Chassi för toppmonterad Arctic Liquid Freezer II 280 eller 360

Permalänk

Chassi för toppmonterad Arctic Liquid Freezer II 280 eller 360

Jag eftersöker ett chassi för någon av ovanstående CPU-kyllare. Frontmonterat finns det många chassin som klarar men marginal för grafikkortet. Dock är det så himla svårt att helt få koll på vilka chassin som faktiskt skulle klara av att toppmontera någon av dessa kylare utan att slå i RAM eller plastkåpor etc. Jag eftersöker ett "normalstort" chassi, allt från meshify c till meshify 2/Define R7.

Någon här ute som har lyckats?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Phanteks P500A röstar jag på.

Permalänk
Medlem

Stjäl denna tråd.

Finns det några chassin som går att få tag på(i lager) till Arctic Liquid Freezer II 280? Testat Fractal Define 7 och Corsair 4000D, båda tar i RAM(G.skill Neo)

Har allt annat utom chassi och börjar få panik inför Cyberpunks lansering.

Hjälp!😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av davve021:

Stjäl denna tråd.

Finns det några chassin som går att få tag på(i lager) till Arctic Liquid Freezer II 280? Testat Fractal Define 7 och Corsair 4000D, båda tar i RAM(G.skill Neo)

Har allt annat utom chassi och börjar få panik inför Cyberpunks lansering.

Hjälp!😊

Hittade du någon som passade? Har också denna AIO liggandes och skulle vilja topp-mounta i något chassi.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en toppmonterad 280 i ett Phanteks P600S

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Kör den i toppen på mitt P500A.

Permalänk
Medlem

Jag körde en toppmonterad 280 (45mm tjocklek rad) på mitt Lian Li LANCOOL 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av VA77E:

Hittade du någon som passade? Har också denna AIO liggandes och skulle vilja topp-mounta i något chassi.

Hittade inget som fanns i lager när jag skulle beställa.
Blev front mount i ett 4000D. Blev helt OK ändå.
Skulle nog tagit ett P500 om det fanns i lager..

Permalänk
Medlem

Tack för svar allihopa. Blir nog att fundera på ett P500, valet har stått mellan denna och 4000D Airflow.