KFC lanserar gaminghinken KFConsole

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orig_rejser:

Har du läst innehållsförteckningarna på deras mat?
Mcd och burgerking har minst bös i sin mat generellt.
(Sådan typ som läser innehållsförteckningar på allt, inte för att jag är rädd för något, men varför har dom onödigt skit i)
Mcd och bk har kött salt och peppar i sitt kött. Sist jag kollade hade max 8 ..

Jo Max är skit, ingen diskussion om det. När jag var yngre var Max så sjukt hypat av varenda person som kom "norrifrån" men det blev ett sjukt antiklimax när man väl prövade det. KFC är ingen höjdare heller i mina ögon. Däremot gillade jag det när jag var yngre. Vad jag menar är bara att det är helt kött där med ben, inte malda överblivna kycklingdelar som har pressats samman som McNuggets exempelvis.

Att själva burgaren har få ingredienser på McD med flera är ju bra, men såserna, "osten" och brödet består inte direkt av bara naturliga ingredienser. Men jag har inte läst innehållsförteckningen på KFC (finns inte på nätet vad jag kan hitta), så det kanske är ännu värre förstås.

Permalänk
Rekordmedlem

Äntligen nån som gör en kommersiell produkt vi inte behöver men som ändå utnyttjar det vi länge har kunna göra själva och hade KFC varit kinesiska hade de också blandat in nått billigt industriavfall i sin smet typ när nån dumpade Melanin i mjölkersättning för några år sedan.https://sverigesradio.se/artikel/2585275

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stefflo:

De sämsta delarna av en kyckling som inte ens går att använda till hundfoder läggs i massor av frityrsmet och sen kallar man det mat. Det som serveras på KFC går inte att äta färskt så frågan är hur mycket godare det blivit efter ett par timmar i denna värmelåda. Riktigt äckligt är min gissning.
Chassit var annars snyggt och stilrent men sen är frågan om innehållet lite öppet då GPU-delen inte nämns vad det egentligen handlar om.

https://sverigesradio.se/artikel/4809823

Skrivet av Olle P:

Japp!
"Give me the lot in a bucket - the eggs on top!"
(Får se hur många som klarar att placera den filmrepliken...?)

A wise choice monsieur!

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av THB:

När får vi se ett samarbete mellan MAX och Fractal Design?

Apple har ju redan ett samarbete med dom sen något år tillbaka...

iPhone 11 Pro MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo Max är skit, ingen diskussion om det. När jag var yngre var Max så sjukt hypat av varenda person som kom "norrifrån" men det blev ett sjukt antiklimax när man väl prövade det. KFC är ingen höjdare heller i mina ögon. Däremot gillade jag det när jag var yngre. Vad jag menar är bara att det är helt kött där med ben, inte malda överblivna kycklingdelar som har pressats samman som McNuggets exempelvis.

Att själva burgaren har få ingredienser på McD med flera är ju bra, men såserna, "osten" och brödet består inte direkt av bara naturliga ingredienser. Men jag har inte läst innehållsförteckningen på KFC (finns inte på nätet vad jag kan hitta), så det kanske är ännu värre förstås.

Det är väl en smaksak, jag föredrar Max framför de snustorra köttplattorna på BK eller de jävligt halvdana på McD.

Här är Max GD samt vanliga burgare:

Grand Deluxe-kött
Svenskt nötkött, potatis, salt, potatismjöl, potatisfiber, ÄGGPULVER, nötköttsbuljong, rosmarinextrakt.

Kött
Svenskt nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, salt, köttbuljong, potatisfiber, ÄGGVITEPULVER, ÄGGPULVER, rosmarinextrakt.

Inga superexotiska ingredienser, och till skillnad från de två andra så är det uteslutande svenskt kött. Ingen av kedjorna använder ju direkt finaste högrev till burgarna, och då ser jag hellre att de har i produkter för att göra det mer ätbart.

KFC har lite dåligt med info förutom under https://www.kfc.nu/om-oss/fragor-svar/. Det är kyckling liksom, den paneras och friteras i restaurangen. Känns som det är svårare att fuska än att inte göra det. Men vad vet jag, jag har aldrig försökt driva restaurang.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kabex:

Det är väl en smaksak, jag föredrar Max framför de snustorra köttplattorna på BK eller de jävligt halvdana på McD.

Här är Max GD samt vanliga burgare:

Grand Deluxe-kött
Svenskt nötkött, potatis, salt, potatismjöl, potatisfiber, ÄGGPULVER, nötköttsbuljong, rosmarinextrakt.

Kött
Svenskt nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, salt, köttbuljong, potatisfiber, ÄGGVITEPULVER, ÄGGPULVER, rosmarinextrakt.

Inga superexotiska ingredienser, och till skillnad från de två andra så är det uteslutande svenskt kött. Ingen av kedjorna använder ju direkt finaste högrev till burgarna, och då ser jag hellre att de har i produkter för att göra det mer ätbart.

KFC har lite dåligt med info förutom under https://www.kfc.nu/om-oss/fragor-svar/. Det är kyckling liksom, den paneras och friteras i restaurangen. Känns som det är svårare att fuska än att inte göra det. Men vad vet jag, jag har aldrig försökt driva restaurang.

Man slänger hela djuret i köttkvarnen direkt de avlivats så sparar man både mycket jobb och alla delar som skulle gått till spillo, att låta hundarna få hudarna som "tuggben" är bara slöseri och ingen vill ha hönsfjädrar i kudden

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Och där löste sig mysteriet med monoliten i Utah! 00:28 i klippet!

Permalänk
Medlem

Vem är denne Timeplay? Vilket geni!
Vill nästan träffas och tacka personligen för denna geniala grej!
Monsterkonsol och god mat i ett? Nytänkande om något. Trodde det var aprilskämt men kom på att 2020 inte ens är över än.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kabex:

Det är väl en smaksak, jag föredrar Max framför de snustorra köttplattorna på BK eller de jävligt halvdana på McD.

Tja visst kan man se det som en smaksak, precis som att någon kanske föredrar en microvärmd fryspizza från Findus över en pizzeriapizza eller pulvermos över potatismos.

Citat:

Här är Max GD samt vanliga burgare:

Grand Deluxe-kött
Svenskt nötkött, potatis, salt, potatismjöl, potatisfiber, ÄGGPULVER, nötköttsbuljong, rosmarinextrakt.

Kött
Svenskt nötkött, potatis, vatten, potatismjöl, salt, köttbuljong, potatisfiber, ÄGGVITEPULVER, ÄGGPULVER, rosmarinextrakt.

Precis, så pannbiff snarare än hamburgare. Egentligen hade ju inte det varit så farligt, så gjorde vi hamburgare när jag var liten (recept från "Vår Kokbok" anno 1981 typ), men Max pannbiffar har också en väldigt konstig konsistens i mina ögon, lite gelé-aktiga, och smaken är ingen höjdare heller.

Citat:

Inga superexotiska ingredienser, och till skillnad från de två andra så är det uteslutande svenskt kött. Ingen av kedjorna använder ju direkt finaste högrev till burgarna, och då ser jag hellre att de har i produkter för att göra det mer ätbart.

Ingen av de stora kedjorna är förstås någon kulinarisk upplevelse direkt, det är ju frysta och fabriksproducerade burgare liksom. McD påstår i alla fall att de bara använder vissa köttdetaljer, men jag vet inte. Sen är det absolut tråkigt att de inte bara kör på svenskt kött längre, men "100% kött" är bra mycket viktigare än "100% svenskt kött" liksom.

Så för mig handlar det mer om uteslutningsmetoden än att någon av dem skulle vara jättebra. Då går Max bort på grund av köttet främst, men deras pommes är ingen höjdare heller. Min fyraårige son däremot älskar Max, men han gillar ju att de är mjuka. Han vägrar äta helt kött hemma och så och när vi gör burgare så får jag göra en egen sats åt honom med ströbröd och liknande så det blir mer en pannbiff. Men jag kan verkligen inte äta deras burgare, så jag får köra kyckling, haloumi eller så när vi är där (vilka inte är jättegoda heller men man slipper i alla fall burgaren). BK är mer ok i köttet men burgarna i helhet är ofta väldigt slafsiga och kladdiga, och det blir inte så gott när de kör burgaren med ost och underbrödet i micron. McD-burgarna är tunna och lite torra, men av de tre så är de det bästa valet för mig. Bäst pommes av de också.

Citat:

KFC har lite dåligt med info förutom under https://www.kfc.nu/om-oss/fragor-svar/. Det är kyckling liksom, den paneras och friteras i restaurangen. Känns som det är svårare att fuska än att inte göra det. Men vad vet jag, jag har aldrig försökt driva restaurang.

Tja, de marinerar säkert kycklingen i lite skumma saker, men receptet ska ju vara från trettiotalet så då fanns ju inte massa "köttklister" och liknande. Men jag gillar inte KFC heller. Om valet är Max eller KFC blir det KFC men det är inget roligt val oavsett.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Levandebild:

Vem är denne Timeplay? Vilket geni!
Vill nästan träffas och tacka personligen för denna geniala grej!
Monsterkonsol och god mat i ett? Nytänkande om något. Trodde det var aprilskämt men kom på att 2020 inte ens är över än.

Här är jag

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Från Bloomberg https://www.bloomberg.com/news/articles/1991-02-17/and-now-fi...

"To sell this change, Craig and Cranor are planning a gradual replacement of the original name with just the initials KFC. "The key is to reduce dependence on the word `fried,' " says Craig"

Hmmm? De vill alltså minska betoningen på ”friterat” eftersom det inte anses vara tillräckligt hälsosamt betingat. Och så är det väl?

Jag ser varken i ditt citat eller artikeln (ser dock inte hela) att det handlar om att det är kyckling som är ”problemet” i namnet.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av PeCe:

Vad är det för speciellt med 2:e maj!?

(Är 3 månader och 9 dagar till 1:e april)

Haha, Brain Fart. Bra fångat

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hmmm? De vill alltså minska betoningen på ”friterat” eftersom det inte anses vara tillräckligt hälsosamt betingat. Och så är det väl?

Jag ser varken i ditt citat eller artikeln (ser dock inte hela) att det handlar om att det är kyckling som är ”problemet” i namnet.

Nä, det är inte kycklingen. Glömde att inte hela tråden följer med när man citerar på sweC. Det var ett påståendeende emot att det skulle handla om kyckling. Googlar man lite finns det många myter om att det skulle ha handlat om genmanipulerade kycklingar och allt möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpelay:

Här är jag

Haha, din hjälte!
Medlem här och allt. Ger dig en medalj och en kram över här för typ... sjukaste grej som ingen skulle tänka på annars.
Lite som ett Nobelpris alltså. God jul!

Permalänk
Medlem

En intel nuc med "överkluck".

Kräver fryst kyckling - "kylkning"

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Medlem

Here TAKE MY MONEY KFC!!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

När man går in i överkluck-mode fungerar den även som fritös.

Permalänk
Medlem

Winner winner, chicken dinner! 🥳

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

Pefekt med en dator som luktar gammal frityrolja där gammalt transfett sätter sig på komponenterna. Är det ett skämt?

Visa signatur