Asrock satsar på Ryzen 4000U "Renoir" i tunn minidator

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Syglarn:

För vem då? Prestanda per krona för spelare blir troligen sämre. Du går från ca 30 FPS till 45-60 i 1080p

Även om du vill spela på en APU så brukar de billigare delarna vara bättre köp ändå

För tunn klient eller kontorssysslor så är den lite väl mycket och billigare delar blir rimligen ett bättre köp

För vem blir 4750 ett bra köp?

Jag vill verkligen inte ha ett separat grafikkort, däremot hade jag kunnat tänka mig en separat gpu så länge den monterats med en sockel likt cpun och de suttit tätt nog att kunna använda samma kylare.
Jag föredrar verkligen en apu och skulle utan tvekan kunna tänka mig att betala med för en spådan än en lösning med ett separat grafikkort med samma prestanda, jag vill verkligen inte ha grafikkort av dagens typ.
AMD gör ju redan mycket fetare apuer men de säljs inte separat till datorer och de som använder dem tillåter inte att de kör dator os....
Se så vacker hårdvaran kan bli till skillnad från nått i pc världen, en riktigt fet apu där man även klämt in lite minne men man behöver ju mer ram typ 64 Gbyte eller mer för att det ska bli en seriös liten dator av det.
Apun här nedan kallas Xbox Series X så det går ju att göra det för den finns ju redan men har ytterst begränsat mjukvaruutbud.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Borde du inte kunna köra typ shield in-home-streaming eller vad det heter?

Mjo de finns ju de alternativen med, både nVidia å steam streaming, men hade även velat streama bara OSet som sådant, vilket jag vet att steam iaf stödjer men hade kännts bättre med någon riktig native lösning. Får köpa diverse saker å testa helt enkelt å returnera de jag inte tycker är bra nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Mjo de finns ju de alternativen med, både nVidia å steam streaming, men hade även velat streama bara OSet som sådant, vilket jag vet att steam iaf stödjer men hade kännts bättre med någon riktig native lösning. Får köpa diverse saker å testa helt enkelt å returnera de jag inte tycker är bra nog

Jag menar bara att den typen av lösning kräver inga exotiska kablar och annat...