PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Jag tycker att det känns som att Amazon.se just nu bara sitter och väntar på att så många som möjligt ska avboka, sin order från 20 November.

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

Jag tycker att det känns som att Amazon.se just nu bara sitter och väntar på att så många som möjligt ska avboka, sin order från 20 November.

Ja det känns onekligen så. Det är väl ingen i denna tråd med beställning från Amazon den 20:e november som fått sin konsol?
Eller har jag missat nåt inlägg från någon lycklig individ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessfat_81:

Ja det känns onekligen så. Det är väl ingen i denna tråd med beställning från Amazon den 20:e november som fått sin konsol?
Eller har jag missat nåt inlägg från någon lycklig individ?

Ja, det var någon som fick en konsol som var en retur från föregående batch, men ingen ny har inkommit till Amazon.

Permalänk
Medlem

Ny utlottning på EG som man kan skriva upp sig på i morgon.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Obsidian 650D [Moderkort] ASUS MAXIMUS VI EXTREME
[Processor] Intel Core i7-4770K [Grafikkort] ASUS GeForce GTX 980 4GB x2 SLI
[Ram] Corsair Vengeance Pro Red 32GB 2400MHz [SSD] Intel 520 240GB x2 Raid 0
[Nätaggregat] Corsair AX 1200i

Permalänk
Medlem

Visst var det någon här som fick tag på två PS5or på en och samma utlottning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Visst var det någon här som fick tag på två PS5or på en och samma utlottning?

Har för mig att det var någon som sade det, ja..

Sedan om det var sant eller ett troll?

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på bekräftelse att man är med i utlottningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Har för mig att det var någon som sade det, ja..

Sedan om det var sant eller ett troll?

Hade inte varit förvånad om det stämde dock, alla skriver upp sig mer än en gång och med tanke på att dem inte verkar kontrollera vilka som är vilka så det kan ju vara möjligt att någon får fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Hade inte varit förvånad om det stämde dock, alla skriver upp sig mer än en gång och med tanke på att dem inte verkar kontrollera vilka som är vilka så det kan ju vara möjligt att någon får fler.

Nä, som sagt, de skiter väl i vilket så länge de får sälja. Och det gör de ju uppenbarligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlyck:

Väntar fortfarande på bekräftelse att man är med i utlottningen.

Samma här. Kommer säkert inte att fungera denna gång heller.

Vilken mail kör du med? Funderar på det är Hotmail som vägrar ta emot deras spam Utan att ens slänga det i spam-boxen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nik_lin:

Samma här. Kommer säkert inte att fungera denna gång heller.

Vilken mail kör du med? Funderar på det är Hotmail som vägrar ta emot deras spam Utan att ens slänga det i spam-boxen.

Nu kom det både mail om att man blivit medlem och att man anmält sig för utlottningen.

Permalänk

Fick även jag bekräftelsemail. Har lagt in ett antal adresser på extended family (gråzon) denna gång. Blir det inte denna gång får det va 😅

Permalänk
Skrivet av SFC1977:

Hade inte varit förvånad om det stämde dock, alla skriver upp sig mer än en gång och med tanke på att dem inte verkar kontrollera vilka som är vilka så det kan ju vara möjligt att någon får fler.

Men iom att man blir medlem bör det ju vara enkelt för elgiganten att kontrollera, bara att binda koden som dom skickar mot den specifika medlemmen. Kommer ju bli svårt att hämta ut paketet från posten om inte uppgifterna är korrekta.

Eller skulle man kunna komma runt det genom att ange samma namn som ens riktiga men med leveransadress på gatunummer bredvid och en ny e-post? Hämtar man paketet på utlämningsstället så bryr dom sig väl enbart om legitimationen, men å andra sidan kanske det sker en kontroll mot skatteverket i samband med det och om adressen inte stämmer kanske det kan bli problem.
Vet för lite om hur det går till på utlämningsställen.

edit:

Skrivet av Martiin82:

Fick även jag bekräftelsemail. Har lagt in ett antal adresser på extended family (gråzon) denna gång. Blir det inte denna gång får det va 😅

Haha, kul att du skrev det samtidigt som jag spekulerade i hur det egentligen funkar 😁

Permalänk

Någon som vet vad som händer med CDON dem har inte haft ett Dropp på ett tag nu, känns som att dem iallafall borde fått in en liten leverans.

Permalänk

Någon får rätta mig om jag har fel men jag tror de skickar en kod till din angivna mail (om du blir utlottad). Denna kod kan sen vem som helst använda med leverans till valfri adress

Permalänk
Skrivet av Martiin82:

Någon får rätta mig om jag har fel men jag tror de skickar en kod till din angivna mail (om du blir utlottad). Denna kod kan sen vem som helst använda med leverans till valfri adress

Fast det vet vi väl inte, skulle lika gärna kunna vara så att koden är personlig, framgår ju ingenstans.
Jag vet dock inte hur deras två tidigare utlottningar har gått till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -AgamemnoN-:

Fast det vet vi väl inte, skulle lika gärna kunna vara så att koden är personlig, framgår ju ingenstans.
Jag vet dock inte hur deras två tidigare utlottningar har gått till.

Det är garanterat en simpel rabattkod. Tror Elgiganten gör minsta möjliga här för att göra det "fair". Dom snackar mycket om hur rättvist det är men det är bara för att skapa good will åt företaget. Skulle på min höjd gissa på att de tar bort dubbletter av e-mailaddresser.

Permalänk

Om någon skulle ge mig koden, kan jag dock beställa PS5 till mig fast koden var skickad till en kompis?
Det begränsning som de kan göra är att ta bort dubletter av e-post, mobil och ip adresser.
Vad tycker ni?

Permalänk

Kan inte alla i denna tråden anmäla sig och vinner man så kan man ge koden till någon här som behöver. Tröttsamt att alla scalpers går före oss

Permalänk
Skrivet av Raiku:

Det är garanterat en simpel rabattkod. Tror Elgiganten gör minsta möjliga här för att göra det "fair". Dom snackar mycket om hur rättvist det är men det är bara för att skapa good will åt företaget. Skulle på min höjd gissa på att de tar bort dubbletter av e-mailaddresser.

Förmodligen är det väl så tyvärr. Dom pratade igår om att dom hade någon lösning på gång, men vem vet. Hade varit intressant att veta om/hur dom går tillväga om dom nu försöker förhindra att folk anmäler sig flera gånger.

Skrivet av bestone_swe:

Om någon skulle ge mig koden, kan jag dock beställa PS5 till mig fast koden var skickad till en kompis?
Det begränsning som de kan göra är att ta bort dubletter av e-post, mobil och ip adresser.
Vad tycker ni?

Nja, dom kan ju ta bort unika kombinationer också, som förnamn+efternamn+adress. Klart att det rent teoretiskt skulle kunna finnas flera personer med samma namn i ett bostadshus, men det känns som en försvinnande liten risk i ett sånt här sammanhang.

Fast det är klart, nu såg jag att adressfälten inte verkar vara obligatoriska, då föll ju en stor del av mitt resonemang.

edit: Nevermind, adressfälten va visst obligatoriska, va bara inte markerade med en asterisk.

Permalänk
Skrivet av bestone_swe:

Om någon skulle ge mig koden, kan jag dock beställa PS5 till mig fast koden var skickad till en kompis?
Det begränsning som de kan göra är att ta bort dubletter av e-post, mobil och ip adresser.
Vad tycker ni?

Precis. Allt det borde man lätt kunna plocka det på. Finns det dubletter i något utav de obligatoriska fälten så borde samtliga av de ansökningarna strykas. Då är det ju antingen samma person som ansöker för flera olika adresser/hushåll eller att flera personer i samma hushåll har sökt flera på olika mejladresser till samma postadress. Strider ju direkt mot de riktlinjer Elgiganten satt upp för utlottningen.

Permalänk
Medlem

Jag trodde inte man kunde lägga till samma uppgifter fast bara byta ut e-posten men det går ju. Har anmält mig 5ggr nu bara för det. Vinner jag så ger jag bort koden till någon här.

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Jag trodde inte man kunde lägga till samma uppgifter fast bara byta ut e-posten men det går ju. Har anmält mig 5ggr nu bara för det. Vinner jag så ger jag bort koden till någon här.

Generositet av den högsta graden

Permalänk
Medlem

Kan vara så att verifieringen sker efteråt. Bara för att det går att mata in samma uppgifter flera gånger så betyder inte det att alla gånger kommer in.

Jag tror som sagt att EG gör absolut minsta möjliga. Från deras perspektiv så får de sålt konsoler oavsett och företaget får massa cred för deras "rättvisa" lottning.

Vet vi om någon vunnit i flera utlottningar? Det absolut minsta man kan begära är väl att man inte kan vinna igen om man vunnit tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raiku:

Vet vi om någon vunnit i flera utlottningar? Det absolut minsta man kan begära är väl att man inte kan vinna igen om man vunnit tidigare.

Tror de undviker allt manuellt arbete och inte heller orkar skapa något vettigt system för att automatiskt hantera det Var ju någon här som påstod sig ha vunnit två gånger förra utlottningen har jag för mig, men är inte helt säker om hen körde med flera olika namn. Är väl bara en kod man matar in för att få beställa, så finns väl ingen koppling till informationen man reggat?

Permalänk
Medlem

Den här utlottningen känns ju rätt meningslös. Antingen så tävlar man mot scalpers eller någon som fått ett halvt samhälle att skriva upp sig. Men en liten chans är väl bättre än ingen antar jag, så det blir en obetydlig anmälan från lilla mig. 🙂

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Den här utlottningen känns ju rätt meningslös. Antingen så tävlar man mot scalpers eller någon som fått ett halvt samhälle att skriva upp sig. Men en liten chans är väl bättre än ingen antar jag, så det blir en obetydlig anmälan från lilla mig. 🙂

Känner likadant, men man har ju inget att förlora iaf. Missade ju släppet på amazonDE idag så det här hade varit en trevlig kompensation.

Permalänk
Medlem

Vart skriver man upp sig? Jag saknar instagram.

Permalänk
Skrivet av cosmo_k:

Vart skriver man upp sig? Jag saknar instagram.

https://www.elgiganten.se/cms/exklusiv-utlottning/passa-pa-at...

Permalänk
Medlem
Skrivet av -AgamemnoN-:

Förmodligen är det väl så tyvärr. Dom pratade igår om att dom hade någon lösning på gång, men vem vet. Hade varit intressant att veta om/hur dom går tillväga om dom nu försöker förhindra att folk anmäler sig flera gånger.

När någon frågade på Instagram om de kan göra så att folk som tidigare har vunnit inte kan vinna igen, så svarade de att de gör vad de kan inom ramen för vad som är möjligt 🙄 Ganska vagt.
Samt att de inte kan använda sig utav BankID.

De hade inte ens orken att plocka bort den raden där det står att de som är klubbmedlemmar sedan tidigare inte kommer att få någon bekräftelse, trots att det är ändrat till denna gången och alla ska få bekräftelse.

Skrivet av sundetsparla:

Så gott att du fick en tillslut, gläder mig! Mycket nöje!

Tackar! Knep en förra veckan på NON under andra släppet. Fick den på fredagen 😁

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq