Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

ja jag har koden... BFVIP, här är sidan: https://www.samsung.com/se/offer/online/black-friday-2020/

EDIT: Sämsta kampanjsidan ever... får lägga till en produkt i taget, stå i kö och sen se i kundvagnen vad man lagt till....

Haha vilket skämt... man får chansa lite utifrån ordinarie pris ^^

Värd att skaffa soundbaren HW-Q950T därifrån? Har beställt från Elgiganten men där finns den inte på lager och kommer dröja några veckor.... men läste tidigare i tråden att Elgiganten är hopplösa när det kommer till att avbryta en beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cadiremar:

Har någon hittat någon bättre och/eller billigare gasmonitorarm än denna från Inet: https://www.inet.se/produkt/2217009/deltaco-arm-0350-gasdrive... ?

Bättre vet jag inte men billigare.
https://www.maxgaming.se/sv/skarmstativ/gasdrivet-bordsfaste-...

https://www.maxgaming.se/sv/skarmstativ/gasdrivet-skarmstativ...

Permalänk
Medlem

Craftsportswear.com (gäller torsdag>midnatt)
Ta del av våra Black Friday-erbjudanden en dag före alla andra. Den bifogade rabattkoden med 30% på ordinarie priser kan användas under torsdag 26 november ända fram till midnatt. Därefter öppnar vi upp för övriga kunder. Du har helt enkelt förtur till Black Friday.

Klicka dig vidare in i webbshopen för att fylla på vinterns träningsgarderob med snygga och funktionella plagg – Ange koden nedan i kassan och du får 30% rabatt!

Rabattkod: BLACKFRIDAYVIP

Ange kod

Som alltid har vi även fri frakt och fri retur!

Permalänk
Skrivet av p3pp3r:

Produkt: Desktop PC GTX 1060 3GB (nVIDIA)
Länk: https://fyndiq.se/produkt/desktop-pc-gtx-1060-3gb-gpu-graphic...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: ?
Pris: 923kr

Fick tips om detta när jag letade grafikkort till en av ungarnas speldator som inte riktigt orkar med längre. Jag är dock tveksam på vad detta är för nånting då det verkar vara no-name-variant. Väldigt prisvärt om det verkligen är ett GTX1060 3GB som brukar kosta 2500kr +. Man har ju sett LTT när de köper "GTX-kort" från Ali Express å får några riktigt konstiga kort levererade som inte är i närheten av vad det ska vara... Någon som kan/vill undersöka detta närmare?

Du ser på utgångarna att det klart är ett Ali express fejkjort.
Rapporter att det på Fyndiq som bedrägeri.
Ta gärna bort din tipsning här med.

Permalänk
Medlem

Nån hade tidigare länkat en robotdammsugare https://www.inet.se/produkt/2000604/lenovo-robot-vacuum-t1-pr...
Blev jädrigt sugen. Dock så står det max tröskelhöjd 20 mm vilket är för lite nu när jag mätt över dom i mitt hus, skulle nog behöva ha upp till 30 mm. Finns det nåt bra test där man kan läsa på lite då jag är väldigt dåligt insatt i dammsugarrobotar ? eller rekommendera nån annan modell ? Nu när jag kikat runt så är det inte alltid det går hitta tröskelhöjd, samt 20 mm verkar vara nån standard...

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1234:

Någon som har en vip-kod till samsung över?:)

Står ju ett par inlägg högre upp

BFVIP

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1234:

Någon som har en vip-kod till samsung över?:)

BFVIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

NZXT Kraken X63 är det något att satsa på? Kylningen verkar ju klockren men det här med vatten bland elektronik, känns inte bra. Oavsett om det inte sker problem så ofta, så finns ju ändå risken alltid där och då kan det vara försent. Erfarenheter?

Annars är det Ryzen 9 5900X-luftkylning jag letar efter men inte sett något vettigt än.

Det är ytterst sällan numera som man läser rapporter om läckande AIO kylare. De har blivit så pass bra och pålitliga numera att det närmast är en icke fråga skulle jag säga. Kraken X63 för det priset är riktigt bra deal, jag slog till på en själv!

Skrivet av Mikaelmannen:

Den är bra, men jag hade köpt Arctic Freezer 2 280mm istället. Den ska vara bättre.
Går säkert att luftkyla en 5900x men beroende på vad du ska använda den till och om du ska överklocka kan den nog bli lite varm.

För mig är tryggheten viktig vid val av AIO och där har Kraken riktigt bra track record över lång tid (över 5 år vid det här laget) så det är en viktig faktor i sammanhanget. Arctics variant på pump är oprövad. Sen är det förvisso så att Arctics presterade bättre vid Gamers nexus test men skillnaden var inte tillräckligt stor för att det ska göra nån praktisk skillnad egentligen (månne om man är extrem överklockare och bryr sig om varje 25 Mhz på CPU'n). Tycker det är jämnt skägg mellan de båda sett i det stora hela.

Skrivet av Mikaelmannen:

https://www.youtube.com/watch?v=KPaSEGe6ML0
Om du kollar runt 7minuter så mäter han effektivitet. Alltså prestanda vid samma ljudnivå. Så Arctic freezer är bäst upp till sin maxkapacitet, sen finns det kylare med snabbare (mer högljudda fläktar) som kan slå den i max total prestanda.

Skillnaden är ju ändå ytterst marginell så att det inte spelar nån roll för de flesta. Jag har haft chansen att pröva den där Arctic Freezer och vad gäller ljudnivå upplever jag den vara ungefär likvärdig med min X62 vid praktisk användning. Något tystare vid maxbelastning men inte tillräckligt för att jag skulle vilja offra det bättre utseendet på min Kraken för den lilla skillnaden!

Skrivet av Pellefant:

Ingen sweclockers-inet rea inför BF? Vet att det var en i måndags, men det brukar vara på torsdagar om jag inte minns helt fel?

Nog var det i tisdags 17.00 det startade om jag inte missminner mig? Reagerade också på att de körde igång tidigt i år, förra året var det 29'e november de körde bara dagen förre BF. Men allt ska ju vara annorlunda i år detta konstiga Corona år!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Har du en i datorn eller du har precis köpt den? Läste på några forum att man är tvungen att ha fläkten uppåt i chassit för att kunna se watt displayen, känns ju som en jätte konstruktions miss kan jag tycka :/

Vad kör du med för grejer i datorn?

Phanteks Evolve X Enthoo, B550 ROG Strix, RX5900X, MSI MAG360, XFX6800XT, Kingston 1Tb SSD m2, lite Phanteks HALO till fläktarna. Jag har också inför den här datorn köpt en LG38GN950 som ska drivas till sitt max!

RAM har jag inte köpt ännu, väntar tills imorgon för att se om det blir några sänkningar på 4000Mhz minnen.

I helgen blir det bygge!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Skrivet av Matsson:

Blev ifrån Inet, lite tråkigt att man inte han norpa den från Elgiganten men en tusenlapp hit och dit kan man väll överleva om nu skärmen lever upp till förväntningarna.

Haha, skönt att man inte var själv i denna båten iallafall!
Då håller vi tummarna att vi blir nöjda!

Av ren nyfikenhet, vad har du för hårdvara för att driva skärmen?

haha, nice to know I'm not alone

I'm really worried given the problems associated with this screen. Fingers crossed.

In terms of hardware here's how it looks like -

1. CPU- Ryzen 5900x (delivered)
2. CPU cooler - Kraken X63 (delivered)
3. Motherboard - Asus X570 STRIX - F (bought but thinking of returning for MSI Tomahawk X570, some are also recommending B550)(delivered)
4. m.2 Drive - 1 TB Samsung 970 EVO PLUS (delivered)
5. Screen - G9 (2nd December Delivery)
6. RAM - Corsair 32GB (2KIT) DDR4 3200MHz (Will return for 3600Mhz) (delivered)
7. Chassis - Lian Li Dynamic O11 (delivering tomorrow)

Need to buy urgently now -

1. More HDD - Wondering I need more m.2 or SSD or HDD.
2. PSU - 750W or 850W (Gold or Platinum) - But no good deals yeat
3. GPU - Thinking of EVGA 3080 FTW3 ULTRA

How's your setup ?

Permalänk
Medlem

Super Mario 3D All-Stars för 395 kr på Dustin!
https://www.dustinhome.se/product/5011196862/super-mario-3d-a...
Näst billigaste på Prisjakt är 529 kr: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5506866

Visa signatur

Fractal Design Define C | Asus ROG Strix Z270E | Intel Core i7 7700K @4.5GHz - Noctua NH-U14S | Asus GeForce GTX 1060 Dual OC | EVGA SuperNOVA G3 550W| Samsung 960 EVO 250GB/120GB SSD| Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz (16GB)

Permalänk
Medlem

Jag hoppas Proshop släpper något smarrigt tangentbord för 99kr som förut. Vore trevligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Jag hoppas Proshop släpper något smarrigt tangentbord för 99kr som förut. Vore trevligt!

Elgiganten har/har haft rätt billiga tangentbord för några tior till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

kan tänka mig att det inte behövs då den inte har någon konkurrens... den säljs ändå.

Det argumentet skulle ju kunna gälla på flera andra varor som varit på erbjudande så ser inte alls din poäng där.

Permalänk
Medlem

Någon/några som har erfarenhet med att avbeställa hos ElGiganten när leveransdatum ligger flera veckor fram och vid köp mot faktura?
Smidigt/krångligt/nästintill omöjligt? Deras chat funkar ju kalas för tillfället iaf....

Det går ju förstås alltid att lämna tillbaka men trevligare och enklare för alla att avbeställa rakt av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Någon/några som har erfarenhet med att avbeställa hos ElGiganten när leveransdatum ligger flera veckor fram och vid köp mot faktura?
Smidigt/krångligt/nästintill omöjligt? Deras chat funkar ju kalas för tillfället iaf....

Det går ju förstås alltid att lämna tillbaka men trevligare och enklare för alla att avbeställa rakt av.

ja det var inga problem, drog igång chatten bara, skrev jag ville avboka -klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av IcEHoLeD:

ja det var inga problem, drog igång chatten bara, skrev jag ville avboka -klart

Ok då får jag bara vänta in tills de får ordning på chatten igen
Tack! Har för mig jag läste något ett x antal sidor tillbaka att det skulle varit väldigt struligt/omöjligt, men kanske inte var Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Bilia har 20% på tillbehör till bilen, bland annat Blackvue kameror! Ingen kod behövs, besök hemsidan och lägg produkten i korgen så dras det av.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk

Ska likt många andra köpa en TV men vet inte riiiktigt vilken jag ska köra på. De jag tittar mest på är Q80T eller XH950, tror jag slår till på Sonyn om den går ner till runt samma pris som Samsungen, bör jag avvakta eller klippa en Samsung direkt?

TVn kommer främst användas till att kolla fotboll, film och serier och vad jag förstått så ska dessa 2 vara riktigt bra för just sport? Någon med erfarenheter av dessa och kan komma med tips på vilken jag bör välja? Tack!

Permalänk
Medlem

Detta är för mig personligen den absolut sämsta Black Friday (week) sedan start. Var lite sugen på en XBox Series X eller ett RTX 3080 vilka båda är lanserade men de kunde lika gärna vara lanserade på Jupiter vilket det finns mängder av trådar om. Även en PS5 kunde vara intressant men den är bara lanserad på Pluto...

Jag har så här långt investerat hela 199:- för Norton antivirus för 10 enheter, det är det enda och jag tvivlar på om jag kommer att knipa något annat.

Kanske en ny batteridriven tandborste då min håller på att dö, inte mycket hårdvara att vara glad över. Ska dock kolla in spel till min Switch, Nintendo kanske gör något bra när alla andra är totalt stendöda.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk

Hemautomation

Shelly har prissänkt de flesta av deras grymma produkter.

https://shop.shelly.cloud/

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Fractal design define S

Jag hade valt MSI MPG B550 Gaming Plus före Bazooka, verkar vara ett bättre kort. Klart svalare i detta test också.

Nu gjordes hans sista test med en överklockad 3950X men stor temperaturskillnad mellan korten, 71 mot 94 grader. Byter du till kraftigare cpu om några år så blir det kanske viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InTompaWeTrust:

Ska likt många andra köpa en TV men vet inte riiiktigt vilken jag ska köra på. De jag tittar mest på är Q80T eller XH950, tror jag slår till på Sonyn om den går ner till runt samma pris som Samsungen, bör jag avvakta eller klippa en Samsung direkt?

TVn kommer främst användas till att kolla fotboll, film och serier och vad jag förstått så ska dessa 2 vara riktigt bra för just sport? Någon med erfarenheter av dessa och kan komma med tips på vilken jag bör välja? Tack!

https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x950h#page-top
vs
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q80-q80t-qled#page-...

Visa signatur

Köpa ny TV? https://www.rtings.com/tv/tools/table
Klicka på hide images och sortera på mixed usage (bästa betyg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Superenkelt. Men det är ju som sagt totalt kaos i typ alla butiker just nu och system.

Komplett chatt så var jag på plats 172 och jag bara gav upp lol

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterk76:

Jag hade valt MSI MPG B550 Gaming Plus före Bazooka, verkar vara ett bättre kort. Klart svalare i detta test också.

Nu gjordes hans sista test med en överklockad 3950X men stor temperaturskillnad mellan korten, 71 mot 94 grader. Byter du till kraftigare cpu om några år så blir det kanske viktigt.

Då gör jag så! Jag ska stoppa in ett 5900x

Permalänk

Har tittat där en del men kan inte bestämma mig, helt omöjligt. Vad hade du kört och varför?

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag är ute efter att uppgradera lite hårdvara på min burk då det fyller tio år snart och har märkt att det har börjat bli lite segt!
Är främst ute efter nytt moderkort/cpu/lite mer ram då jag köpte en ny GPU förra året (RTX 2060 Super)!

Jag har inte alls varit insatt i vad som är värt eller inte sedan jag senast köpte in moderkort/cpu för nästan 10 år sedan och hoppas att kunna hitta något till bra pris på black friday! Skulle vela hamna på cirka 5-7k i slutpris för det hela!

Finns det några bra tips på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Superenkelt. Men det är ju som sagt totalt kaos i typ alla butiker just nu och system.

Komplett chatt så var jag på plats 172 och jag bara gav upp lol

^^ ja känns rimligt att göra så

Beställde Samsung HW-Q950T från Elgiganten men leveransen sker inte förrän 12/18 som det ser ut.
Såg samma vara till samma pris på Samsungs BF-kampanj nu, men läste precis lite recensioner på prisjakt om Samsungs web-butik och bestämde mig därefter att snällt vänta tills 12/18

Permalänk
Medlem
Skrivet av zitical:

Hej!
Jag är ute efter att uppgradera lite hårdvara på min burk då det fyller tio år snart och har märkt att det har börjat bli lite segt!
Är främst ute efter nytt moderkort/cpu/lite mer ram då jag köpte en ny GPU förra året (RTX 2060 Super)!

Jag har inte alls varit insatt i vad som är värt eller inte sedan jag senast köpte in moderkort/cpu för nästan 10 år sedan och hoppas att kunna hitta något till bra pris på black friday! Skulle vela hamna på cirka 5-7k i slutpris för det hela!

Finns det några bra tips på detta?

Det underlättar om du specificerar i alla fall någorlunda vad du använder datorn till?
Komplett har några rabatterade uppgraderingspaket, om du vill göra det lätt för dig?
https://www.komplett.se/search?q=uppgraderingspaket&sort=Disc...

Permalänk
Medlem

Söker bra steamer. Finns ju flera för 1000 men vilken ska man ta?? Finns det någon dyr som är nedsatt till ungefär 1000 tro? Hatar strykjärn

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP