Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hondaxl:

Spelat lite mera nu och håller med om att spelet verkar ofärdigt på nått sett? Lite questbuggar och annat joxs.
Sen när man schrollar mellan vapnen tycker jag det hänger sig ibland?! Nått känns off haha.
Jaja ska iallafall spela klart det,kanske fom släpper lite patchar längre fram.
Och visst det är lite fult att kalla detta ett färdigt spel..

Finns en fördel, det kan ju bara bli bättre

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Hondaxl:

Spelat lite mera nu och håller med om att spelet verkar ofärdigt på nått sett? Lite questbuggar och annat joxs.
Sen när man schrollar mellan vapnen tycker jag det hänger sig ibland?! Nått känns off haha.
Jaja ska iallafall spela klart det,kanske fom släpper lite patchar längre fram.
Och visst det är lite fult att kalla detta ett färdigt spel..

Ska komma en patch denna eller nästa vecka sedan två större i januari och februari vad jag läst.

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bitstream:

Jag har aldrig klagat på mat på en restaurang. Det känns inte bara pinsamt utan man har smak och gillar man inte något får man stå sitt kast.

Eh nej, du kan inte ha mer fel. Om maten du betalar för inte håller kvalitén den ska få säger man till. Under-/överstekt kött är väl kanske det vanligaste. Det handlar inte om att "gilla" maten, uppenbarligen var det inte prat om att köpa en rätt med svamp i för att sen klaga på att det är svamp i maten.

Sen att du är för svensk för att våga säga något är en helt annan sak. Du kan omöjligen tycka att det är mer OK att spela klart storyn i ett spel och sen vilja lämna tillbaka det, än att klaga på undermålig mat? Jag är generellt väldigt anti alla jämförelser som kastas omkring på detta forum men nu passade den ändå rätt bra.

Sen är det klart att man kan välja att inte klaga, och istället inte gå dit igen. Är också en helt fine lösning.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Tycker fortfarande en jämförelse med restaurangbesök är fel. Jag har köpt en digital produkt som jag inte kan tillgodogöra mig. Med all respekt för att de som köpt PC versionen har en annan upplevelse.

Vill man se bilder finns det gott om dem som jämför. Eller YouTube-klipp. Denna diskussionen leder ingenstans så det här blir mitt sista inlägg. Har annat att göra. Säkert du med.

Men jämför gärna betyget mellan PS4 och PC på metacritic. Läs någon kommentar. Så kanske vi kan säga att du fick det du skulle ha på restaurangen medans jag inte fick inte det.

https://www.metacritic.com/game/playstation-4/cyberpunk-2077/...

Permalänk
Medlem

Rätt intressant hur ett hyllat företag går från legendstatus till lögnaktiga tjuvar från en dag till en annan hehe.
Dom måste ju ha sett hur prestandan såg ut på ps4?
Rätt fult gjort kan man ju tycka

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Hondaxl:

Rätt intressant hur ett hyllat företag går från legendstatus till lögnaktiga tjuvar från en dag till en annan hehe.
Dom måste ju ha sett hur prestandan såg ut på ps4?
Rätt fult gjort kan man ju tycka

Jo, man tycker ju det. Ett väldigt märkligt beslut som kan kosta dom hela GG-statusen.

Varför inte bara släppa det till pc och next-gen men försena lastgen? Eller släppa rubbet och säga ”det är ute men det är skit på lastgen, vi försöker fixa det”

Förekom shitstormen

Med det sagt så flyter det såklart på jättefint för mig. En del småbuggar här och där men inget allvarligt än så länge.
Känns lite som witcher 3 där det tar några timmar innan man fastnar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jo, man tycker ju det. Ett väldigt märkligt beslut som kan kosta dom hela GG-statusen.

Varför inte bara släppa det till pc och next-gen men försena lastgen? Eller släppa rubbet och säga ”det är ute men det är skit på lastgen, vi försöker fixa det”

Förekom shitstormen

Precis, folk hade blivit förbannade av ännu en försening men inte såhär arga.

Hos mig hade dom högt förtroende, det är 100% bortblåst. Alla fattar att såhär stora spel kommer att innehålla buggar. Där dom tappade mig var dock att dom VISSTE att spelet var halvtrasigt till pc och heltrasigt till konsol men släppte det ändå.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av MinpinStudios:

Precis, folk hade blivit förbannade av ännu en försening men inte såhär arga.

Hos mig hade dom högt förtroende, det är 100% bortblåst. Alla fattar att såhär stora spel kommer att innehålla buggar. Där dom tappade mig var dock att dom VISSTE att spelet var halvtrasigt till pc och heltrasigt till konsol men släppte det ändå.

Undrar om det har något att göra med ens storlek som utgivare/skapare?
Det är lite som att när ett spelhus blir stora nog (levlar upp) så låser man upp pr-managern från helvetet (lvl 52) i sann EA/Bethesda manér

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Tycker det är tungdrivet på PC vid 3440x1440 med DFs optimerade vanliga samt RT inställningar. Varit några dippar ner till 65fps men har heller ännu inte kommit till stan, rädd för att det kommer att vara mycket värre där.

En sak som hjälpte oerhört var nVidias sharpening. Allt blev definitivt snyggare då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Mocka:

Tycker det är tungdrivet på PC vid 3440x1440 med DFs optimerade vanliga samt RT inställningar. Varit några dippar ner till 65fps men har heller ännu inte kommit till stan, rädd för att det kommer att vara mycket värre där.

En sak som hjälpte oerhört var nVidias sharpening. Allt blev definitivt snyggare då.

Sharpening ska jag testa! Hur mycket har du den på?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Sharpening ska jag testa! Hur mycket har du den på?

Tycker det räcker med 10% med AMDs drivrutiner.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tycker det är tungdrivet på PC vid 3440x1440 med DFs optimerade vanliga samt RT inställningar. Varit några dippar ner till 65fps men har heller ännu inte kommit till stan, rädd för att det kommer att vara mycket värre där.

En sak som hjälpte oerhört var nVidias sharpening. Allt blev definitivt snyggare då.

Mitt sjönk aldrig under 60 med vsync påslaget. I stan störtdök det ner till strax över 40.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Rätt intressant hur ett hyllat företag går från legendstatus till lögnaktiga tjuvar från en dag till en annan hehe.
Dom måste ju ha sett hur prestandan såg ut på ps4?
Rätt fult gjort kan man ju tycka

Är lite så här världen ser ut med alla lättkränkta 90-talister som inte kan kontrollera sina känslor😄
Att det inte fungerar på äldre konsoller är ju inget man tappar hakan av, tänk efter före! Samma sak när man såg listan över hårdvarukraven, skrattade nästan högt och beställde ett nytt grafikkort😅

Själv har jag aldrig fastnat för ett spel på det sättet som jag gjort i detta, nån bugg häe och där som gör att man måstd öadda om en save men bara att spara ofta så är de ju lugnt🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimetikon:

Är lite så här världen ser ut med alla lättkränkta 90-talister som inte kan kontrollera sina känslor😄
Att det inte fungerar på äldre konsoller är ju inget man tappar hakan av, tänk efter före! Samma sak när man såg listan över hårdvarukraven, skrattade nästan högt och beställde ett nytt grafikkort😅

Själv har jag aldrig fastnat för ett spel på det sättet som jag gjort i detta, nån bugg häe och där som gör att man måstd öadda om en save men bara att spara ofta så är de ju lugnt🙂

Jag e 70talist:) hehe,jo jag har med senaste grafikkortet och processor så jag klagar inte direkt mer än buggarna som förstör lite.
Fast jag har alltid tyckt alla spel sett ut som skit på konsoler om man jämför med pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Sharpening ska jag testa! Hur mycket har du den på?

Jag kör 0.80 och kornighet 0.3
Blev förvånansvärt bra

Skrivet av MinpinStudios:

Mitt sjönk aldrig under 60 med vsync påslaget. I stan störtdök det ner till strax över 40.

Fy fan, det låter katastrofalt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimetikon:

Är lite så här världen ser ut med alla lättkränkta 90-talister som inte kan kontrollera sina känslor😄
Att det inte fungerar på äldre konsoller är ju inget man tappar hakan av, tänk efter före! Samma sak när man såg listan över hårdvarukraven, skrattade nästan högt och beställde ett nytt grafikkort😅

Själv har jag aldrig fastnat för ett spel på det sättet som jag gjort i detta, nån bugg häe och där som gör att man måstd öadda om en save men bara att spara ofta så är de ju lugnt🙂

Möjligt jag misstolkar det du skriver men menar du att det är konsumentens fel att cd projekt inte fått spelet funktionsdugligt till de formaten de släpper spelet till?

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av MinpinStudios:

Möjligt jag misstolkar det du skriver men menar du att det är konsumentens fel att cd projekt inte fått spelet funktionsdugligt till de formaten de släpper spelet till?

Jag tror hen menar att reaktionerna kanske inte riktigt är rimliga i alla situationer. Det blir väldigt digitalt/svartvitt när man kanske ska vända på myntet några gånger för att få fram hela bilden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det här var fantastiskt roligt

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om cyberpunk, men spelet väcker känslor hos folk iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Möjligt jag misstolkar det du skriver men menar du att det är konsumentens fel att cd projekt inte fått spelet funktionsdugligt till de formaten de släpper spelet till?

Menar att man kanske inte ska gå på allt ett företag säger, var väl ganska uppenbart att det inte skulle bli någon trevlig upplevelse på de gamla konsollerna när man sett lite gameplay.

Sen att buggar förekommer på de andra plattformarna är något som man kan ha åsikter om men alla spel som släpps idag har ju det, så handlar väl mer om hur fort dom åtgärdar buggarna än att dom ginns där i min mening

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag tror hen menar att reaktionerna kanske inte riktigt är rimliga i alla situationer. Det blir väldigt digitalt/svartvitt när man kanske ska vända på myntet några gånger för att få fram hela bilden

HAN

Ja lite så, alla företag vrider ju lite på sanningen när det gäller pr för sin produkt, tex menyn på McDonalds etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimetikon:

Menar att man kanske inte ska gå på allt ett företag säger, var väl ganska uppenbart att det inte skulle bli någon trevlig upplevelse på de gamla konsollerna när man sett lite gameplay.

Sen att buggar förekommer på de andra plattformarna är något som man kan ha åsikter om men alla spel som släpps idag har ju det, så handlar väl mer om hur fort dom åtgärdar buggarna än att dom ginns där i min mening

Men du måste ju förstå att alla som köper spel inte är lika ”insatta” som vi är, alla följer ju inte ett spel med att kolla trailers osv.

Sen förstår jag inte hur det kan vara konsumentens ansvar att undersöka hur bra ett visst spel fungerar till konsol. En del av poängen med att spela på en konsol är ju att man inte ska behöva bry sig om systemkrav osv.

Tror inte det var speciellt många som trodde att spelet skulle se ut som på en high-end pc och köras i 60fps men nog kunde man väl ha krävt att det inte ska dippa ner under 20fps?

Sägas ska ju också att cd projekt själva gick ut med att spelet fungerade överraskande bra till de äldre konsolerna.

För spelbranschens bästa tycker jag det är dags att folk överlag visar sitt missnöje när spel släpps ofärdiga.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Men du måste ju förstå att alla som köper spel inte är lika ”insatta” som vi är, alla följer ju inte ett spel med att kolla trailers osv.

Sen förstår jag inte hur det kan vara konsumentens ansvar att undersöka hur bra ett visst spel fungerar till konsol. En del av poängen med att spela på en konsol är ju att man inte ska behöva bry sig om systemkrav osv.

Tror inte det var speciellt många som trodde att spelet skulle se ut som på en high-end pc och köras i 60fps men nog kunde man väl ha krävt att det inte ska dippa ner under 20fps?

Sägas ska ju också att cd projekt själva gick ut med att spelet fungerade överraskande bra till de äldre konsolerna.

För spelbranschens bästa tycker jag det är dags att folk överlag visar sitt missnöje när spel släpps ofärdiga.

Köper du all reklam som går på tv rakt av också?
Man måste väl förstå att företagen vill tjäna pengar, det är deras enda syfte.
Det kommer leda till att dom framställer sin produkt ur ett vinklat perspektiv, se bara på Intel, AMD, Nvidia hur dom presenterar sina prestanda siffror vid lanseringar eller biltillverkare med sina bränsleförbrukningssiffror.

Det är både dumt och otroligt naivt att tro att ett företag existerar för din skull, deras enda fokus är och ska vara att tjäna pengar, det är det som ger oss tillväxt och förbättrade levnadsstandarder.

Sen är det ingen som tvingar folk att köpa spelet vid realese och sen gnälla över hur orättvist livet är, avvakta en vecka och kolla recensioner först så är det ett ickeproblem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimetikon:

Köper du all reklam som går på tv rakt av också?
Man måste väl förstå att företagen vill tjäna pengar, det är deras enda syfte.
Det kommer leda till att dom framställer sin produkt ur ett vinklat perspektiv, se bara på Intel, AMD, Nvidia hur dom presenterar sina prestanda siffror vid lanseringar eller biltillverkare med sina bränsleförbrukningssiffror.

Det är både dumt och otroligt naivt att tro att ett företag existerar för din skull, deras enda fokus är och ska vara att tjäna pengar, det är det som ger oss tillväxt och förbättrade levnadsstandarder.

Sen är det ingen som tvingar folk att köpa spelet vid realese och sen gnälla över hur orättvist livet är, avvakta en vecka och kolla recensioner först så är det ett ickeproblem

Nu yrar du ju om saker som inte har med detta att göra. Jag ifrågasatte bara hur du kunde tycka att det är konsumentens fel att den köpte en vara som sedan visade sig vara i trasigt/ofärdigt skick.

Jag tycker att man som konsument ska ha full rätt att klaga på och returnera en vara som inte är i fullgott, fungerande skick.
Om du inte tycker det är ju upp till dig och du har såklart full rätt att tycka så 👍

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Har spelat i stan nu också och allt flyter på bra på ultra. Har 1080 Ti resten ser ni i min signatur.

Tycker det är välgjort och kul.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har knappt spelat denna typen av spel tidigare så jag har inte riktigt någonting annat att jämföra med men jag har haft kul än så länge. Spelat ut huvudstoryn och en mängd sidouppdrag, runt 45 timmar totalt. Upplevde spelet som väldigt rörigt i början med alla kontakter och uppdrag som dök upp konstant men tyckte det blev bättre allt eftersom. Precis som storyn. Spelet presterar dåligt och är väldigt buggigt men det är inte många av dessa som faktiskt har varit spelförstörande för mig.

Förstår vart en del av klagomålen kommer ifrån men i många fall känns det överdrivet och att folk hatar för sakens skull. Som med allt annat på internet (och i verkliga livet också för den delen) så är det dessa människor som hörs högst.

Permalänk
Medlem

Fråga till er som kommit en bit på main storyn. När man gör uppdrag åt han Placide eller vad han nu heter, för man vill träffa hans ledare.. Iaf när man väl gjort det uppdraget och träffar hon Brigitte (namn?). Så tackade jag nej till hennes erbjudande, men jag kan ringa henne för att försöka fixa "problemet".

Är det något man måste göra eller inte? För jag har gjort andra main story uppdrag efter det. Takemura delen så att säga, men nu har jag inte fått något mer därifrån på ett tag. Lägger det under en spoiler.

Takemura har dött efter uppdraget när man råkar kidnappa Hanako. Sen skickade hon ett meddelande till mig på motellet. Efter det har jag inte fått mer main story uppdrag. Förutom det där med Brigitte som ligger. Att jag ska ringa henne för att ta ur chippet eller nåt.

Dold text
Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Hur ser man hur mycket ammo man har kvar?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Har börjat komma in i spelet nu - efter ett antal försök. Tycker det är kul att köra runt (helst i en stulen polisbil) och göra sidemissions.
Är mest rädd att dom kommer börja kännas repetetiva, men än så länge är det kul att besöka nya delar av staden och göra polisarbete och gigs.

Skulle nog säga att CP2077 känns som 1/3 Skyrim, 1/3 GTA5 och 1/3 sin egen grej.

Finns stor potential, dock måste dom förutom fixa alla buggar och glitches (på den fronten har jag klarat mig rätt bra) verkligen uppdatera spelets AI om det är möjligt. Den ger jag helt ärligt inte mycket för, GTA är ~7 år gammalt och har NPC:er som beter sig betydligt mer realistiskt. Att folk bara sitter still i sina bilar om man blockerar vägen och polisens beteende rent allmänt är riktigta immersion-breakers.

Skrivet av Larsp777:

Hur ser man hur mycket ammo man har kvar?

Antar att du är tidigt i början? Följ mainstoryn, det är något av det första som händer.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Många här säger att de spelat ut hela storyn på drygt 40 timmar, känns väldigt kort tycker jag för ett AAA-spel.
Hur många sidouppdrag finns det och hur lång är hela spelet om man nu ska åka runt mer?
Är området lika stort som GTA V?

Fortfarande väldigt osäker på om det är värt att skaffa och ändå kanske bäst att vänta tills man uppgraderat datorn också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10