone sedan 3GS. En 5.4" variant gjorde mig sugen igen!
Har den bra batteritid så kanske man lämnar Android bakom sig.

Oj det var längesen, du är välkommen över!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Exydia:

Inte ägt en iPhone sedan 3GS. En 5.4" variant gjorde mig sugen igen!
Har den bra batteritid så kanske man lämnar Android bakom sig.

Kör just nu Iphone 8 på 4,7” och det känns ok men nu är mini 5,4”. Hoppas inte den fysiska storleken blir så mycket större bara.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Har inte så enormt behov av den starkaste processoren eller mängder med minne/ssd, men kamera och fysisk liten med ok batteri. Då är jag nog tillbaka till Apple. Kameran på nya Ipad är ju helt sjukt bra.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk

Usb c ett måste.
Bort med notchen eller ens hål för kamera på skärmsidan.

Resten är inte så viktigt. Lite tråkigt att billigaste i vettig storlek 6,7" kostar över 12 000kr. Det är mycket pengar att lägga på en mobil som jag byter vartannat år. -Det händer ändå så mycket, t.ex bluetooth 5.0 har brister, inte minst vid trådlös lyssning.

Angående mobilstorlek när man joggar etc. Så skippa mobilen och använd smartkockan istället. Med smartklockan kan man ringa, surfa lyssna på musik. Och man slipper ha en klumpig 4" mobil i fickan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kör just nu Iphone 8 på 4,7” och det känns ok men nu är mini 5,4”. Hoppas inte den fysiska storleken blir så mycket större bara.

Har haft Iphone 5 tidigare. Det var en behändig storlek att ha med sig.
Har nu en Iphone 8, den är märkbart större än Iphone 5 på gott och ont.
Mestadels på gott när man använder den, även om enhandsanvändning kan vara lite svårare att nå hela skärmen.
Nackdel när man ska ha den i en ficka.

Hoppas också att fysiska storleken inte blir så mycket större.

Annars om man klarar sig på en Iphone 8 men av någon anledning måste byta ut den så kan Iphone SE 2020 vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kör just nu Iphone 8 på 4,7” och det känns ok men nu är mini 5,4”. Hoppas inte den fysiska storleken blir så mycket större bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kör just nu Iphone 8 på 4,7” och det känns ok men nu är mini 5,4”. Hoppas inte den fysiska storleken blir så mycket större bara.

Den fysiska storleken blir faktiskt MINDRE än iPhone 6/7/8(de har ju en stor bezel & hemknapp som försvinner på mini...)
Jag har en XR nu och är bra sugen på främst en lättare iPhone. Måste ha FaceID, dvs SE duger inte.

Permalänk
Medlem

Gäsp... still that damn notch.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Byter vart annat år, så i år blir det inte byte, MEN får den kantiga designen från iPad Pro kan jag bli frestad då den är så behaglig att hålla i. Annars så vill jag ha tillbaka finger-print, det är överlägset.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Hoppas de har fixat till batteritiden också, men jag är högst tveksam. Jag förstår inte hur folk kan stå ut med att behöva jaga vägguttag och ladda i princip hela tiden.

Permalänk

Är nöjd med min 11 Pro Max ser ingen anledning att byta i år så länge de inte fixar högre Hz på skärmen kan man skippa

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

”Hi, speed” tror jag handlar om 5G snarare än CPU-hastighet.

...ser fram emot det, dags att ersätta min xs.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

”Hi, speed” tror jag handlar om 5G snarare än CPU-hastighet.

...ser fram emot det, dags att ersätta min xs.

Skulle gissa på en kombination av nya A14 eller vad chippet hette, i kombination med 5G.

För övrigt, är det bara jag eller vad priserna inte lika överjävliga detta år?
EDIT: nvm det var samma priser som de senaste två åren, mer eller mindre exakt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Iphone vart ganska nice nu när dom äntligen låter användarna ändra utseendemässigt på gränssnittet, och äntligen en appdrawer, nu om dom fixar bättre google integration och mindre egna tjänster så kan jag vara sugen för första gången nånsin att skaffa en. Och samma sak med samsung, skippa egna tjänster och använd google tjänsterna. Köpte en Xiaomi nu fast jag varit trogen Samsung och dom använder google tjänsterna och google feed som standard, vart väldigt förvånad.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Skulle gissa på en kombination av nya A14 eller vad chippet hette, i kombination med 5G.

För övrigt, är det bara jag eller vad priserna inte lika överjävliga detta år?

1099 USD för 12 Pro Max samma som 11 Pro Max o.s.v., är det för att minin kommer i år?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Köpte ganska nyligen en SE då det var den minsta dom hade. Mini låter helt klart intressant.
Man vill ju gärna få plats med den i fickan, saknar cigtändare formatet på 8810 lr va den nu hette, som jag hade i slutet på 90-talet