Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamerouge:

Logitech k750, bästa all-round tgb, dock Inga upplysta tangenter

Skrivet av HenrikM:

K750 är riktigt trevligt. Dock börjar mitt batteri bli dåligt. Efter snart 7 år.

Hade ett K800 som är ett steg upp med bakgrundsbelysning. Var väldigt nöjd, använde det i 5+ år.
MX keys är den nya versionen av dessa. Finns också Craft som är samma men har ett hjul man kan snurra.

Permalänk

Jag har mx keys och gillar det skarpt
Fördelen för mig är både dongle och blåtand
Växlar enkelt mellan jobb laptop, personlig laptop och stationär
Så har du behov att växla dator är det otroligt bra

Skrivet av SkyThread:

Hade ett K800 som är ett steg upp med bakgrundsbelysning. Var väldigt nöjd, använde det i 5+ år.
MX keys är den nya versionen av dessa. Finns också Craft som är samma men har ett hjul man kan snurra.

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Generellt löjligt billiga minnen för kapacititeten och hastigheten.
Och att sedan få dem 300 kr billigare än billigate på Prisjakt, ja det är löjligt bra.
Det hela förutsätter för egen del att de levereras med Micron E-dies, annars är det värdelöst och världen kan brinna.

Vet inte vart han hittar dem hos Webhallen men finns hos Proshop. https://www.proshop.se/RAM/Crucial-Ballistix-DDR4-3600-C16-DC...

Edit: Var visst en lägre hastighet hos Webhallen han verkar ha tittat på, https://www.webhallen.com/se/product/317860-Crucial-Ballistix... - och då är det så klart inte längre jämförbart. Men där ber jag om ursäkt eftersom jag faktiskt inte specade att det var 3600 MHz i mitt tips till att börja med.

Helt rätt, läste inte tillräckligt noga, såg inte att det bara var 3200 MHz på webhallen. Du hade ju dock länkat 3600MHz så det hade du inte behövt skriva, det förstod man.

Det står fortfarande att det ska kosta €148.47 och gratis frakt, men i checkout blir priset helt plötsligt €155.95. Vet inte varför det blir så? Lite halvdåligt av amazon kan jag tycka, även om det är småpengar det handlar om.

Visa signatur

| MB: Asus ROG Strix B550-F | CPU: AMD Ryzen 9 5900x | CPU-Kylare: Corsair H100i
| GPU: GeForce RTX 3080 | RAM: Crucial Ballistix 32GB 3600 MHz
|SSD:
WB Black SN850X 1TB
| Chassi: Corsair Obsidian 450D | PSU: Corsair RM850 | OS: Windows 11 Pro 64bit

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Steinmarkh:

Helt rätt, läste inte tillräckligt noga, såg inte att det bara var 3200 MHz på webhallen. Du hade ju dock länkat 3600MHz så det hade du inte behövt skriva, det förstod man.

Det står fortfarande att det ska kosta €148.47 och gratis frakt, men i checkout blir priset helt plötsligt €155.95. Vet inte varför det blir så? Lite halvdåligt av amazon kan jag tycka, även om det är småpengar det handlar om.

Det handlar troligen om att de använder rätt momssats i kassan i stället för den i det säljande landet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steinmarkh:

Helt rätt, läste inte tillräckligt noga, såg inte att det bara var 3200 MHz på webhallen. Du hade ju dock länkat 3600MHz så det hade du inte behövt skriva, det förstod man.

Det står fortfarande att det ska kosta €148.47 och gratis frakt, men i checkout blir priset helt plötsligt €155.95. Vet inte varför det blir så? Lite halvdåligt av amazon kan jag tycka, även om det är småpengar det handlar om.

Inga konstigheter alls.
Regelverket är så att du får betala svensk moms på 25% ist för tysk moms som vanligtvis är 19%.

(148,47/1,19) x 1,25 = 155,95

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det handlar troligen om att de använder rätt momssats i kassan i stället för den i det säljande landet.

Skrivet av Lepus:

Inga konstigheter alls.
Regelverket är så att du får betala svensk moms på 25% ist för tysk moms som vanligtvis är 19%.

(148,47/1,19) x 1,25 = 155,95

Jaha, tack för förklaringen.

Visa signatur

| MB: Asus ROG Strix B550-F | CPU: AMD Ryzen 9 5900x | CPU-Kylare: Corsair H100i
| GPU: GeForce RTX 3080 | RAM: Crucial Ballistix 32GB 3600 MHz
|SSD:
WB Black SN850X 1TB
| Chassi: Corsair Obsidian 450D | PSU: Corsair RM850 | OS: Windows 11 Pro 64bit

Permalänk
Avstängd

Till alla er som hoppades på Stadia-kontroll plus Google ChromeCast Ultra med CYBERPUNK 2077-erbjudandet:

https://www.reddit.com/r/Stadia/comments/kcm1ff/the_cyberpunk...

Så, INGEN som beställde efter 13e får sitt shit. Snackade precis med support. D fuckd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirje:

Till alla er som hoppades på Stadia-kontroll plus Google ChromeCast Ultra med CYBERPUNK 2077-erbjudandet:

https://www.reddit.com/r/Stadia/comments/kcm1ff/the_cyberpunk...

Så, INGEN som beställde efter 13e får sitt shit. Snackade precis med support. D fuckd.

Stod ju inget om promotionen på Stadias hemsida den 14e, så det är väl ganska självklart att ingen får det som ingick i tidigare kampanj om man beställde efter att denna var avslutad, även fast den avslutades i förtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Blir intressant att se. (Dock HK, inte Kina.)
Har beställt multum från Amazon.de, aldrig varit några svenska avgifter, inte ens på alkohol.

Hej alla vänner!
Jag lovade komma med feedback angående blåtands-adaptern som bara kostade "en cent":

1) Med "postage" kostade adaptern €4 totalt.
2) Ingen tull eller moms, €4 totalt.
3) Tog precis en månad från "andra sidan världen" för att levereras rätt in till min brevlåda.

ABER:
Är enbart en blurtooth-sändare/ mottagare där det krävs att medföljande audio-sladd är inkopplat i datorns ljudkort/"moderkort" analogt. Sladden är alltså medföljande för totala priset en cent..

USB-kontakten funkar bara för strömförsörjning. Man behöver alltså koppla in ljudsladden för att den ska fungera som sändare/mottagare. Verkar bara ha stöd för Bluetooth 4.2?
Den funkar inte som USB för annat än ljudsändning/ljudmottagning. USB är bara för enheten ska få ström.

Å andra sidan är ljudkvaliteten väldigt bra, och funkar i "hela huset", cirka 150 kvadratmeter.

Sorry för långt inlägg, men lovade tråden att återkomma hur "det gick".. I alla fall inga "tullavgifter"

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorskar...

Detta är ju bra pris men väldigt oklar tillgång.

Permalänk
Skrivet av OwNii:

Fick adidas hörlurarna från styleby idag, klart värd ~300kr.

Beställde 22/11. Fick gråa.

Skrivet av elp:

Fick mina med idag!

Skrivet av martinot:

Gott!

Fick mina för några veckor sedan, men också gråa även i mitt fall (helt Ok färg).

Beställde 11/11. Fick ett par TWS i12 idag 2 mån senare. Aldrig igen Bonnier, herregud vilket scam-företag.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Beställde 11/11. Fick ett par TWS i12 idag 2 mån senare. Aldrig igen Bonnier, herregud vilket scam-företag.

Scam? Du fick dina hörlurar för ett bra pris eller?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Scam? Du fick dina hörlurar för ett bra pris eller?

Som jag tolkar det fick han ett par andra, sämre lurar, än de som ursprungligen var utlovade i kampanjen?
Det är inga Adidas-lurar om man söker på dem med beteckningen i inlägget.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Som jag tolkar det fick han ett par andra, sämre lurar, än de som ursprungligen var utlovade i kampanjen?
Det är inga Adidas-lurar om man söker på dem med beteckningen i inlägget.

I see! Fy fan, vore intressant och höra vad de har att säga om det. Jag beställde senare i slutet av november och fick adidas lurarna.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Beställde 11/11. Fick ett par TWS i12 idag 2 mån senare. Aldrig igen Bonnier, herregud vilket scam-företag.

Jag lider med dig - verkligen.... :/

Du beställde dessutom väldigt tidigt in så det var ju inte ditt fel heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Beställde 11/11. Fick ett par TWS i12 idag 2 mån senare. Aldrig igen Bonnier, herregud vilket scam-företag.

Galet surt. Testade mina Adidas här, gråa fick jag. Funkar toppen med 80% laddning vid leverans. Reklamera, det där är ju inte likvärdigt. Men det har du nog redan gjort.

Edit: 21/11 bekräftades min order, f.ö.

Tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Beställde 11/11. Fick ett par TWS i12 idag 2 mån senare. Aldrig igen Bonnier, herregud vilket scam-företag.

Om jag inte minns fel så stod det adidas lurarna i mån av tillgång och därefter något motsvarande. Sen tycker jag väl inte det du fick var motsvarande men det finns säkert dom som är nöjda med det du fick.

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Scam? Du fick dina hörlurar för ett bra pris eller?

Hade aldrig nappat på erbjudandet om det inte var just de lurarna. Inte ok att lova ett kvalitéts märke sen får man nå skit som säljs på wish.com.

Skrivet av Xoka:

Som jag tolkar det fick han ett par andra, sämre lurar, än de som ursprungligen var utlovade i kampanjen?
Det är inga Adidas-lurar om man söker på dem med beteckningen i inlägget.

Verkligen, ingen vettig butik som säljer dem: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?j=5477058,5477233

Skrivet av Evian:

Om jag inte minns fel så stod det adidas lurarna i mån av tillgång och därefter något motsvarande. Sen tycker jag väl inte det du fick var motsvarande men det finns säkert dom som är nöjda med det du fick.

Isåfall kunde de ha erbjudit mig att aldrig ta prenumerationen om de inte kunde leverera det jag beställt tycker jag.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Jag fick mina Adidas iaf, dom va nice 🤙

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Verkligen, ingen vettig butik som säljer dem: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?j=5477058,5477233

https://cdon.se/hemelektronik/i12-tws-horlurar-med-bluetooth-...
Nej, verkligen inte. 169kr för "true wireless" lurar? Jag bryr mig inte ens om ljudkvaliteten, om man lyckas få fram ljud för det priset är det imponerande.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Hade aldrig nappat på erbjudandet om det inte var just de lurarna. Inte ok att lova ett kvalitéts märke sen får man nå skit som säljs på wish.com.

Verkligen, ingen vettig butik som säljer dem: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?j=5477058,5477233

Isåfall kunde de ha erbjudit mig att aldrig ta prenumerationen om de inte kunde leverera det jag beställt tycker jag.

Nja du beställde en tidning och fick en gåva i form av hörlurar. Ungefär så det alltid är med tidningars kampanjer att man får med något skräp.

Skillnaden nu var att hörlurarna från adidas var riktigt prisvärda för att bara gåva vid en prenumeration. Känns som de du fick brukar vara mer standarden. Men jag är väldigt säker på att det stod också att man eventuellt kunde få andra än adidas-lurarna om dom tog slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evian:

Nja du beställde en tidning och fick en gåva i form av hörlurar. Ungefär så det alltid är med tidningars kampanjer att man får med något skräp.

Skillnaden nu var att hörlurarna från adidas var riktigt prisvärda för att bara gåva vid en prenumeration. Känns som de du fick brukar vara mer standarden. Men jag är väldigt säker på att det stod också att man eventuellt kunde få andra än adidas-lurarna om dom tog slut.

Det finns inget som heter "gåva" när man betalar för att få en specificerad produkt. Det är ett köp och ska fullföljas enligt specifikation allt annat är bedrägeri.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Det finns inget som heter "gåva" när man betalar för att få en specificerad produkt. Det är ett köp och ska fullföljas enligt specifikation allt annat är bedrägeri.

Köpet var på en tidning och jag antar att den kommer levereras. Hörlurarna var en gåva/premie för att man binder upp sig som kund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evian:

Köpet var på en tidning och jag antar att den kommer levereras. Hörlurarna var en gåva/premie för att man binder upp sig som kund.

Bara för att Bonnier kallar det en "gåva" är det inte det. https://lagen.nu/begrepp/G%C3%A5va

Om Bonnier erbjuder en specifik tidningsprenumeration och en "gåva" i form av en specifik produkt så utgör både de sakerna en del av köpet. De har ingen rätt att uppmana någon till köp med löfte om en specifik produkt och sen inte uppfylla det efter köp. Detta är ju bara ett helt vanligt fall av bedrägeri.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Bara för att Bonnier kallar det en "gåva" är det inte det. https://lagen.nu/begrepp/G%C3%A5va

Om Bonnier erbjuder en specifik tidningsprenumeration och en "gåva" i form av en specifik produkt så utgör både de sakerna en del av köpet. De har ingen rätt att uppmana någon till köp med löfte om en specifik produkt och sen inte uppfylla det efter köp. Detta är ju bara ett helt vanligt fall av bedrägeri.

Jag tror att det stod något i stil med att den fanns risk att kampanjprodukt kunde säljas slut och att annat skulle skickas ut då.. kanske är värt att kolla upp hur det förhåller sig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Jag tror att det stod något i stil med att den fanns risk att kampanjprodukt kunde säljas slut och att annat skulle skickas ut då.. kanske är värt att kolla upp hur det förhåller sig..

Jo. Tyvärr har de tagit bort annonsen nu. #18752703
Men det spelar inte så stor roll. Man kan inte sälja något specificerat och sen byta ut det mot en icke-likvärd produkt. Speciellt när en märkesprodukt byts ut mot kinaskräp som knappt kostar 20% för konsumenten.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

jag postade om samma sak innan jul, varpå jag mailade dem (två gånger) och har fortfarande inte fått svar, tänkte ringa imorgon
Hade det varit hörlurar värda mer än prenumerationen så hade jag väl tänkt att det inte är hela världen men när man betalar 200kr för något värt en tjuga blir det ju lite värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jo. Tyvärr har de tagit bort annonsen nu. #18752703
Men det spelar inte så stor roll. Man kan inte sälja något specificerat och sen byta ut det mot en icke-likvärd produkt. Speciellt när en märkesprodukt byts ut mot kinaskräp som knappt kostar 10% för konsumenten.


STYLEBY | 2 nr 198 kr

+ Trådlösa hörlurar & Digital prenumeration

Beställ tidningen STYLEBY och få ett par trådlösa hörlurar från Adidas som välkomstpremie. Hörlurarna finns i färgen grå och grå/aprikos. Vi kan inte styra vilken färg som blir din men du får oavsett ett par ergonomiska hörlurar med brusreducering till ett värde av 1099 kr.”

Det är väl det man kan trycka på med värdet då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:


STYLEBY | 2 nr 198 kr

+ Trådlösa hörlurar & Digital prenumeration

Beställ tidningen STYLEBY och få ett par trådlösa hörlurar från Adidas som välkomstpremie. Hörlurarna finns i färgen grå och grå/aprikos. Vi kan inte styra vilken färg som blir din men du får oavsett ett par ergonomiska hörlurar med brusreducering till ett värde av 1099 kr.”

Det är väl det man kan trycka på med värdet då

Ja, vart hittade du detta? Det har de ju helt klart inte levt upp till om de levererar den andra produkten.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Ja, vart hittade du detta? Det har de ju helt klart inte levt upp till om de levererar den andra produkten.

Jag bara sökte Styleby och Adidas. Så hittade jag en bloggpost som hade klistrat in annonsen på deras sida.