Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Undra vad alla epic ”haters” kommer göra

Dem kommer sticka nävarna i fickan och sitta där över hela julen och sura!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EroHebi:

Undra vad alla epic ”haters” kommer göra

Haters still gonna hate.

_merc_ har redan tagit på sig Epic hate tröjan

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Men har ni glömt?
Epic är kina

Om Kina vill ha min data så kan dem få den om de fixar dessa gratis spel till mig! Dessutom har jag en dedikerad speldator och en dedikerad arbetsdator så de kan sitta där och glo på mina amatörmässiga moves i Witcher 3.

Permalänk

Jag är lite utanför loopen, men är det här spel man får behålla bara man claimar dom den dagen dom körs?

Visa signatur

Mjölk är inte gott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CptStewie:

Jag är lite utanför loopen, men är det här spel man får behålla bara man claimar dom den dagen dom körs?

Ja, så är det för gratisspelen på Epic Game Store. Artikeln är än så länge ett rykte/läcka och inte bekräftad officiellt.

Men du kan varje vecka få nya gratisspel på EGS ändå. De nuvarande och nästa veckas gratisspel hittar du här; https://www.epicgames.com/store/en-US/free-games

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Bara att gratulera, har inget som helst emot dessa metoder för EGS att "bryta monopol".
Att göra titlar exklusiva eller bundna till en viss store/plattform stör mig däremot rätt rejält.

Som kvitto på det kan jag ju inflika att jag hade nöjt mig med om samtliga titlar på listan enbart hade gjorts tillgängliga för köp via andra stores också, men många ser ut att vara fortsatt exklusiva hos enbart EGS och Steam. Så vi får väl se hur konkurrensen ter sig i framtiden på den fronten...

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Många tänker nog göra så här med sina "extra" konton;
https://www.ebay.com/itm/Epic-Game-Account-40-Games/402534969...

Ser inget som helst fel med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fågelskrämman:

Ser inget som helst fel med detta.

Nej, precis. Jag kollade så att länken var korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Tycker Epic ändå har rätt bra utbud på indie-spel. Känns inte som de undviker dem precis.

Jaha, bra. Har inte browsat än

Tack till SweC för den här artikeln då jag inte längre besöker renodlade spelsidor (förutom klassiska sidor som finns kvar gamebanshee, simhq etc)

Permalänk
Medlem

Pratade med en vän om listan för en dag sedan, och han trodde den ej kunde vara möjlig.
Men Jag ser en logik bakom varje spel i listan.

Samtliga spel i listan har
1: Redan köpt av folk som velat ha dom, även spelen som var epic exklusiva i början.
2: Har dyra dlc eller annat som man kan köpa till, då bara originalspelet är gratis.(Borderlands 3 är bra exempel med season pass skiten!)
3: Skapa hype inför kommande släpp i samma serie

Sedan att epic får konton som folk värdesätter mera pga större spelbibliotek och ökar chanserna för folk att välja köpa spelen genom Epic jämte konkurrenterna.

Visa signatur

i5 13600KF, 32GB DDR5, Z790, RTX3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

nej tack, jag har ingen lust att ge min data till epic.

Intresseklubben antecknar... som man sa förr. xD

Permalänk
Medlem

Inga dåliga titlar direkt, Epic vill verkligen bli din kompis. 😉

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Inaktiv

Tänkte faktiskt köpa några utav dom där så de blir perfekt detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Men har ni glömt?
Epic är kina

Sen när? Tror du misstar dem för Blizzard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Undrar hur länge spelen hålls i biblioteket bara. Jag har klickat hem några spel under åren, men nu senast när jag loggade in efter att ha fått Pillars of Eternity fanns inga andra spel kvar på mitt konto.

Då har du gjort något galet. Alla spel jag har claimat (och jag har gjort det sedan start) finns kvar hos mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Sen när? Tror du misstar dem för Blizzard

Sen de sålde 40+% av företaget till kineser

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Sen när? Tror du misstar dem för Blizzard

Sweeny äger förvisso fortfarande mer än 50%, men Tencent har köpt 40%.

Permalänk
Medlem

Vilka episka pärlor dom ger oss i Julklapp. Vi måste ha varit väldigt snälla i år. Min favorit av dom jag spelat måste ändå bli Fallout 4. Det kommer före både The Witcher 3 och FC 5. Inte konstigt att förväntningarna var skyhöga inför FO76 efter ett sånt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Men har ni glömt?
Epic är kina

Det stämmer dock inte.

Däremot äger Tencent (som äger 40% av Epic games) dessa bolag till 100%

Riot Games ( League of Legends, Valorant)
Funcom ( Mutant Year Zero: Road to Eden, Conan Exiles )

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Men har ni glömt?
Epic är kina

Detta är som att säga att alla svenska spelutvecklare "är kina" då Kina äger runt 8% av alla de stora svenska spelföretagen.

Permalänk
Medlem

Sorry för Noob fråga:
Hur gör man för att få dom här spelen gratis?
Måste man skaffa ett konto på någon speciell hemsida för att kunna ladda ner spelen och sen alltid koppla upp sig mot den sidan för att kunna spela spelet (så som STEAM gör) eller ger dom bort ett spel "på riktigt" dvs att jag kaa ladda ner det och sen spela utan att koppla upp mig mot en speciell server?

Om du som läser det här vet vad som gäller, förklara är du go

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Sorry för Noob fråga:
Hur gör man för att få dom här spelen gratis?
Måste man skaffa ett konto på någon speciell hemsida för att kunna ladda ner spelen och sen alltid koppla upp sig mot den sidan för att kunna spela spelet (så som STEAM gör) eller ger dom bort ett spel "på riktigt" dvs att jag kaa ladda ner det och sen spela utan att koppla upp mig mot en speciell server?

Om du som läser det här vet vad som gäller, förklara är du go

Du skaffar deras launcher, det är samma som med Steam launcher, fast bara deras version. Sen claimar du spelen i deras store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Spelen släpps ett per dag och man kan bara ladda hem de under en dag. Så om listan stämmer vet du inte förrän du missat fjorton av dem...

menar du att man kan lägga till det till sitt konto eller funkar epic så att du måste ladda ner allt du "köpt" eller vadå?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Resident evil 7, AC Orgins, och Hitman 2 kommer tacksamt att tas emot av Jultomten

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Det stämmer dock inte.

Däremot äger Tencent (som äger 40% av Epic games) dessa bolag till 100%

Riot Games ( League of Legends, Valorant)
Funcom ( Mutant Year Zero: Road to Eden, Conan Exiles )

Äger inte Tencent även de som skapade Ark nu också? Eller var det nåt annat kinesiskt företag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Sorry för Noob fråga:
Hur gör man för att få dom här spelen gratis?
Måste man skaffa ett konto på någon speciell hemsida för att kunna ladda ner spelen och sen alltid koppla upp sig mot den sidan för att kunna spela spelet (så som STEAM gör) eller ger dom bort ett spel "på riktigt" dvs att jag kaa ladda ner det och sen spela utan att koppla upp mig mot en speciell server?

Om du som läser det här vet vad som gäller, förklara är du go

Du måste skapa ett konto på Epic store och kommer åt dem därifrån. Du kan inte ladda ner spelen och köra online.

Permalänk
Skrivet av Kethsi:

menar du att man kan lägga till det till sitt konto eller funkar epic så att du måste ladda ner allt du "köpt" eller vadå?

Du behöver inte ladda ner det, efter att du "claimat" det. Det kan du ha i din backlogg, oinstallerat!!

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

menar du att man kan lägga till det till sitt konto eller funkar epic så att du måste ladda ner allt du "köpt" eller vadå?

Nä räcker att trycka på claim på hemsidan, så kan du ladda ner senare när du känner för att spela.

Permalänk
Medlem

Vet vi vilken tid/klockslag som spelen släpps och sen uppdateras till nya?

Måste man sitta vid sin dator med klienten installerad för att claima eller går det att logga in i någon webklient från annat dator/enhet för att claima ?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av GuessWho:

Vet vi vilken tid/klockslag som spelen släpps och sen uppdateras till nya?

Måste man sitta vid sin dator med klienten installerad för att claima eller går det att logga in i någon webklient från annat dator/enhet för att claima ?

Det ser ut att vara kl 17 eller kl 19, har fått två olika svar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord