Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smurfn:

Tittade på Epic Games Store och upptäckte att bara 5 av 15 spel på denna lista finns med. Tog bara några minuter. Man kan tycka att Swec iallafall borde spendera lite mer tid än så på "efterforskning" innan man publicerar nyheter. Annars kan man lika gärna ta sina nyheter från Reddit, vilket ironiskt nog känns som denna nyhet är tagen ifrån utan någon som helst form av källkritik.

Chilla lite

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Chilla lite

Varför ska han chilla. Han har ju helt rätt. Finns inget att chilla över.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miller001:

Varför ska han chilla. Han har ju helt rätt. Finns inget att chilla över.

Varför är ni så upprörda?

Ingen har sagt att listan är en absolut sanning. Är väl bara köpa spelen ni vill ha om det inte passar med de gratisspel som erbjuds?

Jag tycker mest det är kul att listan spred sig till hela världen och sen är det fejk, personen som skrev listan är ju lite av en legend nu. Ungefär som han som rick'rollade YouTube själva.

Ingen, fucking, skada, skedd. Ergo, chilla lite

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Varför är ni så upprörda?

Ingen har sagt att listan är en absolut sanning. Är väl bara köpa spelen ni vill ha om det inte passar med de gratisspel som erbjuds?

Jag tycker mest det är kul att listan spred sig till hela världen och sen är det fejk, personen som skrev listan är ju lite av en legend nu. Ungefär som han som rick'rollade YouTube själva.

Ingen, fucking, skada, skedd. Ergo, chilla lite

Fakenews, såg fram emot vissa av titlarna.

Ska ärligt talat säga att jag såg titeln "Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton" och kollade direkt på listan.

Permalänk
Medlem

Hittade en ny lista så vi får se om den här listan stämmer Blir lite som Julkalendern detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Hittade en ny lista så vi får se om den här listan stämmer Blir lite som Julkalendern detta!

https://i.imgur.com/FHvjwWq.jpg

Om denna stämmer suger det ju runk

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Varför är ni så upprörda?

Ingen har sagt att listan är en absolut sanning. Är väl bara köpa spelen ni vill ha om det inte passar med de gratisspel som erbjuds?

Jag tycker mest det är kul att listan spred sig till hela världen och sen är det fejk, personen som skrev listan är ju lite av en legend nu. Ungefär som han som rick'rollade YouTube själva.

Ingen, fucking, skada, skedd. Ergo, chilla lite

Vem har sagt att någon är upprörd?

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Varför är ni så upprörda?

Ingen har sagt att listan är en absolut sanning. Är väl bara köpa spelen ni vill ha om det inte passar med de gratisspel som erbjuds?

Jag tycker mest det är kul att listan spred sig till hela världen och sen är det fejk, personen som skrev listan är ju lite av en legend nu. Ungefär som han som rick'rollade YouTube själva.

Ingen, fucking, skada, skedd. Ergo, chilla lite

Vem? Hela världen?
Jag ser ingen länk till någon så antagligen är den påhittad på den här sidan?
Vem läser sista raden sedan, när det presenteras som en nyhet, hade jag skrivit denna artikel hade jag varit betydligt tydligare med att det är en potentiell önskelista och inget annat, i nuläget.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sugu:

En polare som är epic hater har 2st epic konton och tar varje gratis spel de släpper till båda konton. Säger att han inte bryr sig vad för spel det är men att det gör att epic behöver betala licenskostnader för 2 extra konton.... suck

Tror inte det spelar någon roll. Jag tror att de betalar en klumpsumma till utgivarna oavsett hur många som tankar spelet hos dem under perioden. Så han ödslar sin egen tid, gratulerar till honom.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Asterion:

Hittade en ny lista så vi får se om den här listan stämmer Blir lite som Julkalendern detta!

https://i.imgur.com/FHvjwWq.jpg

Den här listan känns ju mer trolig, inte alls samma hype över spelen som finns med...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asterion:

Hittade en ny lista så vi får se om den här listan stämmer Blir lite som Julkalendern detta!

https://i.imgur.com/FHvjwWq.jpg

Flera av spelen har redan getts bort. Tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Den här listan känns ju mer trolig, inte alls samma hype över spelen som finns med...

Den här listan kan också vara fel dock så det finns hopp att man får större titlar

Dock säger jag inte nej till "Stranded deep" (open world + man får använda sin hjärna lite så det blir stimulerande). Verkar vara ett bra spel.

Ett annat spel jag har på min önskelista är GTA-V. Jag missade tyvärr deras giveaway i somras på just det här spelet. Vet att många redan har det här spelet men för oss andra som aldrig testat, hade det varit kul.

I värsta fall så får man bara kombinera med deras rea + 95 kr som de gav ut så får man spelet för runt 60kr. Jag avvaktar fram till nyårsafton innan jag köper.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Punnisher:

Vem? Hela världen?
Jag ser ingen länk till någon så antagligen är den påhittad på den här sidan?
Vem läser sista raden sedan, när det presenteras som en nyhet, hade jag skrivit denna artikel hade jag varit betydligt tydligare med att det är en potentiell önskelista och inget annat, i nuläget.

Här har du ett av ursprungen. Legenden säger att den kommer från någon discord från första början

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Hittade en ny lista så vi får se om den här listan stämmer Blir lite som Julkalendern detta!

https://i.imgur.com/FHvjwWq.jpg

Hittade precis en lista i en flaskpost, skriven på gammal pergament. Den hävdar att nästa spel blir Subnautica, dvs de ger om ett spel som de redan gav bort i början (inte första gången de skett).

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Hittade precis en lista i en flaskpost, skriven på gammal pergament. Den hävdar att nästa spel blir Subnautica, dvs de ger om ett spel som de redan gav bort i början (inte första gången de skett).

Nee, Cities Skyline är nog dagens nya tror jag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PFall:

Om denna stämmer suger det ju runk

Verkar stämma hittills så dvs 1/70-del så bra som den ryktade listan. Dock ska man väl inte klaga på gratis utan får ta de skitspel från skitlistan man är skitintresserade av. (Jag tycker dock inte att de flesta av spelen är skit men allt är relativt)

Permalänk
Skrivet av mikgus:

Ni ungdomar vet inte hur bra ni har det!

När jag var ung fick man gå 20 mil genom snöstorm för att kopiera ett enda kassett band. Sen fick man ladda in ett snabbladdarprogram (från kassett) bara för att hinna ladda in spelet under sin egen livstid.

Sen när man väl var klar och redo att spela så hade datorn hunnit blivit omodern.

Det var mycket bättre förr! När jag köpte Commodore 128 med bandare och fick med 6st orginalspel på kassett. Man börja ladda The Sacred Armour of Antiriad (JA det var coolare spel namn på den tiden oxå!) så gick man till köket fixade ett glas varm oboy och några micromackor med smält ost och tomat och när man kom tillbaka till datorn var det fördigladdat.

När fan ska man hinna det idag liksom!? Nä bättre förr punkt slut

EDIT Jag fick gå 40 mil i snöstorm på min tid,, BARFOTA!!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Hur hittar man dessa spel från nyheten? Jag har tagit i stort sett varenda gratisspel som Epic har gett genom åren bort men har inte sett Dying Light, RE7 eller Witcher 3 någonstans som gratis.

Edit: Nevermind, läste nu fotnoten på nyheten.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Hur hittar man dessa spel från nyheten? Jag har tagit i stort sett varenda gratisspel som Epic har gett genom åren bort men har inte sett Dying Light, RE7 eller Witcher 3 någonstans som gratis.

Listan var fel. Cities Skyline och Abe's någonting so far.

Edit: En medioker remake på klassikern Abe's Odyssey, om det är samma spel jag provade för något år sen.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Tittade på Epic Games Store och upptäckte att bara 5 av 15 spel på denna lista finns med.

För att slippa refunds och sura kunder har de nog oftast gett bort spel de aldrig haft tidigare.
Men det fanns ju andra orimligheter, man får väl läsa sweclockers på samma kritiska sätt som nyheter.

Permalänk
Medlem

Idag: The Long Dark.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Asterion:

Hittade en ny lista så vi får se om den här listan stämmer Blir lite som Julkalendern detta!

https://i.imgur.com/FHvjwWq.jpg

Skrivet av twit:

Idag: The Long Dark.

Där ser man!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Där ser man!

Oh herre jöses. När jag såg listan första gången i det andra forumet och tänkte posta här var det mest för skojskull. Trodde inte det här skulle stämma alls.

So it begins....

Well, jag ser fram emot Stranded Deep och Metro 2033. Resten av den där listan är inte mina favoritspel precis men säkert någon annan som uppskattar

Får nog chippa in 60 kr för att köpa GTAV verkar det som men nog värt det med tanken så bra omdöme spelet fått och så populärt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Tittade på Epic Games Store och upptäckte att bara 5 av 15 spel på denna lista finns med. Tog bara några minuter. Man kan tycka att Swec iallafall borde spendera lite mer tid än så på "efterforskning" innan man publicerar nyheter. Annars kan man lika gärna ta sina nyheter från Reddit, vilket ironiskt nog känns som denna nyhet är tagen ifrån utan någon som helst form av källkritik.

Mjo lite så känner jag med. Allrahelst då det flesta nyheterna man läser på reddit, kommer upp minst en dag senare här på swec om de ens ta upp x nyhet.
Dvs de ligger i princip alltid en dag bakom vad som anses vara aktuellt. Inget illa menat mot swec för det. Då de har sina tider de jobbar osv.
Bara det att de flesta "nyheter" här på swec är för mig en dag gammal nyhet. Men det kanske även är för att jag läser för mycket på nätet konstant.. så ptja...

Men i detta fall så var det ju discord rykte som spred sig till reddit. Där var alla tveksamma i alla fall de som har något kritiskt tänkande. Här valde swec då att "tro" på detta rykte för att få mer klick. Du ser ju här i forumet hur mycket inlägg den genererat redan så. Det fungerade för swec.

Bland annat därför jag mest lurkar forumen och skriver relativt sällan. När det gäller nyheterna så vet jag redan om det 8/10 fall. Det är mer de inhemska politiska nyheterna som blir mer nytt för mig när det gäller swec. Vilket ju är intressanta.

Skrivet av Asterion:

Hittade en ny lista så vi får se om den här listan stämmer Blir lite som Julkalendern detta!

https://i.imgur.com/FHvjwWq.jpg

Stämmer den listan så kan jag iaf rekommendera long dark, sjuuukt bra spel. Men endast som sandlådespel. Storyn är inte klar ännu. De har jobbat på den i typ 3 år. Har haft spelet via humblebundle. Och de är ett bra spel. Men storyn är inte bra. Mer som en tutorial för det riktiga spelet.

Gillar man hårda survial sims så är detta spelet för dig.

Övriga spel i listan har även varit med i humble så, är man humble sub så finns inget nytt att finna här, direkt.

Edit: Åfan long dark blev dagens, såg inte de nya inläggen då det tog tid att skriva detta.

Long dark är värt att spela helt klart! läs de jag skrivit ovan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asterion:

Hittade en ny lista så vi får se om den här listan stämmer Blir lite som Julkalendern detta!

https://i.imgur.com/FHvjwWq.jpg

Listan ser ju ut att stämma faktiskt. Jag ser personligen fram emot Inside, Darkest Dungeon, Night in the Woods och Stranded Deep då jag inte har dessa på PC sedan tidigare. Night in the Woods har jag till Switch och Inside har jag spelat via Game Pass.

Permalänk
Medlem

Tack för ännu ett gratis spel Epic. Alla andra som klagar/trollar vet vart dörren är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Oh herre jöses. När jag såg listan första gången i det andra forumet och tänkte posta här var det mest för skojskull. Trodde inte det här skulle stämma alls.

So it begins....

Well, jag ser fram emot Stranded Deep och Metro 2033. Resten av den där listan är inte mina favoritspel precis men säkert någon annan som uppskattar

Får nog chippa in 60 kr för att köpa GTAV verkar det som men nog värt det med tanken så bra omdöme spelet fått och så populärt också.

Du skaffade inte GTAV när Epic gav bort det gratis tidigare i år?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du skaffade inte GTAV när Epic gav bort det gratis tidigare i år?

Nej, jag missade tyvärr det :/ Visste inte om att Epic ger bort spel varje vecka förra en vän tipsade mig om det nyligen.

När de gav bort GTA-V visste jag knappt något om Epic, jag hade alla spel på Steam då.

Det är kanske just därför Epic ger bort spel lite då och då för att locka sådana som jag ovetandes och bara känner till Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Nej, jag missade tyvärr det :/ Visste inte om att Epic ger bort spel varje vecka förra en vän tipsade mig om det nyligen.

När de gav bort GTA-V visste jag knappt något om Epic, jag hade alla spel på Steam då.

Det är kanske just därför Epic ger bort spel lite då och då för att locka sådana som jag ovetandes och bara känner till Steam

Ok. SweClockers har dock skrivit om det lite då o då

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av baggz143:

Tack för ännu ett gratis spel Epic. Alla andra som klagar/trollar vet vart dörren är.

O glöm inte att ubi ger bort något varje dag med

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR