Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det krävs inget speciellt för att komma förbi spindeln mer än lite rudimentär taktik:
När du ser ögonen typ blinkar lite grönaktigt (om jag minns rätt nu) så måste du göra en defend nästa runda.
Annars gör hans värstingattack typ 150 i skada. (med defend gör den typ 20 i skada)

...

Om det finns en separat tråd för spelet nånstans så vore det det klart intressant
Jag har tex precis klarat kapitel ett och vet inte hur jag triggar igång kapitel två? Det finns inga aktiva quests i min journal.
Jag såg att det öppnats så man ska kunna gå norrut från staden men då krävs några speciella kläder mot sand som skaver eller nåt sånt, som ska säljas i nån butik som inte finns än?

Vi är på precis samma ställe då. Hojta gärna till om du får reda på hur episod 2 öppnas. 😊

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det skiljer på "activity suply drop" mellan de olika medlemsklasserna?
Just nu behöver jag lägga 3 ordrar för att få ett men innan när jag var en annan klass då behövdes det bara 2st ordrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DB-Wan Kenobi:

Har dock aldrig fattat vad denna gör:
https://i.imgur.com/jfIfF6C.png

Har jag undrat länge också, besviken du inte fick något svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajn:

Har jag undrat länge också, besviken du inte fick något svar.

Är det inte en animation som beskriver var supply-drop planet befinner sig just nu? Ordnat från vänster till höger, måndag till fredag, beroende på vilken klass man tillhör? Idag är det söndag så då syns inget plan. Imorgon flyger planet förbi bok-symbolen, då Mage-klassen får sina drops på måndagar.

Mitt konto är healer, jag får min drop på onsdagar när planet är mitt i animationen.

Info om klasserna hittar ni här:

https://www.webhallen.com/se/info/6-Medlem-hos-Webhallen

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Vi är på precis samma ställe då. Hojta gärna till om du får reda på hur episod 2 öppnas. 😊

Ska göra
Jag har typ finkammat allt nu utan att hitta något dock
Det kanske är så enkelt att man måste vänta en tid?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ska göra
Jag har typ finkammat allt nu utan att hitta något dock
Det kanske är så enkelt att man måste vänta en tid?

Härligt! Schysst. 😊 Ja det kan nog vara så. Jag finkammade också så mycket jag kunde och det resulterade till slut att jag försökte förinta varenda vildsvin utan framgång. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det krävs inget speciellt för att komma förbi spindeln mer än lite rudimentär taktik:
När du ser ögonen typ blinkar lite grönaktigt (om jag minns rätt nu) så måste du göra en defend nästa runda.
Annars gör hans värstingattack typ 150 i skada. (med defend gör den typ 20 i skada)

...

Om det finns en separat tråd för spelet nånstans så vore det det klart intressant
Jag har tex precis klarat kapitel ett och vet inte hur jag triggar igång kapitel två? Det finns inga aktiva quests i min journal.
Jag såg att det öppnats så man ska kunna gå norrut från staden men då krävs några speciella kläder mot sand som skaver eller nåt sånt, som ska säljas i nån butik som inte finns än?

Tack! skall hålla koll på ögonen
Ja det finns kanske intresse för en separat Webhallenspelet tråd då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Härligt! Schysst. 😊 Ja det kan nog vara så. Jag finkammade också så mycket jag kunde och det resulterade till slut att jag försökte förinta varenda vildsvin utan framgång. 😁

det finns achievements kopplade till att döda vildsvin dock, så det är inte bortslösad tid
(jag ska nog slakta några till sen...)
Jag hade lite samma tanke att städa skogen, men de verkar respawna direkt eller hur?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

det finns achievements kopplade till att döda vildsvin dock, så det är inte bortslösad tid
(jag ska nog slakta några till sen...)
Jag hade lite samma tanke att städa skogen, men de verkar respawna direkt eller hur?

Ja jag såg också det. 😊 Per 10 vildsvin så får man 1000 XP tror jag, så det är väl helt okej. Jag tror att de gör det. För när jag mötte 2 stycken och tog den ena, så kom det 3 igen när jag var färdig med den första. 😁

Permalänk
Medlem

är det någon som vet ifrån vilken level man går från White nivån till Blacknivån ?

Gick precis ifrån lvl 13 - White till 14 White

vet att de har 20 level totalt, men inte var brytpunkten (i dagsläget) ligger per nivå

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

är det någon som vet ifrån vilken level man går från White nivån till Blacknivån ?

Gick precis ifrån lvl 13 - White till 14 White

vet att de har 20 level totalt, men inte var brytpunkten (i dagsläget) ligger per nivå

Beskrivs i detalj här:

Klicka på "Våra medlemsnivårer"!

Du har ett tag kvar 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Är det inte 25 levels totalt? Jag har level 23 och nästa nivå för min del ligger på 1 225 000 poäng. Jag tror att det är ungefär 100000 poäng mellan level 23 och 24.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Beskrivs i detalj här:

Klicka på "Våra medlemsnivårer"!

Du har ett tag kvar 😅

Skrivet av joakim99:

Är det inte 25 levels totalt? Jag har level 23 och nästa nivå för min del ligger på 1 225 000 poäng. Jag tror att det är ungefär 100000 poäng mellan level 23 och 24.

Tack! Var inne på den sidan innan jag postade, missade att den blå rutan var klickbar för att ta fram bonus nivåerna.
Och ser nu att det är 25 nivåer, när systemet introducerades så var det 20, men de har lagt till nivåer efterhand.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Webhallen:

Halloj!

Vi håller på att designa om VIP-kassan, så det är just nu inget vi skyltar med öppet förrän det är klart (Soon TM). De som är White och uppåt kan dock gå till första kassan i butikerna och säga att de är VIP så löser vi det ändå

Hur blev det med VIP? Är det någon vits med att sträva efter att nå vit nivå i dagsläget? Den största perken med VIPkassan är väl fortfarande försvunnen va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Hur blev det med VIP? Är det någon vits med att sträva efter att nå vit nivå i dagsläget? Den största perken med VIPkassan är väl fortfarande försvunnen va?

VIP kassan borttagen helt.
Enda orsaken till högre lvls är högre rabatt på fyndvaror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

VIP kassan borttagen helt.
Enda orsaken till högre lvls är högre rabatt på fyndvaror.

Lite synd att den försvann. Hann aldrig nyttja den förmånen =/
Man kan också reservera produkter, i butiker, 2-3dagar längre.

Annars är det inte mycket man får för högre LVL, mer än att det är roligt att samla supply drops...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Lite synd att den försvann. Hann aldrig nyttja den förmånen =/
Man kan också reservera produkter, i butike, 2-3dagar längre.

Annars är det inte mycket man får för högre LVL, mer än att det är roligt att samla supply drops...

Verkligen.
Jag jobbar precis bredvid Webhallen och har spenderat runt 800k där.
Hade varit skönt att bara smita förbi när jag ska ha något lite snabbt, men har turen att då jag ändå jobbar bredvid, kunna smita över när det är få kunder istället.

Permalänk

kan man inte se total cash spent längre?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av fiendedräparen:

kan man inte se total cash spent längre?

Finns endast på gamla sidan just nu (som ingen kommer åt) / om du frågar kundtjänst så ser de det på kundkortet

Vi jobbar just nu på att utveckla medlemssystemet till en ny nivå och vi diskuterar lite nya finesser och gamla godingar vi vill ha kvar, vem vet, kanske VIP-kassa återkommer igen?

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Finns endast på gamla sidan just nu (som ingen kommer åt) / om du frågar kundtjänst så ser de det på kundkortet

Vi jobbar just nu på att utveckla medlemssystemet till en ny nivå och vi diskuterar lite nya finesser och gamla godingar vi vill ha kvar, vem vet, kanske VIP-kassa återkommer igen?

/Patrik

ja inte för att det nuvarande suger men vore trevligt att SJÄLV få aktivera sina 4x XP bonusar t.ex.
slösade nyligen bort en på ett 49 kr köp.... kom på det sent. tack för den liksom.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Det Webhallen borde ha som prio:
VIP Kassa
Se till att få tillbaka totalt spenderat.

Jobbiga för mig är att jag inte ens kan se hur mycket jag har spenderat då min summa har fastnat för typ 1 år sen på 473k, även på kundkortet...

Permalänk
Medlem

Vip kassan är ju väldigt SAKNAD!

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Det Webhallen borde ha som prio:
VIP Kassa
Se till att få tillbaka totalt spenderat.

Jobbiga för mig är att jag inte ens kan se hur mycket jag har spenderat då min summa har fastnat för typ 1 år sen på 473k, även på kundkortet...

Jag kan tycka att det är skönt att "totalt spenderat" inte syns längre.
Skulle få ångest över hur mycket pengar man handlat elektronik för.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Mission complete

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FireFlower:

Du saknar Geometric carbs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Du saknar Geometric carbs

Om jag fattar rätt så kan man max fylla ut hela listan... Dvs beroende på slumpen så finns det vissa items som man aldrig kan få.
(jag har iallafall för mig jag läst en tidigare diskussion om det nånstans)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Om jag fattar rätt så kan man max fylla ut hela listan... Dvs beroende på slumpen så finns det vissa items som man aldrig kan få.
(jag har iallafall för mig jag läst en tidigare diskussion om det nånstans)

Då har min sida blivit trasig;

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Då har min sida blivit trasig;

Där ser man! Kan vara jag som fattat fel, eller så har de lagt till saker som brytit systemet

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag saknar diamanten, varmkorven och mackan som ramlat med smöret ned.

Permalänk
Hedersmedlem

Det ser ut som att Geometric carbs (onigiri, snögrottan) är ganska sällsynt, tror det var flera som saknade bara den längre tillbaka i tråden.