Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Skrivet av socsoc:

Hej

När tror ni PS5an blir tillgänglig igen? Inom snar framit?

När tror ni vi kommer kunna uppgrade den inbygde Nvme mot en 4TB eller större Hittar inget info om det på google utan framång

Kan hjälpa mig mr ni snälla hjälps mig med detta uppskattas 1000 gånger om. Tsck på förhann

Beror på var du köper den, många ställer har en backlog , tex Webhallen och Mediamarkt så där är inte mycket att hämta
Eligiganten har gjort två släpp så kanske där

Permalänk
Skrivet av frippe86:

Snabb hjälp!!!!

Han på Elgiganten säger att tv som finns kvar är optimerad sen ångrade kunden sig.

Kostar 700 kr extra, å då har dom packat upp tv:n och satt på nåt mätinstrument och optimerat tv:n.

Skitsnack?

Elgiganten försökte pracka på mig installation, förlängd garanti samt kalibrering så det kan ha varit någon som gick på det och tog kalibreringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

55’an ska vara fokus men 65’an kommer att vara nedsatt, de sa att de generellt går för cirka 7-10k mer. De försöker sälja ut GX innan de annonserar CX, så de förstår man.

Kan inte vara specifik med ÅF, men de finns ju inte många att kolla på här.

Då är det ju uppenbart vilken ÅF de är eftersom de finns 1 som säljer GX till lägre pris nu.

Men om de försöker sälja av GX innan de sänker CX så kommer ju inte GX gå ner ännu mer än vad den kostar idag på black friday?

Permalänk
Skrivet av frippe86:

Nice, är du nöjd hittills?

Vad menar du, att "du" prismatachar den?

”Vi har 30 dagars prisgaranti. Skulle du hitta samma produkt billigare någon annanstans, betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Så du alltid kan känna dig trygg med att handla hos oss.
Läs mer om våra kundgarantier, villkor och förutsättningar här:
www.elgiganten.se/kundgarantier/#villkor”

Får TV.n på tisdag så jag hoppas jag blir nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Beror på var du köper den, många ställer har en backlog , tex Webhallen och Mediamarkt så där är inte mycket att hämta
Eligiganten har gjort två släpp så kanske där

Netonnet också som inte har haft nån bokning vad jag sett efter att de sålt slut senast.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

”Vi har 30 dagars prisgaranti. Skulle du hitta samma produkt billigare någon annanstans, betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Så du alltid kan känna dig trygg med att handla hos oss.

ah, de är ju jävligt bra.

För jag var lite orolig att man är för snabb och sedan kommer nån annan under black friday och säljer för ännu billigare.

De tog slut så snabbt idag GX, så jag bokade en och kan hämta i butik senast 14:00 imorgon.

Permalänk
Medlem

Hur länge tror ni man måste betala 10-12k för en ps5 på blocket/tradera? 😳

Permalänk

Hur installerar man "FIFA 21" PS5 Edition? Har lyckats att installera övriga spel i PS5-versionen men inte FIFA.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Tills intresset för att köpa det för det priset dör ut, summa summarum: Köp ej för det priset.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl-Johan:

Hur installerar man "FIFA 21" PS5 Edition? Har lyckats att installera övriga spel i PS5-versionen men inte FIFA.

Det släpps 4:e december! Då kommer du kunna uppgradera:)

Permalänk
Medlem

Måste säga att PS5an är otroligt fin. Flyter på helt fantastiskt bra, den är tyst, snabb, och känns på alla sätt som en "next-gen" konsoll. Sitter och spelar Ghost of Tsushima i 4k60 nu och är fenomenalt.

Använt restmode en del och spelet är "suspendat" där man lämnade det vilket sparar en massa tid. Är direkt innr ca 5-10 sek efter att jag aktiverar ps5 igen... hur skönt som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tteodorw:

Måste säga att PS5an är otroligt fin. Flyter på helt fantastiskt bra, den är tyst, snabb, och känns på alla sätt som en "next-gen" konsoll. Sitter och spelar Ghost of Tsushima i 4k60 nu och är fenomenalt.

Använt restmode en del och spelet är "suspendat" där man lämnade det vilket sparar en massa tid. Är direkt innr ca 5-10 sek efter att jag aktiverar ps5 igen... hur skönt som helst!

För att inte tala om Dual Sense. HERRE. GUD. Vilken otrolig kontroll det är. Det tveklöst mest innovativa och nextgen:iga på många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fenrisulfven:

För att inte tala om Dual Sense. HERRE. GUD. Vilken otrolig kontroll det är. Det tveklöst mest innovativa och nextgen:iga på många år.

Ja verkligen, helt sanslöst - sådan enorm potential om nu utvecklare börjar använda funktionerna! Får ett helt annat liv i spelen...

Känner direkt att jag saknar något när jag lirar Ghost of Tsushima efter Astro's Playroom. Kontrollen känns nästan som död i jämförelse 😰

Permalänk

ger vår prismatch dig det lägsta priset på våra produkter. Vår prismatch gäller gentemot alla svenska konkurrenter och vid köptillfället

-Så står det på deras sida. Du blandar två olika saker här. De matchar priset från andra butiker vid köptillfället. Sen om de själva sjunker när priset av din produkt under 30 dagar, då kan du få skillnaden tillbacks, detta har händ mig på gamla Siba en gång med en 3k skillnad på en tv...

Men blanda inte ihop dessa två...

Permalänk
Medlem

Inte för att vara den, men scrollar man ner på sidan så står det att prismatchning endast gäller vid köptillfället och man ska informera säljaren om det lägre priset innan köpet. Men det går väl alltid att skicka tillbaka och köpa den någon annanstans om priset nu skulle sjunka såpass mycket att man anser att det är värt tiden.

Tror du blir nöjd ändå, verkar vara en grym tv

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kberg:

Inte för att vara den, men scrollar man ner på sidan så står det att prismatchning endast gäller vid köptillfället och man ska informera säljaren om det lägre priset innan köpet. Men det går väl alltid att skicka tillbaka och köpa den någon annanstans om priset nu skulle sjunka såpass mycket att man anser att det är värt tiden.

Tror du blir nöjd ändå, verkar vara en grym tv

Så länge produkten ligger under öppet köp så kommer dom flesta företag ge dig mellanskillnaden, så att dom slipper att du ska lämna tillbaka produkten bara för att köpa den igen , fick presentkort för mellanskillnaden från mediamarkt då min vara var inom öppet köp tiden, räcker med att kontakta support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Till mellandagarna.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tteodorw:

Ja verkligen, helt sanslöst - sådan enorm potential om nu utvecklare börjar använda funktionerna! Får ett helt annat liv i spelen...

Känner direkt att jag saknar något när jag lirar Ghost of Tsushima efter Astro's Playroom. Kontrollen känns nästan som död i jämförelse 😰

Att spela igenom Astros Playroom är en fröjd för just hur fantastisk kontrollen är. Testade Demon’s Souls en smula också och det är ju helt fantastiskt. Spelade igenom originalet i våras då jag blev sugen igen, det ser ju ”något” bättre ut nu

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Skrev det i BF tråden, men passar på och frågar här också..

Hur funkar det om jag skulle köpa Fifa21 från CDON där det står including ps5? Använder samma skiva i ps5an och ska kunna köra det där som ps5 versionen..?

Tänkte köpa från PS Store där det är drygt 20kr dyrare, men vill gärna ha en fysisk skiva när coronan väl är över och man vill fira med en FIFA kväll med grabbarna..

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amanita:

Ni som lyckades beställa i torsdags morgon, står er order kvar under https://www.netonnet.se/Customer/Orders ?
Min fanns där imorse, men är borta nu

Min finns kvar

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Skrev det i BF tråden, men passar på och frågar här också..

Hur funkar det om jag skulle köpa Fifa21 från CDON där det står including ps5? Använder samma skiva i ps5an och ska kunna köra det där som ps5 versionen..?

Tänkte köpa från PS Store där det är drygt 20kr dyrare, men vill gärna ha en fysisk skiva när coronan väl är över och man vill fira med en FIFA kväll med grabbarna..

/M

Det går bra att köpa den från CDON. När PS5 uppgraderingen av FIFA 21 kommer 4 december kan man gå in och uppgradera till PS5 versionen i "Game hub", har inte min konsol än så vet ej exakt hur det går till men ska vara enkelt och kostnadsfritt. PS5 versionen laddas då ner men du måste ha skivan i för att kunna spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Hej

När tror ni PS5an blir tillgänglig igen? Inom snar framit?

När tror ni vi kommer kunna uppgrade den inbygde Nvme mot en 4TB eller större Hittar inget info om det på google utan framång

Kan hjälpa mig mr ni snälla hjälps mig med detta uppskattas 1000 gånger om. Tsck på förhann

Jag tror 4TB kommer bli svårt, om inte annat så av ekonomiska skäl.
Samsung 980 Pro har ju inte certats (vilket jag trott skulle ske) och den största är på 1TB och kostar 2500:-.

Permalänk
Medlem

https://www.videogameschronicle.com/news/sony-confirms-it-wil...

Sony confirms it will add a key Xbox Series X visual feature to PS5 (VRR)

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Inside info, från en av våra stora ÅF och ni som letar en bra tv kan bli hypade. 55 tum LG CX kommer att gå för 9990:- måndag ta det men en nypa salt, men LG c9’an var också kraftigt nedsatt förra året.

haha fyfan köpte den för 17999 för kanske 3 veckor sedan. hoppas det är netonet och man kan få tillbaka skillnaden. annars blir det nog att lämna in på öppet köp

Permalänk
Medlem

Hur ser det nu ut egentligen med tillgången på Ps5?
Kommer det släppas några mer innan året är slut, har man fått någon info?

Permalänk

Billigare?

Någon som tror ps5 kommer bli billigare mot julen? Alltså på tradera och blocket eller tror ni att priset kommer att fortsätta stiga få folk vill ha det till Julafton?

Svar skulle uppskattas enormt 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Någon som tror ps5 kommer bli billigare mot julen? Alltså på tradera och blocket eller tror ni att priset kommer att fortsätta stiga få folk vill ha det till Julafton?

Svar skulle uppskattas enormt 🙂

Tror folk kommer dra upp priset mot julen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Tror folk kommer dra upp priset mot julen.

Ja, ”alla” blir hysteriska inför jul. Bra tid att sälja av annat man har hemma på tradera/blocket. Det ”roligaste” är att folk inte verkar känna till prisjakt/pricerunner har flera gånger fått priser inte långt från nypris, galet!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

För er som bokade via amazon igår, när tror ni att deras lager saldo kommer att uppdateras?

Har läst på amazon och vi som beställde i fredags har gjort något som dom kallar för en "backorder" vilket betyder att dom har produkterna, men att de förtillfället inte är i lager. Det är då troligt att det är en order som en annan kund valt att skicka tillbaka eller att produkten fraktas från ett lager till ett annat.
Amazon kommer reservera beloppet så fort dom kan ge en uppskattad leveranstid och utöver det så måste en backorder skickas senast inom 30 dagar enligt deras policy.

Eftersom det inte finns någon källa som säger att amazons lager kommer fyllas på med fler ps5 i år så skulle jag tro att vi som beställde antagligen beställt ps5 som andra kunder avbeställt vilket gör prisreduceringen logisk. De flesta produkter som räknas som "begagnade" får ett reducerat pris genom deras system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av W-ae46:

Har läst på amazon och vi som beställde i fredags har gjort något som dom kallar för en "backorder" vilket betyder att dom har produkterna, men att de förtillfället inte är i lager. Det är då troligt att det är en order som en annan kund valt att skicka tillbaka eller att produkten fraktas från ett lager till ett annat.
Amazon kommer reservera beloppet så fort dom kan ge en uppskattad leveranstid och utöver det så måste en backorder skickas senast inom 30 dagar enligt deras policy.

Eftersom det inte finns någon källa som säger att amazons lager kommer fyllas på med fler ps5 i år så skulle jag tro att vi som beställde antagligen beställt ps5 som andra kunder avbeställt vilket gör prisreduceringen logisk. De flesta produkter som räknas som "begagnade" får ett reducerat pris genom deras system.

Tack för infon!

Beställde en för 4300:-, ligger kvar under order, så bara att hoppas man får den så snabbt som möjligt!