r/Wallstreetbets och framförallt GME, AMC (utbryten från "Hur investerar ni")

Permalänk
Inaktiv

r/Wallstreetbets och framförallt GME, AMC (utbryten från "Hur investerar ni")

WSB/Wallstreetbets och främst GME och AMC lär de flesta vara väl medveten om efter den senaste tidens hype och mediafokus på fenomenet.

Då diskussionen tog över Hur investerar ni-tråden så har behovet att separera diskussionen uppstått.

Såvida inte den gamla diskussionen flyttas hit är detta inlägg ett av de äldsta inläggen jag hittade vid en snabb titt bakåt. Följ denna framåt för tidigare diskussioner: #18885315

Vad tycker ni? Har ni köpt? Sålt? Oroade? Roade?

Permalänk
Medlem

Tar med mig mina i graven. Det kostade en slant, lite tråkigt.

Permalänk
Medlem

Suttit på läktaren, ganska roande faktiskt. Följt Ice Poseidons stream en del när han försökte bli rik på dessa meme-aktier, gick inget vidare. Kul att se flockmentaliteten. Hoppas och tror att vi kommer få se mer av detta framöver, vore kul om hela korthuset till världsekonomin rasade samman.

Glöm inte att gå med i den svenska varianten ISKbets på Reddit: https://www.reddit.com/r/ISKbets/

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spiffman:

Tar med mig mina i graven. Det kostade en slant, lite tråkigt.

Har ett väldigt litet innehav, bryr mig inte om det slutar på noll. Aldrig varit aktuellt att satsa några stora summor på detta, investerar normalt långsiktigt.

Skrivet av Bakgrund:

Suttit på läktaren, ganska roande faktiskt. Följt Ice Poseidons stream en del när han försökte bli rik på dessa meme-aktier, gick inget vidare. Kul att se flockmentaliteten. Hoppas och tror att vi kommer få se mer av detta framöver, vore kul om hela korthuset till världsekonomin rasade samman.

Glöm inte att gå med i den svenska varianten ISKbets på Reddit: https://www.reddit.com/r/ISKbets/

Det hela har belyst en del problem med börsen idag. Köpstoppen, forcerad loss stopp och vad större aktörer sysslar med när börsen stängs, för att ta något exempel.

Många som riskerar att bränna sig rejält som, om man tar inläggen seriöst, satsat sina livs besparingar eller börjar sin aktiekarrär med dessa aktier.

Permalänk

Jag gick in med pengar och tänkte "Om GameStop lämnar in för konkurs imorgon ska jag inte gråta över det här"
Det kommer suga om jag går ner till 0, men inget värre än vad jag kan spara ihop på 3-4 månader extra sparsamt levande. Satte in samma summa på Lysa samtidigt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200