Ny mobil för Mobilt BankID

Permalänk
Medlem

Ny mobil för Mobilt BankID

Hej! Fick precis upp ett meddelande om att Mobilt BankID uppdaterar i juni 2021 och inte stödjer android version 5.

Har en Samsung SM-G361F vilket jag tycket är väldigt bekväm men måste nu alltså börja leta efter en uppgradering som kan hantera nyare versioner av android.

Behöver inget flashigt, helst något med god batteritid, hörlursutgång och runt 3-4k max.

Några tips?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är långt till juni så du kan ju alltid vänta lite med ett köp ifall telefonen fungerar bra i övrigt. Kanske vänta till mellandagarna i alla fall, mobiler i den prisklassen brukar reas ut om jag inte är helt ute och cyklar.

Permalänk
Medlem

Jag själv är ett stort fan av Oneplus och deras nya variant i prisklassen kan vara intressant för dig.
https://www.webhallen.com/se/product/327564-OnePlusNord-N10-5...

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Jag själv är ett stort fan av Oneplus och deras nya variant i prisklassen kan vara intressant för dig.
https://www.webhallen.com/se/product/327564-OnePlusNord-N10-5...

Stort plus på denna. Rek.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Snapdragon 460, 4gb ram, 720p🤷‍♂️

Jag hade iaf rekommenderat snäppet högre som ovan länkade. Den verkar mer framtidssäker och stabil. Om nu OT planerar att ha mobilen i 5+ år till? Risken är att denna är/blir alldeles för seg ganska snabbt

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, kör nog motorolan då jag vill ha 3.5mm jack

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Jag själv är ett stort fan av Oneplus och deras nya variant i prisklassen kan vara intressant för dig.
https://www.webhallen.com/se/product/327564-OnePlusNord-N10-5...

Skrivet av AGI:

Stort plus på denna. Rek.

Kom ihåg att 5G versionen BARA kommer få 1 Android versions uppgradering, och det är från Android 10 till 11 enligt OnePlus själva

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Vill man ha en telefon som kommer att funka för BankID länge så rekommenderar jag en Pixel 4a. Den är från Google så den får uppdateringar under lång tid, har 3,5 mm, inte jättestor och plastbaksidan lär göra att den håller ganska bra. Dock ingen (specad) vattentäthet, trådlös laddning eller så. Grym kamera också.

Jag köpte en till tjejen precis för €360 inklusive frakt och så, men den verkar vara slut på lagret i den butiken: https://www.fnac.com/Smartphone-Google-Pixel-4a-Simplement-no...

Permalänk
Medlem

Pixel 4a är nåt jag skulle ha funderat på, går att hitta billigare om man köper från utlandet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Samsung Sverige

Det kommer ju en del modeller i Samsungs A-segment nu. A42 5G finns redan att köpa, och verkar klart trevlig. Jag håller på att kika vilka A-modeller som ska få tre generationers uppdateringar, men i generationen före var det A71 och A51 som fick det, så det kan hända att A42 inte har den garantin.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung