PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Så, då har man anmält sig till lotteriet. Men efter att ha läst här om folk som skriver upp sig trots att man redan har fått tag i ett så är ju inte förhoppningarna högre än innan. Hoppet om mänskligheten är inte högt alltså. Vissa går över lik för att tjäna spottstyver och verkar ha glömt moralen hemma. 😓

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Hej! Jag märkte nu att min order från Amazon har ändrat. Från såld av: Amazon till såld av Mila AG.
Någon annan med samma??

Hmm samma för mig. Någon som kan chatta med dem och fråga varför? Jag jobbar och kan inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Så, då har man anmält sig till lotteriet. Men efter att ha läst här om folk som skriver upp sig trots att man redan har fått tag i ett så är ju inte förhoppningarna högre än innan. Hoppet om mänskligheten är inte högt alltså. Vissa går över lik för att tjäna spottstyver och verkar ha glömt moralen hemma. 😓

Instämmer. Skrämmande. Jag har enbart anmält mig själv 1 gång vid varje lotteri, har ju dock fortfarande inte vunnit något...

Ibland är det dock frestande att följa strömmen och registrera 100 olika adresser - men håller hellre fast vid moralen.

Hoppas på att vi har turen med oss denna gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lRodbaNl:

Instämmer. Skrämmande. Jag har enbart anmält mig själv 1 gång vid varje lotteri, har ju dock fortfarande inte vunnit något...

Ibland är det dock frestande att följa strömmen och registrera 100 olika adresser - men håller hellre fast vid moralen.

Hoppas på att vi har turen med oss denna gång!

Igår fick folk ställa frågor ang elgigantens utlottning till en anställd. Frågeställningen ägde rum på Playstation Sveriges FB grupp. Majoriteten av frågorna va " Har anmält mig på båda, kommer jag diskas "
Det står klart o tydligt att man bara får anmäla sig till ena. Så trött på folk.. hoppas rövhattarna diskas.

Permalänk
Skrivet av jozt1:

Står samma för mig faktiskt. Kanske händer det något snart?

Edit: efter snabb googling verkar dom vara i techsupport brancheb huvudkontor i zürich, Schweiz.

Chattade precis med dem… i princip så verkar de inte veta mer än vad vi kan läsa på orderstatusen.
Att det ändrats till Mila ag kan bero på tillgängligheten(enligt personen jag chattade med).
Förhoppningsvis betyder det nåt bra för oss!

Permalänk
Skrivet av wthnds:

Hmm samma för mig. Någon som kan chatta med dem och fråga varför? Jag jobbar och kan inte.

Chattade nu, tekniskt fel säger dem. Men känslan är att de har ingen kol därborta...

Permalänk

Chattade nu, tekniskt fel säger dem. Men känslan är att de har ingen kol därborta...

… och jag fick ett helt annat svar så du har nog rätt! Ingen koll!

Permalänk
Medlem

Hej! Jag märkte nu att min order från Amazon har ändrat. Från såld av: Amazon till såld av Mila AG.
Någon annan med samma??

Pratade i telefon med Amazon. Enligt killen i luren så står Amazon fortfarande som säljare och han förstod inte vad jag pratade om. Möjligen ett tekniskt fel. Han berättade också att de har fått in väldigt få PS5 sedan releasen och "troligtvis för att skapa efterfrågan hos Sony" sa killen. Man får ha tålamod liksom.

Permalänk
Medlem

Milan AG - Amazon.se?

Minns ni i lanseringen av Amazon.se då flera produkter hade konstiga översättningar?.

Min order på PS5 är billigare än något annat ställe. Börjar misstänka att jag egentligen skulle ha beställt en "Penis Three Purple fuck" istället då den går på 4990kr.

Amazon verkar inte ha koll på något tyvärr.

Permalänk

Hämtade precis upp mitt DE från Webhallen som jag beställde 16e september. Har också beställt ett SE från WH den 4e maj men fortfarande inget nytt om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Grattis, äntligen!
Jag fick ju tur på elgigantens lotteri och fick min igår, grym! Ghost of Tsushima, wow!!
Den På non som jag köpte samtidigt som dig ska min kompis son få ta över men ser att den fortfarande är i order mottagen

Fick hem maskinen idag. Fy va nice PS5an är än så länge! Love it!
Grattis till din maskin! Ah, där ser man. Då beställde jag nog 1ms fortare än dig, haha. Hoppas att kompisens son får sin PS5 snart

Permalänk

Någon som fått något från mediamarkt idag?

Som rubriken lyder

Permalänk
Medlem

Beställde SE från Webhallen den 2020-05-30. Har inte hört ett jota sen i höstas. Kan tycka att det är rätt dåligt.

Nu tröttnade jag personligen på att vänta och köpte en Xbox X i mellandagarna, men grannen ska ha min PS5:a från WH så ordern ligger kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattefred:

Som rubriken lyder

Nej vad skulle man fått menar du? Det enda jag vet är att min Media Markt beställda DE från 28/9 fortfarande är missing in action. Enligt kundtjänst leverans i Q1...

Permalänk
Skrivet av Raiku:

Nej vad skulle man fått menar du? Det enda jag vet är att min Media Markt beställda DE från 28/9 fortfarande är missing in action. Enligt kundtjänst leverans i Q1...

Tänkte om någon hade fått sin leverans av media markt idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Det finns de som anmälar sig på båda av de omkring 30+ gånger och vinner.. Jag tror elgiganten kör automatisk system kolla vem som vinner och sen maunelt for att see om inte sama person van mer än 1 gång så spelar ingel roll vad det bli orättvis.. de måste kolla alla anmälar manuaelt och bara sen välja vinnare! XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattefred:

Tänkte om någon hade fått sin leverans av media markt idag?

Fick precis mail att mitt SE bokat 8/10-20 finns att hämta i varuhus! Äntligen. Såklart sitter man på middag hos svärmor och får springa allt vad benen bär innan de stänger sen

Permalänk

Har inte fått något mejl från elgiganten än, någon som har en aning om hur lång tid det tar för mejlen att komma fram?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Har inte fått något mejl från elgiganten än, någon som har en aning om hur lång tid det tar för mejlen att komma fram?

Mail att du har registrerat dig till utlottningen imorgon? Jag fick mitt mail igår cirka 10-15 minuter efter jag hade registrerat mig.

Permalänk
Skrivet av Dex:

Mail att du har registrerat dig till utlottningen imorgon? Jag fick mitt mail igår cirka 10-15 minuter efter jag hade registrerat mig.

Börjar bli lite panik, har inte fått något mejl och det är 45 min till lottningen stänger. JAg registrerade mig för typ 30-40 min sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Börjar bli lite panik, har inte fått något mejl och det är 45 min till lottningen stänger. JAg registrerade mig för typ 30-40 min sedan.

Jag har inte heller fått mail. Reggade idag...

Permalänk
Skrivet av Bergand:

Man vill ju inte registrera sig igen för att säkerställa heller, för då kanske man blir diskad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biggiiiss:

Man vill ju inte registrera sig igen för att säkerställa heller, för då kanske man blir diskad...

Ja...diskar de en om man råkat regga sig 2ggr😦 jag råkade göra det 😢

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergand:

Tog mig 2 timmar att få svar. Så jag tror inte du ska vara orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcwhale:

Fick precis mail att mitt SE bokat 8/10-20 finns att hämta i varuhus! Äntligen. Såklart sitter man på middag hos svärmor och får springa allt vad benen bär innan de stänger sen

Grattis! här har det inte hänt nånting...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkle:

Nej det gör de nog inte. Det är spel för gallerierna bara. Dom kör minsta möjliga effort på det här. På sin höjd kanske de tar bort duplikat så att man bara har en lott per e-mail till exempel.

Permalänk
Skrivet av Finkle:

Tror det är lugnt men man blir lote skitsad av allt detta. Man är så gaket depserat efter denna j**la konsolen nu, det är läskigt att se hur obsessed man kan bli

Permalänk
Medlem

Lycka till, till alla oss som deltar i EGs tävling!
1263th time's the charm!

Visa signatur

LG CX 65"
Denon AVR 5.1
PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Grattis! här har det inte hänt nånting...

Tack! Håller verkligen tummarna att det är på gång Känns väldigt lovande med takten det går i nu i alla fall!

Also, vem kunde trott att man får snabbare från MM när man bokade först när man insåg vilken kö det skulle bli på Webhallen 🤦‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haidarageil:

Jag blev PRANKAD av min fru. Konsolen fanns hela tiden här hemma men inte i förpackningen 😂 nu ska det spelas 😍

Lycka till alla här och hoppas ni får era beställningar snart 🙏

Hur blev det då med polisanmälan och meddelandena med EG? 😂 Skönt att du fick den, men tvivlar på att varken EG eller Polisen uppskattade pranket. 😂