Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk

Jag själv beställde min X ifrån Elgiganten den 22/9 kl 09:02. Inte hört något mer alls, den står som reserverad (vilket betyder att mna är garanterad av första batchen)
Ringde igår och dom sa att alla som är bokade online skeppas ut från deras lager idag på releasedagen då dom inte fick skicka tidigare för Microsoft men att jag skulle få den i eftermiddag. Återstår att se. Vad jag har förstått så ligger deras lager till så att dom kan täcka ganska stor yta på kort tid. (Bor i Sala)

Hoppas iaf annars får man väl den imorgon.
Enl giganten så hänger deras system inte med nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JensSparebo:

Jag själv beställde min X ifrån Elgiganten den 22/9 kl 09:02. Inte hört något mer alls, den står som reserverad (vilket betyder att mna är garanterad av första batchen)
Ringde igår och dom sa att alla som är bokade online skeppas ut från deras lager idag på releasedagen då dom inte fick skicka tidigare för Microsoft men att jag skulle få den i eftermiddag. Återstår att se. Vad jag har förstått så ligger deras lager till så att dom kan täcka ganska stor yta på kort tid. (Bor i Sala)

Reserverad verkar vara en standardstatus på dersa hemsida och knappast någon garanti för att få den i första batchen.

Sen får du det säkert ändå men vi ska inte ge annat folk falskt hopp här

Permalänk
Medlem
Skrivet av JensSparebo:

Inte för att vara elak med dem, men det verkar tyvärr vara fallet oftare än inte
De skulle definitivt behöva nytt systemstöd i butikerna och support, inte ens vanliga beställningar har de direkt stenkoll på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JensSparebo:

Låter skumt, då vissa har fått sina utskickade igår. Plus då borde dom redan skickat ut paketen under natten/ tidig morgon.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på Xbox Series X - Rechargeable Battery + USB-C Cable?
Kabeln som ingår är USB C, men är båda ändar det? Eller är det en USB-A kontakt i andra ändan som man ska plugga in i konsolen? Eller är det tänkt att man ska ha typ en sådan här liggande? https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/mobilladdare/usb-c-...

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk

Förhandsbokade en Xbox Series X med Microsoft All Access, på Elgiganten, och jag får fick ett SMS igår klockan 19.56 att jag kunde hämta den mot mitt kvitto och leg i servicebutiken idag.

Visa signatur

🎮 → AMD 3700X • MSI Gaming Z Trio 3080 12 GB• 32GB DDR4 • ASUS ROG Swift PG279Q
🖱 → Logitech g703 / ⌨ → Corsair Strafe Silent RGB
💻 → Macbook Pro 13" M1 • 16GB • 512GB
📱 → iPhone Xr • 128GB
🎧 → BOSE 700 & SteelSeries Arctis 7 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Kabeln som ingår är USB C, men är båda ändar det? Eller är det en USB-A kontakt i andra ändan som man ska plugga in i konsolen? Eller är det tänkt att man ska ha typ en sådan här liggande? https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/mobilladdare/usb-c-...

Hade inte sett detta tillbehör, ser schysst ut! Har dock redan en del Ikea ladda 2450 på ingång.

Vid närmre eftertanke, är det inte "bättre" att ha batterier? Om kontrollen dör kan man ju byta dessa på en halv sekund och fortsätta köra, istället för att lägga på laddning och avbryta spelandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Min också! Hypen växer

Ser du leveranstid eller har möjlighet att bestämma leveransvilkor?
Har inte möjligheten att vara hemma hela dagen, så oroar mig för att missa leveransen!

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Min enhet från Microsoft är nu på Arlanda. Så räknar absolut med att den är framme innan dagens slut.

Elgiganten har fortfarande inte sagt ett ord. Inget från Bring heller.

Våra befinner sig på samma platsa. Jag räknar inte med att få något idag dock.
Kommer nog få en lapp, om att dem inte kunde dela ut trots jag är hemma idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Våra befinner sig på samma platsa. Jag räknar inte med att få något idag dock.
Kommer nog få en lapp, om att dem inte kunde dela ut trots jag är hemma idag.

Lyxigt! Jag får aldrig dessa lappar. Får bara att samtal den sekund de står nedanför. Är jag inte hemma då så drar de.

Skämt åsido. Om det är för att du inte tror dig kunna vara hemma vid tillfället, regga dig på UPS MyChoice så ska du kunna ändra till leverans till en "UPS access point" om det passar dig bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Ser du leveranstid eller har möjlighet att bestämma leveransvilkor?
Har inte möjligheten att vara hemma hela dagen, så oroar mig för att missa leveransen!

Jag har ingen sån möjlighet heller :/ men jag jobbar hemifrån och bor i villa så för mig är det inga problem om dom bara dyker upp.
Man kan skaffa UPS My choice för att få såna möjligheter tydligen, men det verkar inte funka för mig att signa upp

Permalänk
Medlem

Någon som beställt från Media Markt och fått sitt leveransbesked/kollinr? De skickade ut mail som meddelande att de gick enligt vilka som beställde först och stod att jag var en av dem som hade förväntad leverans på release dagen. Så stod det även att man skulle få email när de skickades ut från butik som innehöll kollinr osv. Men kanske är som vissa andra butiker att de inte skickar ut förens idag. Man får se och hoppas på besked idag.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Jag har ingen sån möjlighet heller :/ men jag jobbar hemifrån och bor i villa så för mig är det inga problem om dom bara dyker upp.
Man kan skaffa UPS My choice för att få såna möjligheter tydligen, men det verkar inte funka för mig att signa upp

Det ser ut att funka för mig denna gång (har dock ej testat att trycka mig igenom alternativen eftersom jag inte vill ändra något). Det ska dock nämnas att detta är första gången någonsin jag får det att funka..

Jag fick ett tips av min sambo som haft ännu mer att göra med dem än mig. Tydligen är deras chat på facebook sjukt mycket snabbare än på telefon. Testa där om ni har ett konto

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Lyxigt! Jag får aldrig dessa lappar. Får bara att samtal den sekund de står nedanför. Är jag inte hemma då så drar de.

Skämt åsido. Om det är för att du inte tror dig kunna vara hemma vid tillfället, regga dig på UPS MyChoice så ska du kunna ändra till leverans till en "UPS access point" om det passar dig bättre.

Jag slog en pling till UPS imorse och enligt damen i kundtjänst har chaufförerna ingen telefon, så jag skulle inte räkna med något samtal.

Tack för tipset! Behöver bekräfta min adress med ett brev som skickas hem först innan den tjänsten fungerar, så det för bli till nästa gång.

Permalänk

Beställde 22/9 08:59 med express (Elgiganten, series x) och fått bekräftat 2 gånger nu senaste veckan att den ska komma som idag. Sitter nu här på jobbet strax efter 8 och har fortfarande inget mer än bekräftelsen jag fick när jag bokade.
För mig känns det som så att om den kommer idag eller imorgon är strunt samma, bara jag får den denna vecka men av rent principiella skäl så ska jag ha tillbaka kostnaden för express om de inte levererar idag. Vidare så tkr jag att de skött detta släppet fruktansvärt dåligt med noll kommunikation till kunder och otroligt skilda svar när olika personer frågat vad som händer. Vill inte spy galla över Elgiganten men kände att jag måste framföra min kritik

Förtydliga mitt budskap
Permalänk
Avstängd
Skrivet av SilenceLotto:

Konsolen har både C och A-portar så oavsett är tanken att den ska laddas i den. Men det går förstås att koppla in i en vanlig laddare eller så, om konsolen är för långt bort eller något. Men, AA-batterier är generellt mycket smidigare och billigare.

Skrivet av cbxb:

Hade inte sett detta tillbehör, ser schysst ut! Har dock redan en del Ikea ladda 2450 på ingång.

Vid närmre eftertanke, är det inte "bättre" att ha batterier? Om kontrollen dör kan man ju byta dessa på en halv sekund och fortsätta köra, istället för att lägga på laddning och avbryta spelandet.

Precis. Jag köpte ett play and charge kit när jag köpte min One S och det var verkligen pengar i sjön. Låg kapacitet och segt att ladda, dessutom tappade det kapacitet väldigt snabbt så att det knappt fungerade alls efter ett halvår. Köp några laddbara AA bara och en smidig liten laddare. Det är ju synd att de inte går att ladda i kontrollen (om de inte har ändrat det nu) men det går ju snabbt att byta i alla fall. Jag köpte en minimal laddare från Ikea som jag kopplar in via USB i konsolen, med plats för två batterier, som tyvärr inte verkar finnas kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Jag slog en pling till UPS imorse och enligt damen i kundtjänst har chaufförerna ingen telefon, så jag skulle inte räkna med något samtal.

Tack för tipset! Behöver bekräfta min adress med ett brev som skickas hem först innan den tjänsten fungerar, så det för bli till nästa gång.

Haha så sjukt märkligt bolag. Jag har alltså haft att göra med dem en hel del senast i sommras och den chauffören ringer mig alltid när han är nedanför. Kanske gör han det på privat initativ för att slippa hoppa ur bilen och gå till min dörr dock. Vilket kanske förklarar varför jag aldrig får någon lapp haha.

Lite märkligt hur alla dessa nya leveransbolag kan visa mig live på en karta vart de är och hur länge det är kvar tills de är framme, skickas live updates strax innan osv, medan dessa bolag alltså inte ens har telefon till sina anställda.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget mejl från webhallen om att jag kan hämta den idag. Har dock tummen upp på xboxen vid min orderhistorik (som någon annan här sa var ett tecken på att den gick att hämta) och fick mejlet i fredags att jag skulle få den idag. Borde bara vara att dra ditt vid öppning right?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

HAHA, på riktigt?
Jodå, stor chans att ett företag släpper iväg chaufförer med gods och har ingen möjlighet att komma i kontakt med dem
Det var ju roligt...
Men det låter väl bättre att säga så än "Vi har som policy att inte ringa våra kunder, då blir det struligt och folk ber oss att vänta och grejer, det har vi inte tid för".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaggenite:

Beställde 22/9 08:59 med express (Elgiganten, series x) och fått bekräftat 2 gånger nu senaste veckan att den ska komma som idag. Sitter nu här på jobbet strax efter 8 och har fortfarande inget mer än bekräftelsen jag fick när jag bokade.
För mig känns det som så att om den kommer idag eller imorgon är strunt samma, bara jag får den denna vecka men av rent principiella skäl så ska jag ha tillbaka kostnaden för express om de inte levererar idag. Vidare så tkr jag att de skött detta släppet fruktansvärt dåligt med noll kommunikation till kunder och otroligt skilda svar när olika personer frågat vad som händer. Vill inte spy galla över Elgiganten men kände att jag måste framföra min kritik

Tror deras kundtjänst kommer få en del irriterad kunder idag hahhaha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PhaCe:

HAHA, på riktigt?
Jodå, stor chans att ett företag släpper iväg chaufförer med gods och har ingen möjlighet att komma i kontakt med dem
Det var ju roligt...
Men det låter väl bättre att säga så än "Vi har som policy att inte ringa våra kunder, då blir det struligt och folk ber oss att vänta och grejer, det har vi inte tid för".

Det hörde jag sist jag hade problem med UPS också för typ tio år sedan, det var otroligt redan då, pinsamt att de fortfarande använder samma lögn. Även om det faktiskt finns folk som inte har telefoner så har ju en budförare kontakt med sin ledningscentral, allt annat är bara hittepå.

Permalänk
Medlem

Releasedag! Må leverantörsgudarna vara med Er, allesammen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det hörde jag sist jag hade problem med UPS också för typ tio år sedan, det var otroligt redan då, pinsamt att de fortfarande använder samma lögn. Även om det faktiskt finns folk som inte har telefoner så har ju en budförare kontakt med sin ledningscentral, allt annat är bara hittepå.

Alla fraktföretag, oavsett UPS eller något annat, har tjänstetelefoner. 100%.
Framförallt nu för tiden, nästan alla företag kör paketskanningen direkt i dessa nu dessutom. För tjugo år sedan hade man kanske kunnat komma undan med "Nä, vi har inga mobiler, vi har kommunikationsradio i våra bilar!", men nu... No.

OnT:
Väntar fortfarande på SMS för min All Access-bokning, kvar på status "Ankommit terminal för omlastning".
Men igen - Jag har inte blivit lovad leverans förrän på fredag, och är helt okej med att den kommer då om så är fallet, men man är ju lite sugen

Permalänk

Jo mna går helt enkelt se med EG, verkar vara olika bud beroende på vem man pratar med 😁
Han sa iaf att den ska komma idag. Kollade även det där med reserverad. Både min Oculus Quest 1 och 2 står fortfarande som reserverade fast man har fått dom för längesedan så deras status på sidan verkar ganska onödig 😎

Permalänk
Medlem

CDON har fortfarande inte lämnat över något paket till postnord 👺

Visa signatur

//Zidde

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag fick faktiskt en order av UPS för ca 10 år sedan där de sa samma sak men jag lyckades övertala dem centralt att ringa upp mig innan leverans (bodde på ett ställe utan portkod eller porttelefon). Vilket de så även gjorde. Alltså någon från ett kontor ringde upp och sa att bilen närmade sig. Så antingen är de sant att de då inte hade telefoner, eller så lajvade de den lögnen fullt ut, haha.

Skrivet av Eldarion:

Releasedag! Må leverantörsgudarna vara med Er, allesammen.

Amen!

Permalänk
Medlem

Ringde Elgiganten nu.

"Den ska levereras idag".
"Kan du se om den lämnat lagret?"
"Nej, det har jag ingen aning om".

Slutsats: jag hänger på låset på EG och hoppas få en enhet där.

Permalänk
Medlem

Ändå imponerande när man la en order hos EG 09:02 så fort den släpptes för bokning men ändå inte verkar få den idag 🤷🏻‍♂️ Har fortfarande inte hört någonting från EG eller bring

Permalänk
Medlem

Beställde från MediaMarkt 30/9 när leveranstiderna redan skjutits upp på Elgiganten. Fick mail i torsdags om att min leverans fortfarande var planerad tills idag! Väntat hela helgen och dagen igår på en leveransbekräftelse men förgäves!

Lite nervöst idag men hoppet lever kvar tills klockan 23.59 ikväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wanurt:

Ringde Elgiganten nu.

"Den ska levereras idag".
"Kan du se om den lämnat lagret?"
"Nej, det har jag ingen aning om".

Slutsats: jag hänger på låset på EG och hoppas få en enhet där.

Exakt vad jag hade gjort i din sits (och vad jag hade gjort om jag inte lyckats få leverans av Microsoft).

De kanske leverar i tid som de säger - men med så dålig kommunikation kring de kan man inte ta det förgivet.

Fyf*n vad surt om man suttit hemma hela dagen och väntat på leverans bara för att nås av ett trevligt mail med ursäkter och info om försening till December. För att sedan upptäcka att alla i butik nu är slutsålda också.