Muskampen 2025: Segraren korad!

PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Känns som att det är på G på amazon? Tycker mig se mer info angående beställningen. "Spåra paket" samt "Köp igen" knapparna fanns inte tidigare? Som ovan så står det också "Har inte skickats än" för mig. Beställde DE versionen 20/11 19:57

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LebronJames23:

Någon som vet hur det är med amazon? tror jag måste låsa upp för internetköp via mobilen för att pengarna ska kunna dras när ordern skickas, och om man inte hinner öppna upp kommer kan ha t.ex 24 timmar på sig att öppna upp för internet köp via amazon eller kommer min order att avbrytas ifall dom inte lyckas dra pegarna direkt när order ska skickas?

nej kolla de kommer försöka dra om pengarna flera gånger du kommer få ett mail den första och då är det bara att öppna internet köp. Det tar cirka 2-3 min att den försöker igen har kollat med kundtänst

Permalänk
Skrivet av villhaps5:

nej kolla de kommer försöka dra om pengarna flera gånger du kommer få ett mail den första och då är det bara att öppna internet köp. Det tar cirka 2-3 min att den försöker igen har kollat med kundtänst

hur lång tid har man på sig att göra det? tänkte ifall man sover

Permalänk
Avstängd

hur lång tid har man på sig att göra det? tänkte ifall man sover

det vet jag inte men försök att vara redo sätt på notiser i mailen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Känns som att det är på G på amazon? Tycker mig se mer info angående beställningen. "Spåra paket" samt "Köp igen" knapparna fanns inte tidigare? Som ovan så står det också "Har inte skickats än" för mig. Beställde DE versionen 20/11 19:57

Har varit så hos mig sen jag beställde, så det är tyvärr inget nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorBiz:

Har varit så hos mig sen jag beställde, så det är tyvärr inget nytt.

Samma för mig.
Det är nytt är " har inte skickats än"

Permalänk
Medlem

Nått jag hittade på produktsidan som jag inte vet om det stod innan på DE på amazon.

"Vi vet inte när eller om denna vara kommer att finnas i lager igen."

Har det alltid stått så? understryker _om_ denna vara kommer att finnas?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wthnds:

Nått jag hittade på produktsidan som jag inte vet om det stod innan på DE på amazon.

"Vi vet inte när eller om denna vara kommer att finnas i lager igen."

Har det alltid stått så? understryker _om_ denna vara kommer att finnas?

aaa det har alltid stått så

Permalänk
Medlem

Vad kostar prioriterad leverans på amazon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erki1:

Vad kostar prioriterad leverans på amazon?

ingen aning men jag undrar om det finns kö system i amazon

Permalänk
Skrivet av villhaps5:

ingen aning men jag undrar om det finns kö system i amazon

tror inte det, då de stängde bokningarna inom 2 timmar. tror de som bokade kanske får nästa batch.

Permalänk
Medlem

Refreshar jag elgiganten så får jag snabbt upp att den finns i 2 butikslager.
Karlskrona samt Göteborg Bäckebol. Är någon sugen kan de ju var värt ett besök eller samtal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monn33:

Refreshar jag elgiganten så får jag snabbt upp att den finns i 2 butikslager.
Karlskrona samt Göteborg Bäckebol. Är någon sugen kan de ju var värt ett besök eller samtal

Det där har diskuterats i tråden tidigare, Elgiganten får inte sälja konsoler i butik än för Sony pga pandemin och lär därför inte gå att köpa. Det exemplaret i Göteborg har varit synligt i 4-5 dagar har jag sett.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det är med amazon? tror jag måste låsa upp för internetköp via mobilen för att pengarna ska kunna dras när ordern skickas, och om man inte hinner öppna upp kommer kan ha t.ex 24 timmar på sig att öppna upp för internet köp via amazon eller kommer min order att avbrytas ifall dom inte lyckas dra pegarna direkt när order ska skickas?

Hej,

Om betalningen misslyckas, så kommer du få ett mail där det står att du har 24 timmar på dig att slutföra betalningen innan ordern avslutas. Tror också det kommer framkomma tydligt när du är inne på Amazon och kollar under dina beställningar.

Permalänk
Medlem

Nu har jag hämtat min ps5 som jag beställde från cdon 5/11.

Jag förstår verkligen all hype, i synnerhet om handkontrollen

Har avbokat mina beställningar på Komplett och Amazon.

Jag hoppas verkligen att alla som vill ha en ps5 får tag i en snart, jakten var verkligen jobbig och jag känner med er alla som ännu inte fått tag i en.

Permalänk
Medlem

Jag chattade med Amazon.
Hon sa leverans datum är ökänt pga produkten finns inte i lager.
Jag frågade varför ändrade de status hon visste inte varför.
Jag har en beställning DE 20/11.

Permalänk
Medlem

Har aldrig hört om denna sidan men ser ut som att dom har PS5 i lager, frågan är om man vågar beställa.

https://electrotekom.eu/product-category/consoles/playstation...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Obsidian 650D [Moderkort] ASUS MAXIMUS VI EXTREME
[Processor] Intel Core i7-4770K [Grafikkort] ASUS GeForce GTX 980 4GB x2 SLI
[Ram] Corsair Vengeance Pro Red 32GB 2400MHz [SSD] Intel 520 240GB x2 Raid 0
[Nätaggregat] Corsair AX 1200i

Permalänk
Skrivet av essemH:

Har aldrig hört om denna sidan men ser ut som att dom har PS5 i lager, frågan är om man vågar beställa.

Fast rea på en produkt som är svårtillgängliga och kom ut nyss..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Jag chattade med Amazon.
Hon sa leverans datum är ökänt pga produkten finns inte i lager.
Jag frågade varför ändrade de status hon visste inte varför.
Jag har en beställning DE 20/11.

Ingen idé att prata med dom, dom vet ju aldrig något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Ingen idé att prata med dom, dom vet ju aldrig något.

Jag ville prova.
Det bara om man köper från scalpers.
Man får konsol innan ny år.😥

Permalänk
Medlem
Skrivet av essemH:

Hmm..deras betalning alternativ är suspekta.och sen finns de inte med på trust pilot.

Det tar nog ett bra tag att får hem produkten då företaget verkar vara baserad i Spanien.

Permalänk
Skrivet av Sulle001:

Hmm..deras betalning alternativ är suspekta.och sen finns de inte med på trust pilot.

Det tar nog ett bra tag att får hem produkten då företaget verkar vara baserad i Spanien.

Jo, betala innan de skickar eller du får varan från ett sånt här företag är stor röd flagga för mig. Skulle bara prova om man har 5000kr att vaska. Och även då är det nog större framgång med scalpers tyvärr.

Permalänk
Medlem

Bokade en PS5:a hos Webhallen 2020-01-30 och fick den idag 2020-12-23.
Enligt personalen i kassan så har de ca 7300 personer på kö hos dem som ännu inte fått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnAx:

Enligt personalen i kassan så har de ca 7300 personer på kö hos dem som ännu inte fått.

Det rör på sig, bokade min tidigt februari så med lite tur borde man ju ha en snart..

Permalänk

Har Sony uttalat sig/sagt något när "proppen" förväntas spricka?

Permalänk
Medlem

Bevakar de olika amazon sajterna lite då o då. Ibland hickar man till när det finns i lager men blir snabbt varse om att säljarna vill ha typ 1200-1500 euro för en SE variant
Hade hoppats på att stora Amazon skulle släppa en del batcher men näe inte imponerad av deras utbud

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnAx:

Tackar för updaten!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Acer Predator XB323QKV3 - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnAx:

Standard Edition?

Permalänk

Dustin

Fick en Tack för din order av Dustin? Någon mer? Betyder det att dem skickat nu? Beställde 20/9

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

Fick en Tack för din order av Dustin? Någon mer? Betyder det att dem skickat nu? Beställde 20/9

Har inte fått något! Beställde 17/9
Bokade du DE?

Dustin har fan tillsamman med WH varit sämst av alla. Knäpptyst från dem.

Stod det vara tack förbeställning eller var det med info?