Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton

Permalänk
Medlem

Men har ni glömt?
Epic är kina

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv

Nu föredrar jag som alltid GOG men på många vis har Epic seglat upp som den bästa tjänsten på PC. Man får inte lika mycket för pengarna ens med Game Pass. Knäckte datorköpet din spelbudget? Lugnt, Epic har alltid något de bjuder på.

Listan ser lite för bra ut men med tanke på vad man gett bort de senaste åren och åldern på en del titlar så är det inte omöjligt.

Permalänk
Medlem

Herregud, riktigt bra titlar

Alla som bölar om Epic lol. Under tiden tackar jag för bra spel

Permalänk
Medlem

Epic visar återigen att de är med bland de stora pojkarna och leker. Fantastiskt!

Permalänk
Avstängd

Som sagt, inga små indiespel utan riktigt bra spel. Ska absolut plocka på mig några av dessa iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Wow, undra vem det är som bekostar detta! Riktigt bra uppställning.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidtheDoom:

Fortnitepengar gissar jag

Permalänk
Medlem

Kul nyhet efter att ha köpt 4 av titlarna på listan alldeles nyligen. Får väl se om listan stämmer innan jag klagar allt för mycket dock.

Permalänk
Medlem

Problemet kan vara att mer eller mindre så är samtliga forna storspel som många redan har köpt på annan plattform. Fanns inget jag är intresserad av som jag inte redan har på steam, gog, origin, etcetera.

Visa signatur

Chassi;Mobo;CPU;RAM;PSU:GPU
NZXT H7 Flow, Asus CH x670E;Ryzen 7 7700X;G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ DP 13 1000W;MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Fallout och Hitman har stått på "att köpa"-listan ett tag. Det blir riktigt fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Småbarn med föräldrars kreditkort.

Permalänk
Medlem

Så spelen kommer släpps runt lunchtid kl 17:00 svensk tid.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Jisses.. Rätt bra det här!

Permalänk
Medlem

wow

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag kommer vara på låset varje dag haha!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Sugen på Horizon Zero Dawn! Har funderat på att köpa det. Nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Gratisspel på Epic brukar dyka upp som nya spel. Det vill säga att man inte har sålt det tidigare, men efter att gratisperioden är slut gör man det.

När det gäller Dying Light tror jag även att utvecklaren Techland är i behov av pengar eftersom DL2 är kraftigt försenat. Skulle inte förvåna mig om de tagit emot en deal från EGS. De har släppt ett antal små mjölk-DLC till Dying Light senaste året på Steam dessutom. För ett spel som är nästan 6 år gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Småbarn med föräldrars kreditkort.

Barnarbete med andra ord.

Som i att barn tjatar på sina föräldrar att köpa skins i fortnite så att epic tjänstar pengar och ger oss gratis spel. 😆

Permalänk
Medlem

9 st av dessa 15 titlar finns ju inte ens vid snabb sökning i skrivande stund i Epic stores sortiment, listan verkar onekligen vara fake. Hoppas dock att jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Undra vad alla epic ”haters” kommer göra

Vara kvar på en bra launcher?
Finns inget spel i listan som jag har något behov av att spela. Jag undrar hur många som tar del av dessa "erbjudanden" som faktiskt planerar att spela spelen också. Det är nog mest ett ha begär.

Har dock inget emot att Epic ger bort spel. Det är deras vidriga "anti consumer"-beteende att köpa upp spel exklusivt som ger riktigt dålig eftersmak. Finns inte en chans att jag stödjer företag som sysslar med sånt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Sjukt nice, tack Epic!
Steam monopolet behöver brytas och för det behövs konkurrens som detta.

Vilket monopol? De flesta spel du kan köpa hos Steam kan lika gärna köpa hos andra butiker också (GoG, Humble, Itch osv.)

Även hos Epic kan du köpa flera av dessa om du vill, dock så har de en historik av att muta betala utvecklare för att endast publicera hos dem, samt köpa upp flertalet sådana så de kan avpublicera spelen hos andra butiker för att tvinga folk att köpa av dem. Något som i min mening är bra mycket mer monopolistiskt beteende än att bara råka vara den mest populära plattformen.

Sedan har ju flera större utgivare sina egna butiker (Activision, EA, Ubisoft) och gjort liknande grejer, men det har ju iaf vart med från början och hjälpt till att faktiskt skapa spelen, snarare än att bara betala för exklusiviteten.

Men visst, man klagar ju inte på gratis spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Undra vad alla epic ”haters” kommer göra

Som vi brukar?
Bryta ihop och intala oss att integritet är värt något.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Du tänker nog på saker du laddat ner på fulnätet, eller blandar du ihop GoG's drm fria med fritt att pirata?
Av dessa är det nog bara Witcher 3 jag har fått och det förutsatte att du redan ägde det på något sätt,
jag hade utan att blinka betalat 500:- för att få dessa i ett paket, många bra spel.

Nej, det är nog så att jag blandat ihop det med giveaways av tidigare versioner av spel i samma serie som t.ex. Borderlands 2 och en par andra Assassins Creed-titlar som getts bort av Epic/Ubisoft/Humble.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Sjukt nice, tack Epic!
Steam monopolet behöver brytas och för det behövs konkurrens som detta.

Håller med, sjukt nice av Epic och väldigt trevliga spel om det stämmer!

Men samtidigt så är det helt fel att säga att Steam har monopol, då dom verkligen inte har det. Just med Steam är det helt enkelt kunderna som bestämt. Valve/Steam gör ju noll för att locka till sig folk. Snarare så är det ju Epic som skapar monopol genom att betala stor pengar för att ge bort spel, skapa tidsexklusivitet för nya storspel, osv. Allt för att låsa spelarna till deras tjänst. Men som sagt, väldigt snällt av Epic ändå angående gratisspelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Vilket monopol? De flesta spel du kan köpa hos Steam kan lika gärna köpa hos andra butiker också (GoG, Humble, Itch osv.)

Även hos Epic kan du köpa flera av dessa om du vill, dock så har de en historik av att muta betala utvecklare för att endast publicera hos dem, samt köpa upp flertalet sådana så de kan avpublicera spelen hos andra butiker för att tvinga folk att köpa av dem. Något som i min mening är bra mycket mer monopolistiskt beteende än att bara råka vara den mest populära plattformen.

Sedan har ju flera större utgivare sina egna butiker (Activision, EA, Ubisoft) och gjort liknande grejer, men det har ju iaf vart med från början och hjälpt till att faktiskt skapa spelen, snarare än att bara betala för exklusiviteten.

Men visst, man klagar ju inte på gratis spel

Många spel på humble blir väl steam-nycklar eller har något ändrats där?

Permalänk
Medlem

jösses bara tacka o ta emot.. ett antal spel jag inte spelat än

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Många spel på humble blir väl steam-nycklar eller har något ändrats där?

Har fått humble nycklar på origin, gog, och uplay också så beror på titel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

Borderlands 3 och Horizon är båda spel jag vill lira men lär väl logga in och ta del av alla spelen faktiskt. Varför inte liksom

Sju av dem har jag redan lirat och äger via andra plattformar dock så de kan jag givetvis skippa helt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Har haft ögonen på Ghost Recon: Breakpoint ett tag och hade inte det här kommit upp hade jag nog köpt spelet tills dess. Nu återstår att se om den här listan stämmer!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

RE7 norpar jag gärna.
Undrar dock när hela RE serien kommer till GoG..... Väntan är olidlig...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.