Avsaknad av Intel "Rocket Lake"-stöd hos äldre styrkretsar förklaras

Permalänk
Melding Plague

Avsaknad av Intel "Rocket Lake"-stöd hos äldre styrkretsar förklaras

Rapporter från Intel menar att styrkretsar byggda på 22 nanometer saknar stöd för både nya ME-versioner samt signaler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Pengar är väl orsaken som alltid.

Felstavning
Permalänk

"So we wanted more money"
--Intel

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Shipoopi:

Pengar är väl orsaken som alltså.

Ja, men hur kommer det som en överaskning?
Min gamla samhällslärare sa alltid "Om du inte vet svaret på något (inom samhälle), kör på 'pengar'. Det är åtminstone aldrig helt fel."

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Då låter det som att det finns en rimlig anledning.
Men jag tycker att Intel borde vara tydligare med sånt här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shipoopi:

Pengar är väl orsaken som alltid.

Självklart är det åtminstone en del av sanningen. Att tjäna pengar på sina produkter är det viktigaste fundamentet när det kommer till företagande.

Permalänk
Medlem

Kan ju tycka att intel borde sagt det redan vid lansering av iallafall B460 vars brädor är hugget som stucket 100kr billigare än än H470 så folk visste redan då. Varför de ens hade 4 "nya" chipset till LGA 1200 lanseringen är en bra fråga också men har väl att göra med kapacitet på 14nm men då bör man veta det i förväg oavsett.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Sex inlägg utan att någon har rasat över detta?

Jag förväntar mig bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Sex inlägg utan att någon har rasat över detta?

Jag förväntar mig bättre.

Alla sitter ju redan och beställer nya Amd moderkort för fullt. 😁

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sveklockarn:

Sex inlägg utan att någon har rasat över detta?

Jag förväntar mig bättre.

Sweclockers har kanske mognat 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Sex inlägg utan att någon har rasat över detta?

Jag förväntar mig bättre.

Inget att rasa över, Intel being Intel. Rocketlake lever i typ 6-10 månader sedan kommer Alderlake. Det är liksom ingen som bryr sig om en stop gap CPUs på 14 nm tror jag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|