Steam Machine med Bazzite har blivit ett mördrömsbygge. någon annan som gjort ett bazzite bygge?

Permalänk
Medlem

Steam Machine med Bazzite har blivit ett mördrömsbygge. någon annan som gjort ett bazzite bygge?

Hej!

Har försökt att bygga en steam Machine i typ 2 veckor nu, installerade Bazzite KDE. Körde installation från USB och det var sjukt segt, lyckades till slut att installera Bazzite men såg ut som att jag startat upp 2 olika installationer av bazzite på två olika hårdiskar? jag körde enbart en installlation manuellt men det kan vara så att den autoinstallerat på en av de andra hårdiskarna direkt vid första tillfället.

jag kom in i big picture mode typ 2 gånger av 20. så beslutade mig för att ta bort en SSD för att se om det skulle kicka igång ändå. Nu startar datorn men jag kan inte se att grafikkortet snurrar, jag såg även att riser kabeln satt till 95% i efter att jag meckat med SSDn.

Kan det dödat kortet? fläktarna rör sig ej på grafikkortet, jag kan inte bekräfta om det gjorde det de få gånger jag fick igång datorn då jag hade chassit stängt.

någon annan som haft strul med Bazzite? hur går jag vidare? trött som fan på att felsöka nu.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du har för GPU, men min sätter inte igång fläktarna förrän hotspot når en 50-60 grader någonting. Jag använder Bazzite, har installerat den ett par gånger och det har fungerat utan problem. Om du tänker att du "startat upp två olika bazzite" så antar jag att du menar att vid uppstarten i startmenyn ser du två stycken bazzite? Det är i så fall helt enkelt så att den översta är den aktuella och den på raden under är backuppen, den versionen som var innan uppdateringen. Helt normalt alltså, faktiskt hela poängen med bazzite så att OM en uppdatering av någon anledning skulle misslyckas (vilket inte hänt mig på dryga året jag använt Bazzite) så kan man alltid starta med versionen innan.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound