PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Avstängd

något nytt om amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

något nytt om amazon?

Rykten på twitter samt en person i tråden hävdar att de får in en leverans imorgon 20/12

Men personligen tror jag det blir efter nyår

Permalänk

Var tydligen extra handkontroll som skickade 18.50 igår kväll, landat i Stockholm idag.
Konsolen skickade imorse från elgiganten men bring har inte scannat den än
Hade hoppats på lite flyt med en lördags leverans från bring men blir väl måndag/tisdag då 😅

Beställde igår ca 11 från EG

Permalänk

Inget nytt från EG av de överblivna konsolerna som inte köptes igår?

Har sett att PS5an blivit köpbar för 100k lite då o då idag, så antar att eftersläntrarna fick en andra chans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonrocket:

Har sett att PS5an blivit köpbar för 100k lite då o då idag, så antar att eftersläntrarna fick en andra chans?

Tror inte. Går inte att lägga dem i varukorgen.

Permalänk

Då var min strax påväg också. Bring har fått info men inte hämtat ännu.
Beställningsbekräftelse: 11:26
Expressleverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ledkung:

Inet hade jag 20 Juni men där är det ju knäpptyst. Tror dom är runt Juni på se versionen som jag beställt men inte helt säker.

Skrivet av e3henri:

Så när jag bokade 2020-06-30 antog jag att man låg riktigt bra till (mer än 2 månader innan pris/datum kom), men så va det alltså inte. Så frågan är nu om min teori stämmer (att den stora mängden WH/Inet bokningarna kommer nu 2020-06 och framåt) och i så fall att det börjar gå trögt på Inet igen....eller att det släpper på...

Inet har knappt nått fram till Maj 2020 ännu med SE bokningar. DE har de kunnat leverera bättre. De har sagt till mig att de täckt in bokningar till mitten av April 2020. Folk med senare bokningar som fått sina, har fått hämta avbokade enheter ur butikernas egna kösystem. Jag väntar fortf på någon preliminär info om min SE bokning från 2020 05 13..

Visa signatur

//Richard

Permalänk
Medlem
Skrivet av villhaps5:

något nytt om amazon?

https://twitter.com/geronimo_73
PS5 tillgängligt på Amazon i flera länder idag, bl a DE på amazon.de för en stund sen verkar det som. Vi får väl se vad detta betyder för oss som förbokat på svenska Amazon 20/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonrocket:

Blev inga över. Nästa försäljning/lotteri nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Blev inga över. Nästa försäljning/lotteri nästa år

Har du frågat supporten?

Permalänk
Medlem

Har fått över 300 meddelanden på min annons för 6200:-. Sett att vissa kända scalpers repostat sina annonser och börjat prisdumpa lite. Vill nån trolla de, gör desamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Har fått över 300 meddelanden på min annons för 6200:-. Sett att vissa kända scalpers repostat sina annonser och börjat prisdumpa lite. Vill nån trolla de, gör desamma

HAHAHAH , är de där också , vad har du svarat dem ?

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

HAHAHAH , är de där också , vad har du svarat dem ?

Det gör lite ont och se att vissa mammor osv är redo på att lägga ut 2-3 k utöver ens annonspris för att deras barn gnäller om de tills på julafton.

Fått bud på 9k också... helt stört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Har du frågat supporten?

Var 100+ kvar ju några minuter innan, hur kan dem ha gått slut?

Permalänk
Skrivet av moonrocket:

Med tanke på att en del av lotterna gick till EG:s anställda så har jag svårt att se att något blev över.

Permalänk

Fick hämta min ps5 idag från posten som skickades igår från CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

Fick hämta min ps5 idag från posten som skickades igår från CDON.

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

När beställde du?

Han beställde 10 okt

Permalänk

Följt tråden nu ett tag, tänkte bara posta för de som vill veta hur långt ev WH har betat av sina förhandsbokningar.
Fick lite överraskade ett mail från WH att det låg en ps5:a och väntade på mig, mailet var skickat rätt sent (19:50 på fredagen), och jag misstänker att det är en sen avbokning jag har fått.

Bokade 2020-01-22 (SE)
Hämtade ut idag på WH Sisjön

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Har du frågat supporten?

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av tranquillum:

Följt tråden nu ett tag, tänkte bara posta för de som vill veta hur långt ev WH har betat av sina förhandsbokningar.
Fick lite överraskade ett mail från WH att det låg en ps5:a och väntade på mig, mailet var skickat rätt sent (19:50 på fredagen), och jag misstänker att det är en sen avbokning jag har fått.

Bokade 2020-01-22 (SE)
Hämtade ut idag på WH Sisjön

ca en månad före mitt beställningsdatum. Får hoppas på en leveranstid i Januari för egen del.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Skrev precis med Amazon's kundtjänst. Dem verkar inte ha information om när det kommer in men det verkar som det är olika beroende på personen man får. Vissa vet mer än andra. Valde man dessutom expressleverans så kommer den 1-2 dagar efter den skickats så om ryktena stämmer att det kommer imorgon så finns chansen att man får en innan jul så man får hålla tummarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Skrev precis med Amazon's kundtjänst. Dem verkar inte ha information om när det kommer in men det verkar som det är olika beroende på personen man får. Vissa vet mer än andra. Valde man dessutom expressleverans så kommer den 1-2 dagar efter den skickats så om ryktena stämmer att det kommer imorgon så finns chansen att man får en innan jul så man får hålla tummarna

Jag tror inte det.
Har varit rykten att dem ska släppa varje dag i princip men inte fått in något sedan November...
Jag gissar på Januari / Februari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Oki jag väntar 21 då.

Permalänk

Kan inte alla här inne gå ihop och göra fake annonser på ps5 för typ ett par hundra mer än ordinariepris för att förstöra för scalpers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rackabajsaren:

Kan inte alla här inne gå ihop och göra fake annonser på ps5 för typ ett par hundra mer än ordinariepris för att förstöra för scalpers?

Vem finansierar annonskostnaden? - _*-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casimir2323:

https://twitter.com/geronimo_73
PS5 tillgängligt på Amazon i flera länder idag, bl a DE på amazon.de för en stund sen verkar det som. Vi får väl se vad detta betyder för oss som förbokat på svenska Amazon 20/11.

Fast det står att leverans sker 21 Januari 2021 om man kollar på skärmdumparna han lade upp :/

Permalänk
Skrivet av Rackabajsaren:

Bra idé!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorBiz:

Fast det står att leverans sker 21 Januari 2021 om man kollar på skärmdumparna han lade upp :/

På amazon.de på skärmdumpen stod det 22-24 dec?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

På amazon.de på skärmdumpen stod det 22-24 dec?

Okej missade det, såg bara den bifogade spanska versionen