Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av rotkiv42:

HPs sida säger det är RT5700 (inget XT). (elgigantens beskrivning blandar lite)
https://www.omen.com/us/en/desktops/omen-25l-30l/specificatio...

Instämmer, och enligt detaljerade specs på HP OMEN 25L GT11-0807no så drar grafikkortet 180W max. Det indikerar att det är ett vanligt Radeon 5700 och inte ett 5700XT som ligger på 225W för ett standardkort.

https://support.hp.com/se-sv/product/omen-desktop-pc-25l-gt11...
https://support.hp.com/se-sv/product/omen-desktop-pc-25l-gt11...
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-5700.c3437
https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-rx-5700-xt.c3339

Datorn här
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Viktorph:

Precis. Jag använde länken, och det var förutom detta, precis samma utförande som för dig. Det tog ca 3-4 timmar innan mailet från STYLEBY kom till mig.

Ja, avvakta tills senare under dagen. Fungerar det inte kanske du får kontakta dem igen på måndag. Lycka till!

Jag fick ett mail från Styleby 6 timmar senare, och de har dragit pengarna. Tror det är manuell handläggning där helt enkelt, de kanske fick mycket att göra ;)?

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Ingen höjdardeal precis, då den redan har varit nere i 39990 tidigare i år:

Den lär gå ner till 39900 igen - eller lägre - till black friday och mellandagsreorna.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ingen höjdardeal precis, då den redan har varit nere i 39990 tidigare i år:

Den lär gå ner till 39900 igen - eller lägre - till black friday och mellandagsreorna.

Mjo, det är precis det jag hoppas på. Inet hade den för 39900 men tog ju slut på typ en minut.

Permalänk
Medlem

Många saker som är prissatta på 25kr inkl frakt här, mycket skräp som förmodligen inte kostar mer men några grejer sticker väl ut litegrann i alla fall. https://www.amazon.se/s?k=Deliu&s=price-asc-rank&qid=16052745...

T.ex någon (förmodligen kass) klocka? 25kr inkl frakt
https://www.amazon.se/dp/B08NF23PWD/ref=mp_s_a_1_123?dchild=1...

Själv köpte jag en presenning till MC för sista kronorna jag hade kvar på amazon presentkortet.

https://www.amazon.se/dp/B08NF2DGYG/ref=mp_s_a_1_98?dchild=1&...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Någon som vet hur Royal Mail funkar på amazon?

Tyvärr har vi ingen spårningsinformation för denna leverans. Kontakta Royal Mail om du behöver information om din leverans.

Står bara skickad, kommer på måndag. Men hur? Vilka tar över frakten i Sverige? Någon som vet och fått grejer med Royal Mail förut? Har missat att ange telnummer i beställningen och lär inte vara hemma dagtid.

Du kan också använda ditt RM-spårningsnummer på Postnord-spårningssidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirill2:

Du kan också använda ditt RM-spårningsnummer på Postnord-spårningssidan.

Jag har inte fått något RM nummer..
Har ingenting alls. Står bara skickad på amazon. Skickades med Royal Mail för 10 dagar sen typ.
Iof ska den inte vara framme enligt amazon förrän tidigt nästa vecka men hade varit skönt med ett spårningsnummer.

Permalänk

Åh kul, det har kommit något nytt i diskussionstråden för fynd!
-Jaha, det gällde ännu en Amazon-leverans...
Capiche?

Permalänk
Medlem

Kan vi inte ha en egen tråd om just Amazon? Man blir så trött på detta. Det här blir nya Ebay / AliExpress / Wish.

De flesta köp från Amazon.se som jag har sett har handlar inte ens om datorer eller dator-relatetade. Folk diskuterar ändå om allt mellan himmel och jord här, mest om fritid och hobby-produkter.

Sen undrar jag också vad gränsen går för "dator-relaterade produkter" i det här forumet. Det är alldeles för bred definition på det.

Man kan faktiskt klämma in det mesta här. Om jag köper ett kylskåp som ska vara till för Monster-energidrink när jag LANar och game:ar räknas det som "datorrelaterad"?

Om jag köper en soffa som ska vara till för att sitta och lira PS5, är det också godtagbart? Då faller det i samma kategori som dessa gaming chairs?

Insåg också det ironiska att robotdammsugare skulle kunna få lov att vara kvar i det här forumet medan traditionella dammsugare inte får lov att göra det...

Nånstans måste man dra gränsen men jag tycker dessa regler är så vaga, inte konstigt folk postar om allt här.

Permalänk
Medlem

För paket, leverens och beställningar, testa:
Vänta på paket-tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.w:

Microsoft 365 Personal max 2 köp per kund på webhallen.
Webhallen
Är lvl 16, så för mig kostar det 239:-

Prisjakt

Level 7 275:-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Level 7 275:-

Lvl 11 259:-

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Lvl 11 259:-

Level 20 220 :-

Permalänk
Medlem

Inte olagligt att köpa ut!

Permalänk

Level 12.255kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.w:

Microsoft 365 Personal 1 år, max 2 köp per kund på webhallen.
Webhallen

Prisjakt

Lvl 15 och jag får de för 245 SEK styck! Efter köp av 2st av dessa med dubbel XP så är jag dock väldigt nära lvl 16 hehe.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Synd att det bara verkar gälla 365 personal. Någon som nosat upp bra priser på family också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Synd att det bara verkar gälla 365 personal. Någon som nosat upp bra priser på family också?

Jag har köpt Family på Elgiganten vid två tillfällen tidigare till bra pris, dock inget just nu. Med bra pris menar jag 399 kronor/st. Så det är alltid värt att titta in där då och då.

En annan sak som kan vara värt att tänka på är att om du har Microsoft 365 Family nu och fyller i en personal-kod så kan du välja att antingen lägga på 9 månader på Family, eller 12 månader personal när nuvarande Family går ut.

Ponera att du har Microsoft Family nu och köper två av dessa licenser för säg 500 kronor totalt, då får du 1½ år Family för det priset = 333 kronor/år. Dubbelkolla dock med en Googling att det fortfarande fungerar på detta viset, men jag vet att det gjorde det för något halvår sedan.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv

@westrandy

Vi köpte 7st 10850k och 16 pack nätverkskabel.

2790kr styck för i9orna är ju riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@westrandy

Vi köpte 7st 10850k och 16 pack nätverkskabel.

2790kr styck för i9orna är ju riktigt bra.

Vart kostade 10850k 2790?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Ett tips som jag fick tidigare här är att köpa personal ett antal år. pren på en family en månad, så omvandlas allt till family.
Om du läser härifrån och några sidor framåt så ser du diskussionen hur man gör. #18559504

Fungerade perfekt för mig då och säkert nu med.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Ett tips som jag fick tidigare här är att köpa personal ett antal år. pren på en family en månad, så omvandlas allt till family.
Om du läser härifrån och några sidor framåt så ser du diskussionen hur man gör. #18559504

Tackar! Jag köpte två st på webhallen nu så ska jag se om jag får till det där lite senare 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.w:

Microsoft 365 Personal 1 år, max 2 köp per kund på webhallen.
Webhallen

Prisjakt

Synd att de måste skicka det med posten och man ska hämta ut.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Dersamma som med Xbox live låter det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Produkt: Adguard
Länk: https://stacksocial.com/sales/adguard-family-plan-lifetime-su...
Kategori: Mjukvara
Prisjakt: N/A
Pris: 18 USD (~157 SEK) för 9 licenser, Lifetime-plan

Använd koden: SDNOV40SAVE för att få ovanstående pris (pga olika VAT-regler kan det variera var du bor för att få priset om 18 USD).

OBS!
Funkar inte till Chrome Android! Till min förvåning.. :/
Verkar bara funka Yanex , Samsung Web (android)

PC inte testat än.

EDIT:
Funkar perfekt till PC med Chrome.

EDIT2:
Adguard funkar till Andriod med. Men appen måste laddas ner via deras hemsida. Inte via Google.
Tar bort en del ads i Youtube, men inte allt. På PC så har jag inte fått några ads.

Testat på PC
Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Är det någon som kör adguard? Var ett bra erbjudande, frågan är om den är bra? Dem flesta sidor verkar ju alltid be en stänga av adblocker t.ex för att kunna titta på klipp. Är det samma med denna? Drar den några resurser?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Är det någon som kör adguard? Var ett bra erbjudande, frågan är om den är bra? Dem flesta sidor verkar ju alltid be en stänga av adblocker t.ex för att kunna titta på klipp. Är det samma med denna? Drar den några resurser?

Jag använder DNS adguard på mobilen, gratis och fungerar utan problem. (vissa sidor tog 100mb bara att ladda som aftonbladet och så vidare)

Edit: just nu är det gratis men dem har sagt att det ska börja bli avgiftsbelagt från någon gång i framtiden, men var mer än ett år sedan jag hörde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Testar nu..
Funkar bra till Chrome på PC. Inte fått några ads i youtube tex.
Funkar även till Chrome till android nu. Laddas ner via deras hemsida, inte i google. För då funkar inte.
Installera en app där man kan välja i vilka appar den ska spärra annonser.
Men inte testat så mycket. Men verkar var avancerad typ av ad block.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Testar nu..
Funkar bra till Chrome på PC. Inte fått några ads i youtube tex.
Funkar även till Chrome till android nu. Laddas ner via deras hemsida, inte i google. För då funkar inte.
Installera en app där man kan välja i vilka appar den ska spärra annonser.
Men inte testat så mycket. Men verkar var avancerad typ av ad block.

Hur fungerar det på Youtube video? Brukar vara deras svaghet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Hur fungerar det på Youtube video? Brukar vara deras svaghet.

På PC inga ads änsålänge.
Andriod, tar bort en hel del. Men inte allt. (youtube)

Visa signatur