PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av dmr:

Någon som fått från Webhallen som beställde efter Okt 2019?

Jag har inte fått något och jag beställde i början av Oktober 2019. Så jag antar att brytpunkten för förra leveransen är i början av Oktober 2019.

Permalänk
Skrivet av MrChrillwis:

Jag har inte fått något och jag beställde i början av Oktober 2019. Så jag antar att brytpunkten för förra leveransen är i början av Oktober 2019.

Jag beställde på Webhallen 8/10-19 och har sett i tråden att leverans har genomförts för det datumet (dock inte för mig än), så brytpunkten verkar vara 8/10-19 för tillfället på Webhallen.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU

Permalänk
Skrivet av RizeCookie:

Jag beställde på Webhallen 8/10-19 och har sett i tråden att leverans har genomförts för det datumet (dock inte för mig än), så brytpunkten verkar vara 8/10-19 för tillfället på Webhallen.

Min beställning lades 9/10-19. Så när man såg att folk som beställde dagen innan började få sina så blev man lite förväntansfull. Men då ligger våra beställningar precis på pottkanten då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrChrillwis:

Skrivet av RizeCookie:

Tackar, har min order i April så försöker pussla ihop en timeline. Blir kul att se hur mycket vi kan beta av vid nästa leverans.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ok nu vill jag berömma Bring efter att ha varit lite kritisk mot EG under helgen pga. otydligheter..
men nu under 24h har jag mottagit leveransbek. Fick den runt lunch igår 7 dec. Den har gått igenom terminalerna Jönköping och Hägersten och nu vid 06.30 8 dec lastats för utkörning.

Permalänk
Skrivet av Cyberpunk2077:

Vad betyder ”Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.” att den lämnat terminalen?

Undrar det jag med

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Undrar det jag med

Precis vad det låter som, den har skickats vidare från terminalen till utlämningsstället.

Permalänk
Medlem

Netonnet

Hej!

Jag lyckades få igenom ett köp 08:11 den 19 november när Netonnet släppte ett antal nya. Men som en hel del andra fick jag ett mail för snart två veckor sen att min order inte kom med i leveransen som vissa av er har fått till er.
Jag har haft kontakt med deras kundtjänst ett par gånger och igår fick jag följande svar när jag frågade om dom vet när nästa leverans kommer:

"Vi ska få mer information om det imorgon vad jag har fått information om".

Han fortsatte sedan med att " det är då via email för dem som väntar på sin beställning som vi kommer informera i första hand".

Netonnet verkar alltså få info från Sony idag, då är det bara hoppas på att det är ett bra besked, och att vi får den infon snabbt så man vet. Ni som sitter i samma sits som mig kan ju hålla utkik i era inkorgar och uppdatera om ni fått något besked.

Permalänk
Medlem

Min leverans är tydligen fortfarande spårlöst försvunnen och Bring kan inte hitta den på sin terminal i Jönköping.
Pratade med dem imorse igen (eftersom ingen uppdatering skett) och de har lagt en spårning på leveransen.

Riktigt besviken! Fanns inget annat de kunde göra i kundservice heller, annat än att be mig vänta och "hoppas"
på att den hittades idag och skannades in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Ok nu vill jag berömma Bring efter att ha varit lite kritisk mot EG under helgen pga. otydligheter..
men nu under 24h har jag mottagit leveransbek. Fick den runt lunch igår 7 dec. Den har gått igenom terminalerna Jönköping och Hägersten och nu vid 06.30 8 dec lastats för utkörning.

Grattis!
Fick precis besked om att jag inte får mitt förrän imorrn, ligger 6mil härifrån men jag fick inte åka och hämta det på terminalen ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Grattis!
Fick precis besked om att jag inte får mitt förrän imorrn, ligger 6mil härifrån men jag fick inte åka och hämta det på terminalen ☺️

Hur fick du det beskedet? ^^ jag är inte säker på att jag får den idag.. den ligger för utkörning men det kanske sker imorgon om den inte hann med dagens last.

Permalänk
Skrivet av Zabatsu:

Min leverans är tydligen fortfarande spårlöst försvunnen och Bring kan inte hitta den på sin terminal i Jönköping.
Pratade med dem imorse igen (eftersom ingen uppdatering skett) och de har lagt en spårning på leveransen.

Riktigt besviken! Fanns inget annat de kunde göra i kundservice heller, annat än att be mig vänta och "hoppas"

Fan va surt! Hoppas allt löser sig snart !

Permalänk
Skrivet av Zabatsu:

Vart i landet bor du? Jag har inte heller någon uppdatering efter Jönköping 4/12. Men enl Bring så beror det på att paketet körs med en "linjebil hela vägen" och att det då inte finns några skanningspunkter mellan Jönköping och Luleå och därför kommer jag ej kunna se någon uppdatering förrän den är framme här. Hoppas verkligen Bring har rätt och att inte min också är borttappad...

Permalänk
Medlem

Min kom fram igår kväll (levererades vid 18:30 till dörren).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Vart i landet bor du? Jag har inte heller någon uppdatering efter Jönköping 4/12. Men enl Bring så beror det på att paketet körs med en "linjebil hela vägen" och att det då inte finns några skanningspunkter mellan Jönköping och Luleå och därför kommer jag ej kunna se någon uppdatering förrän den är framme här. Hoppas verkligen Bring har rätt och att inte min också är borttappad...

Stämmer nog då. Jag bor ännu längre norrut från Luleå och mitt står också kvar i Jönköping enligt spårning.

Undra om våra konsoller kommer bra överens i bilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Vart i landet bor du? Jag har inte heller någon uppdatering efter Jönköping 4/12. Men enl Bring så beror det på att paketet körs med en "linjebil hela vägen" och att det då inte finns några skanningspunkter mellan Jönköping och Luleå och därför kommer jag ej kunna se någon uppdatering förrän den är framme här. Hoppas verkligen att det bara är så och att inte min också är borttappad...

Södra Sverige, Kristianstad.
Den jag talade med igårkväll på kundservice sade att hon såg att de hade glömt "skanna" mitt paket i Malmö och att informationen på hemsidan inte stämde. Varpå det skulle uppdateras under kvällen. Det gjorde det aldrig, inte nu på morgonen heller, varpå jag fick information om att de hade lagt en spårning på min leverans.

Jag har en vän som också beställde, också med leverans via Bring, som fick sin levererad igår vid 17:30 (vi bor 3 mil ifrån varandra och har samma terminaler på vägen). De kunde inte förklara det, med annat än att de lagt en spårning och hoppas på att det dyker upp.

Tråkigt att du väntat så länge på din leverans, hoppas din också hittar hem.
Håller min status uppdaterad här i tråden, men Bring bad mig ringa igen om en timma om det fortfarande inte hade uppdaterats och det lär jag inte hinna på grund av jobb.

Permalänk
Skrivet av Banarth:

Stämmer nog då. Jag bor ännu längre norrut från Luleå och mitt står också kvar i Jönköping enligt spårning.

Undra om våra konsoller kommer bra överens i bilen?

Då jag fortfarande var orolig efter att ha pratat med Bring ringde jag Skellefteå Lastbilsstation som sköter brings leveranser till norrland. Hon tyckte det var konstigt att det inte var framme. Jag är inte säker men lät på henne som att de inte ens fått paketet från Bring ännu. Det var inte ankomstskannat hos dem sa hon. Hon tyckte det såg konstigt ut och skulle kolla vidare. Hoppas verkligen att de bara är sega och att det inte är borta... Suck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Då jag fortfarande var orolig efter att ha pratat med Bring ringde jag Skellefteå Lastbilsstation som sköter brings leveranser till norrland. Hon tyckte det var konstigt att det inte var framme. Jag är inte säker men lät på henne som att de inte ens fått paketet från Bring ännu. Det var inte ankomstskannat hos dem sa hon. Hon tyckte det såg konstigt ut och skulle kolla vidare. Hoppas verkligen att de bara är sega och att det inte är borta... Suck.

Okej... Jag håller mig lugn tills imorgon 9/12, som var mitt beräknade leveransdatum. Men ingen konsol då? Ja, då sticker jag ned till Jön(s)köping och jagar mitt PS5 likt Liam Neeson efter sin dotter i Taken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banarth:

...jagar mitt PS5 likt Liam Neeson efter sin dotter i Taken.

Haha =D

Permalänk
Skrivet av Gurkskal:

Grattis!

samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Bring är hopplöst sega de gånger jag fått paket från dom. Bor i Gällivare och det är väldigt ofta paket fastnar några dagar på vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

samma här

Hur får ni dessa besked?

Permalänk
Medlem

Ja jag har aldrig haft så bra förtroende i Bring, har ett paket från Boozt som tog över 2 veckor att leverera

Permalänk

07:43 ” Sändningen har lastats för utkörning.” MÖLNLYCKE

Hur nära är detta för att vara framme? Ni som fått det tidigare. Är det troligt att det kommer fram idag?

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Hur får ni dessa besked?

Jag hade pratat med deras chatt och de sade jag kunde ringa och fråga ifall jag kan komma hämta från terminalen då det kommer på onsdag kväll annars. Men när jag ringde deras hemleverans avdelning så sade hon att de hade stängt att man kan hämta upp från terminalen...

Permalänk
Medlem

Hur nära är detta för att vara framme? Ni som fått det tidigare. Är det troligt att det kommer fram idag?

Det där betyder att det är på väg till slutdestination (ombud eller dig) baserat på att det var den sista statusen jag fick igår innan paketet kom fram.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Ska det till ombud så lär det vara framme vid lunch antar jag.
Står så även på min, kl 07:40 senast uppdaterad.

Permalänk
Medlem

Ja då borde den anlända idag.

Permalänk

Snyggt tack boys!

Permalänk
Inaktiv

Min nådde Gävle precis. God chans för leverans idag men samtidigt har jag liten erfarenhet av Bring.