3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Beror också på vilket kort du jagar evga korten verkar vara otroligt lite kö till. Som jag skrev tidigare så väntade jag 2 dagar på mitt xc3 ultra. Fick den samma dag som deras order på dom kom i lager

Fasiken va fint. Webhallen? Jag är ju halvt sinnesslö efter allt skit man gått igenom så huvudet är lite snurrigt ibland. Överlevt 50/50cancer, haft en jävla massa dödsfall i familj och vänner sen lite ptsd, depression o allt jäkla mög som dras med😂.

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Medlem

colorful var längesen jag såg 😀👍

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Någon som fått sitt Asus TUF 3080 från Netonnet? Beställde 6 oktober men de verkar dröja...

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kloker:

Fasiken va fint. Webhallen? Jag är ju halvt sinnesslö efter allt skit man gått igenom så huvudet är lite snurrigt ibland. Överlevt 50/50cancer, haft en jävla massa dödsfall i familj och vänner sen lite ptsd, depression o allt jäkla mög som dras med😂.

Webbis säljer ej EVGA :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Webbis säljer ej EVGA :/

Men Webbis är snel hest ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Kloker:

Fasiken va fint. Webhallen? Jag är ju halvt sinnesslö efter allt skit man gått igenom så huvudet är lite snurrigt ibland. Överlevt 50/50cancer, haft en jävla massa dödsfall i familj och vänner sen lite ptsd, depression o allt jäkla mög som dras med😂.

Inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Någon som fått sitt Asus TUF 3080 från Netonnet? Beställde 6 oktober men de verkar dröja...

Ja du lär få vänta. Dom är fortfarande på september kön.
Beställde själv från inet 21/9 och låg på plats 240 16/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Webbis säljer ej EVGA :/

Där ser man! Hade inte ens koll på det

Skrivet av BertilBesvärjaren:

Finemang! Får väl hålla lite koll!

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mecc:

Det jag tycker är så konstigt är att ni inte verkar veta när korten dyker upp, jag utgår att leveranser går att följa precis som för oss privatpersoner?

Eller är det så att de kort som planerade komma den 13e allokerades till andra länder / ÅF?

Just nu har jag ett Zotac 3080 AMP HOLO väntades på mig men vill helst ha ett 3080 strix och har svårt att ta ett bra beslut.

Ja egentligen så skulle jag ha tracking då det brukar stå, men i dessa fall har det saknats på sistone så sitter hela i mörket

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja egentligen så skulle jag ha tracking då det brukar stå, men i dessa fall har det saknats på sistone så sitter hela i mörket

/Patrik

Tack för infon iaf!
Även information om brist på information hjälper att lugna våra förvirrade och oroade sinnen
Jag håller tummar och tår för en leverans av 3080 ROG Strix OC till er denna vecka!!!

Grymt jobb du gör för oss Patrik!

Visa signatur

ROG CROSSHAIR VIII HERO|3900XT|Vengence RGB PRO 32GB|2x Force MP600 2TB|RTX 3090 Gaming X Trio|ROG Thor 1200W|ROG Ryujin|Obsidian 500D SE RGB|UltraGear 38GN950|GSP 600/GSX 1000|SteelSeries

Permalänk
Medlem

Känns som Norden verkar ha lite färre leveranser av asus, följer engelska Scan och de har nästan betat av sina köer då de fått leveranser i princip varje vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Känns som Norden verkar ha lite färre leveranser av asus, följer engelska Scan och de har nästan betat av sina köer då de fått leveranser i princip varje vecka.

När man trodde att man inte kunde bli mer irriterad på denna orättvisa väntan

Visa signatur

ROG CROSSHAIR VIII HERO|3900XT|Vengence RGB PRO 32GB|2x Force MP600 2TB|RTX 3090 Gaming X Trio|ROG Thor 1200W|ROG Ryujin|Obsidian 500D SE RGB|UltraGear 38GN950|GSP 600/GSX 1000|SteelSeries

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Känns som Norden verkar ha lite färre leveranser av asus, följer engelska Scan och de har nästan betat av sina köer då de fått leveranser i princip varje vecka.

Om de snart betat av sina köer så borde ju vi börja få många fler kort hit snart.. *glaset halvfullt* 😇
Sitter själv ännu och väntar på ett 3080 TUF som jag beställt 17/9 och ett 3080 TUF OC 20/9 på komplett.
Blir glad om man får något av korten innan nyår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Känns som Norden verkar ha lite färre leveranser av asus, följer engelska Scan och de har nästan betat av sina köer då de fått leveranser i princip varje vecka.

De började ju även idag visa enskilda modeller. Deras TUF non-OC är bara 266 nu och TUF OC bara 47. Roligt nog är fetaste kön 3080 Ventus 3X.

Ska bli kul och se om de får in Trinity non-OC också, som Komplett hävdar att de fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trippy:

Om de snart betat av sina köer så borde ju vi börja få många fler kort hit snart.. *glaset halvfullt* 😇
Sitter själv ännu och väntar på ett 3080 TUF som jag beställt 17/9 och ett 3080 TUF OC 20/9 på komplett.
Blir glad om man får något av korten innan nyår.

Ja jag hoppas på det också hehe.
Får jag korten innan årets slut så är jag nöjd.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Återigen frågar jag mig själv varför jag beställde Strix Non-OC 3 dagar efter release, och inte en OC vid release.
*dunkar huvudet i väggen*

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Återigen frågar jag mig själv varför jag beställde Strix Non-OC 3 dagar efter release, och inte en OC vid release.
*dunkar huvudet i väggen*

Jag beställde 3080 Strix OC så fort det bara gick den 17:e sep. (satt med flera enheter på flera sidor).
Trots det så sitter jag i samma skit ändå. Om det är någon tröst så verkar det inte gå att få någon modell alls av Asus-korten.

Visa signatur

ROG CROSSHAIR VIII HERO|3900XT|Vengence RGB PRO 32GB|2x Force MP600 2TB|RTX 3090 Gaming X Trio|ROG Thor 1200W|ROG Ryujin|Obsidian 500D SE RGB|UltraGear 38GN950|GSP 600/GSX 1000|SteelSeries

Permalänk
Medlem

Fick mail från komplett där det stod att 3080 TUF OC fanns att beställa igen, så tänkte oj nu börjar det röra på sig. Tvärtom, produkten har snarare utgått

https://www.komplett.se/product/1168491?noredirect=true

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Lyckats beställa ett MSI 3090 Suprim X m.h.a bolaget
Intressant att se vad det är för kvalitet

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Fick mail från komplett där det stod att 3080 TUF OC fanns att beställa igen, så tänkte oj nu börjar det röra på sig. Tvärtom, produkten har snarare utgått

https://www.komplett.se/product/1168491?noredirect=true

oh wow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonovox85:

Fick mail från komplett där det stod att 3080 TUF OC fanns att beställa igen, så tänkte oj nu börjar det röra på sig. Tvärtom, produkten har snarare utgått

https://www.komplett.se/product/1168491?noredirect=true

Såg det också... Produkten du bevakar finns nu tillgänglig för köp!
en sekund senare, Den här produkten finns inte längre i vårt sortiment. Använd sökfunktionen.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel I9 10850K - Corsair H100 RGB PRO XT
MSI Z490 MPG GAMING PLUS - HyperX Fury RGB 8bg x 4 @3200 mhz
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC - Corsair rm850 W
Bequiet purebase 500DX - 3x Noctua 120MM + 3x Corsair QL120 Icue RGB
SSD Samsung 970 @ 250GB - SSD Kingston A2000 @1 TB

Permalänk
Medlem

La en beställning när det var 29 kvar, får hoppas inte systemet är såpass segt att man får falska förhoppningar

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tack för informationen.
Men är det inte Zotac som dras med rejäl coilwhine/varma och högljudda kort? :/
Slog inte till på denna iaf. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Tack för informationen.
Men är det inte Zotac som dras med rejäl coilwhine/varma och högljudda kort? :/
Slog inte till på denna iaf. :/

Har inte läst något speciellt om Coilwhine på Zotac, det brukar ju mest vara MSI och deras 3090. Trinity i alla fall gick något varmt, men har tyst fläktkurva, så gör man lite aggressivare kurva kan man få svalare/mer prestanda om man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Tack för informationen.
Men är det inte Zotac som dras med rejäl coilwhine/varma och högljudda kort? :/
Slog inte till på denna iaf. :/

Har inte läst något speciellt om Coilwhine på Zotac, det brukar ju mest vara MSI och deras 3090. Trinity i alla fall gick något varmt, men har tyst fläktkurva, så gör man lite aggressivare kurva kan man få svalare/mer prestanda om man vill.

Har inte kollat deras 3080 AMP, men Zotac har sagt att de ska ha fokuserat bra mycket mera på dem. Och jag har för mig att många brukar anse deras AMP som riktigt bra kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Tack för informationen.
Men är det inte Zotac som dras med rejäl coilwhine/varma och högljudda kort? :/
Slog inte till på denna iaf. :/

Jag har ett zotac 3080 trinity OC, inte hört något coilwhine alls på det

När jag sitter och spelar ligger kortet runt 65c med fläktarna på runt 50%.

Tycker kortet jag har presterar helt ok

Visa signatur

Intel I9 10850K - Corsair H100 RGB PRO XT
MSI Z490 MPG GAMING PLUS - HyperX Fury RGB 8bg x 4 @3200 mhz
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC - Corsair rm850 W
Bequiet purebase 500DX - 3x Noctua 120MM + 3x Corsair QL120 Icue RGB
SSD Samsung 970 @ 250GB - SSD Kingston A2000 @1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nettzor:

Jag har ett zotac 3080 trinity OC, inte hört något coilwhine alls på det

När jag sitter och spelar ligger kortet runt 65c med fläktarna på runt 50%.

Tycker kortet jag har presterar helt ok

hur är det ljudmässigt om du har något kort i minnet att jämnför med?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Har inte läst något speciellt om Coilwhine på Zotac, det brukar ju mest vara MSI och deras 3090. Trinity i alla fall gick något varmt, men har tyst fläktkurva, så gör man lite aggressivare kurva kan man få svalare/mer prestanda om man vill.

Skrivet av Nettzor:

Jag har ett zotac 3080 trinity OC, inte hört något coilwhine alls på det

När jag sitter och spelar ligger kortet runt 65c med fläktarna på runt 50%.

Tycker kortet jag har presterar helt ok

Tack!