Tävla och vinn i Steelseries Rival 3 Wireless-frågesport

Permalänk
Cyberman

Tävla och vinn i Steelseries Rival 3 Wireless-frågesport

Steelseries utmanar SweClockers medlemmar med en frågesport på Rival 3 Wireless-tema, med tre vinstpaket i potten.

Läs hela artikeln här

Permalänk

Jag är sugen på att klippa tråden så att säga, men har inte bestämt mig för en mus ännu. Har en (trådad) Logitech G502 i nuläget, och denna musen verkar ha ungefär samma mått. Håller en tumme för att julen kommer tidigt i år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Med den väl tilltagna batteritiden lovas ett år av spelande, eller norr om 400 timmars aktiv användning. Vilken av följande tidsangivelser stämmer in på beskrivningen “över 400 timmar”?

En månad

Två veckor

20 000 minuter

Den här frågan är lurig. 400 timmar är 16.67 dygn, vilket är lite drygt 2 veckor. Men 400 timmar är också 24000 minuter, vilket är lit mer än 20000 minuter.

Är det en lureri-fråga eller är både alternativ 2 och 3 rätt?

Permalänk
Skribent
Skrivet av Printscreen:

Den här frågan är lurig. 400 timmar är 16.67 dygn, vilket är lite drygt 2 veckor. Men 400 timmar är också 24000 minuter, vilket är lit mer än 20000 minuter.

Är det en lureri-fråga eller är både alternativ 2 och 3 rätt?

Det som efterfrågas är ju vilken av tiderna som stämmer in på beskrivningen "över 400 timmar", och svaret är alltså det som faktiskt är längre än 400 timmar Jag förtydligar frågan en aning!

Permalänk
Medlem

Önskar att jag läste tråden innan jag svarade på den där frågan Blir till att köra trådat ett tag till.

Permalänk
Medlem

Haha åh nej jag svarade fel på den mest uppenbara frågan. Jag var alldeles för exalterad att svara på utslagsfrågan att jag ramlade genom svaren. Vem ska man flirta med för att få ändra svaret i efterhand? 8-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Det som efterfrågas är ju vilken av tiderna som stämmer in på beskrivningen "över 400 timmar", och svaret är alltså det som faktiskt är längre än 400 timmar Jag förtydligar frågan en aning!

Efter att frågan är ändrad finns det 2 svarsalternativ som är rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Större chans att svara rätt!

Permalänk
Skribent
Skrivet av Paddan_3:

Nja, inget svarsalternativ eller frågeställningen ändrades med detta. Enligt min miniräknare är det fortfarande bara ett alternativ som är över 400 timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Nja, inget svarsalternativ eller frågeställningen ändrades med detta. Enligt min miniräknare är det fortfarande bara ett alternativ som är över 400 timmar

Du har helt rätt! 😁 Känner mig lite korkad nu faktiskt.
Jag var lite snabb..
Men ändringen innbär att mitt svar sen tidigare är fel, och innan frågan ändrades var mitt svar rätt.. typ
Fuskig tävling...