Permalänk
Medlem
Skrivet av Johisco:

Har kommit fram till att jag är helt ointresserad av att lägga pengar på ett ”premium” chassi. Enda är att det ska vara bra kvalitet och tillräckligt stort/luftigt.

PC-O11 dynamic som rekommenderades finns på rea nu för ca. 1100:-

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Jaha då verkar det inte gå att köpa den då Webhallen inte vet när 5950X kommer in öht. Måste köpa och betala för att vänta tills de får in och först då bygger burken, flera i kö framför också.

Det jag kan få nu är en burk med 1090K/KF vilket inte känns lika kul.... klurigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johisco:

Lite ändringar, klurar på om jag ska köra med 5900X istället. Billigare men ändå rätt snabb lagring(1590/styck rea nu), annat moderkort och vassare minnen. Ev. behövs bara 32gb.
https://www.webhallen.com/api/cart-img/312303,311609,324069,325755x2,321027,328078,314963,326490,280948?name=Pappa-betalar%20burk

Jag hade undvikit phanteks nätaggregat och gått med Corsair eller Seasonic istället beroende på vilket som är billigast, då Phanteks har tidigare haft problem med tveksam kvalitet.

Ska du köra SSD i RAID? Annars köp en 2TB som dessutom är snabbare och som extra bonus kan du då skaffa ett B550 istället för X570 med medeltida kylfläkt.

Här är mitt förslag:

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Ni kan spara en tusenlapp på Windows med detta erbjudande -
https://www.sweclockers.com/forum/post/18634123

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Ser ut som det måste vara Intel om pappa ska ha en burk i år. Vill ju gärna ha PCIe 4.0 och även prestandan från nya AMD men trist att vänta månader...

Permalänk
Medlem

Om det blir Intel istället så klurar jag på denna efter lite tips och råd bl.a. av inlägg här. Fick info att om man ändå överklockar så kan man likagärna köpa 10850K, om väsentliga skillnader ändå så kanske 10900K åker in istället.

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa idag men snopet... Webhallen har lagom till idag, Black Friday, höjt priserna till ordinarie på 3 produkter jag hade i varukorgen ovan!?

Måste vara en av få butiker som det är dyrare att handla hos på Black Friday än dagen innan

Permalänk
Medlem

Känns som att du skulle spara extremt mycket på att gå med amd och deras b550 kort

Permalänk
Medlem

När det inte gick att köpa AMDs senaste och få det jag ville ha från början så spårade det lite. Maximal prestanda och no frills åkte ut, istället blev det mer typ "kul"...

Ev. går det att köra PCIE 4.0 med Intels nästa processor på samma kort utan att byta så egentligen är kortet det mest genomtänkta. Processorn är bra bang for the buck men det mesta är bara köpt för att det blir snyggt Minnena är typ 1200 spänn för dyra bara för att de är snygga Möjligt att de åker ut till salu och ersätts med mer högpresterande snabbare än planerat...

Med deals och rabatt blev slutsumman exakt 16815 för denna nedan. 16 379 för MSI Ventus 3090 ger totalen 33 194.

Tack samtliga för input och trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Fick hem burken precis innan nyårsafton pga strul. Bytte till en 240 istället för 360 pga att de inte visste när den skulle komma in. Hade även missat att det inte följde med någon RGB Controller till fläktarna så sprang och köpte ett 3-pack till med controller som jag nu installerat. Har prövat lite olika config med fläktarna men får inte jätteskillnader på temp, däremot snyggare att ha ut på sidan.

Har trimmat in lite och kört Time Spy, fick nu 19316 och såg att resultatet blev en 27e plats på topplistan för cpu score med samma gpu och topp 3% vilket jag tror är helt ok.

Oavsett snabb eller långsam, den blev snygg i alla fall. På ett "roligt" och "stolt" sätt!

Så, nu kan jag äntligen lira Solitaire utan lagg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johisco:

Fick hem burken precis innan nyårsafton pga strul. Bytte till en 240 istället för 360 pga att de inte visste när den skulle komma in. Hade även missat att det inte följde med någon RGB Controller till fläktarna så sprang och köpte ett 3-pack till med controller som jag nu installerat. Har prövat lite olika config med fläktarna men får inte jätteskillnader på temp, däremot snyggare att ha ut på sidan.

Har trimmat in lite och kört Time Spy, fick nu 19316 och såg att resultatet blev en 27e plats på topplistan för cpu score med samma gpu och topp 3% vilket jag tror är helt ok.

Oavsett snabb eller långsam, den blev snygg i alla fall. På ett "roligt" och "stolt" sätt!

https://i.imgur.com/9dEt70q.jpg

Så, nu kan jag äntligen lira Solitaire utan lagg!

WoW.

Kan du donera lite pengar till mig?

Det går till bra ändamål, öl osv..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johisco:

Har kommit fram till att jag är helt ointresserad av att lägga pengar på ett ”premium” chassi. Enda är att det ska vara bra kvalitet och tillräckligt stort/luftigt.

https://www.inet.se/produkt/6912377/phanteks-enthoo-pro-2-sva...

Visa signatur

ASUS X299-DELUXE II.Asus RTX 2070 SUPER.i7-7820X 4.5 GHz.Sound Blaster AE-7.Logitech Z-906.3 Samsung 970 EVO 500G.1 Samsung 970 EVO Plus 500GB.1 850 EVO 500GB.Dell S2716DG 144 Hz.Samsung 27 120 Hz.2 Radiators 5 Fans.Dominator Platinum 32GB.Windows 10 Pro.Phanteks Enthoo Pro 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

WoW.

Kan du donera lite pengar till mig?

Det går till bra ändamål, öl osv..

Har nyligen bränt 33 600 spänn på en pc så har tyvärr inte mycket till övers