Stöd för ray tracing i Vulkan firas med Quake II RTX

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på att testa men jag förmodar att jag kommer att se ungefär samma resultat som andra fick innan Vulkan-stödet kom; runt 20 fps i 1080p, under 10 fps i 1440p. Tvivlar på att Vulkan skulle göra någon större skillnad för prestandan.

Rätt häftigt ändå att tekniken och kunskapen har gått så pass mycket framåt att RT går att "köra" på kort utan hårdvarustöd, för att inte tala om SNESdemot. Helt sjukt.

Permalänk
Medlem

Uppdatering.

Fick som förväntat runt 10 fps på default settings i 1440p och runt 20-25 fps i 1080p med global illumination på low.

Efter lite pill så fick jag till en relativt spelbar prestanda på 45-50 fps i 1366×768. 720p gick bättre såklart men vaselinfiltret var lite väl mycket.

Kul grej men orka dra igenom hela spelet så här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Jag fick runt 45 fps på 1440p/110degree fov
Runt 80 i 1080p/110 fov.

6800xt och 5775c

Skrivet av Dinoman:

Testade med mitt RX 6800 som är överklockat till 2 500 MHz.

~30 FPS i 3440x1440p... Haha.

Nostalgiskt, för det var ungefär så kass som det rullade på min maskin första gången jag spelade det.

Såg precis att senaste Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.1.1 har officiellt stöd för Quake II RTX. Om det kanske hjälper något.
https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-21...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bopp:

Såg precis att senaste Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.1.1 har officiellt stöd för Quake II RTX. Om det kanske hjälper något.
https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-21...

ooh, får testa ikväll