Nvidia presenterar rekordkvartal – förkastar finansiella effekter av kryptobrytning

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Printscreen:

Då har vi fram till 15:30 på oss att köpa massa aktier då?

Finns på tyska börsen också:
https://www.nordnet.se/marknaden/aktiekurser/16650490-nvidia-...

Jag föredrar att köpa EU-varianten om det finns, kan vara takisk fördel att köpa/dumpa aktier om det t.ex. händer någon dålig nyhet om ett bolag & man tror att aktien kommer slaktas vid öppningen i USA. Är ju där det mesta av kapitalet finns, även om terminerna såklart rör sig oavsett.

Tror Nvidias kurs kommer lossna snart, har gått sidledes i ett halvår. Blev ju ett jättras för ett par år sen som studsade upp igen, man får ha lite tålamod med sådana här bolag. Man får köpa det man tror på och gillar, jag har både Nvidia och AMD

Permalänk
Medlem

Kul att kryptobrytningen inte har så mycket med vinsten att göra, speciellt när man sett bilder på riggar med 40-60 st RTX 3090.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Dom spelar bara dumma för att rädda ansikte hos gamers.
"Ahh vi kan inte veta exakt men vi "tror" det är såhär"
Säkert.

Samtidigt kan jag varken klandra miners eller nvidia för att försöka tjäna så mycket som möjligt på det här luftslottet när risken/reward ration är såpass bra.
Problemet är kryptovalutorna. Hur oreglerade de är, hur lönsamma att bryta de är och deras värdering.

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Då har vi fram till 15:30 på oss att köpa massa aktier då?

back nästan 8% så du kan ju passa på att köpa dippen

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Synd jag sålde mina AMD/Nvidia aktier 2015 för köpa pennystocks.

Ni kan ju gissa om jag gjorde ett bra val.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Plot twist:

Tänk om nvidia inte sålt sina tillverkade kort och istället brytit kryptovaluta själva?!?

Därav inga kort till oss och deras feta vinst?!? 😲

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Exakt. Alla som lyckas tänka ett steg längre inser varför de borde köpa ett 3090 och sedan bojkotta NVIDIA i minst 5 år.

NVIDIA snackar skit och det fungerar för de flesta tycks inte tänka längre än att klicka på "Gilla"- eller "Ogilla"-knappar numera.

Om du nu ska bojkotta Nvidia varför då ge dem pengar först? Då vinner ju de hur som då du redan betalat dem. Sen skiter de troligtvis i vad man gör under 5 år. Slår nog bra hårdare om man bara hoppar över dem helt och tar AMD.

Permalänk
Medlem

Bra att de går bra för Nvidia, utan dom så hade utvecklingen stannat av betydligt på PC sidan. Vet att de är mer populärt å hata på Nvidia men tycker de förvaltar sin ledarposition bättre än de flesta företag i samma situation. Satsningen på RT och DLSS var en chansning som verkligen börjar betala sig och skapar ett mervärde som konkurannsen måste möta med lägger priser eller högre prestanda.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Bra att de går bra för Nvidia, utan dom så hade utvecklingen stannat av betydligt på PC sidan. Vet att de är mer populärt å hata på Nvidia men tycker de förvaltar sin ledarposition bättre än de flesta företag i samma situation. Satsningen på RT och DLSS var en chansning som verkligen börjar betala sig och skapar ett mervärde som konkurannsen måste möta med lägger priser eller högre prestanda.

Även Nvenc ger mervärde, för de som gillar att streama. Så man får en del extra idag med ett Nvidia kort.

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Även Nvenc ger mervärde, för de som gillar att streama. Så man får en del extra idag med ett Nvidia kort.

Kollar på dem nu, är rädd för att Nvidia inte heller kommer orka stå emot ett generellt tapp inom tech. Kollar här Nvidia. Påverkas dessa av allmänstressen i halvledarindustrin tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av novish123:

Kollar på dem nu, är rädd för att Nvidia inte heller kommer orka stå emot ett generellt tapp inom tech. Kollar här Nvidia. Påverkas dessa av allmänstressen i halvledarindustrin tror ni?

Jag är väl inte superintresserad av att kika på aktiekurser på företag som jag inte är investerad i. Men risker påverkar ju aktiekursen likaså om förhoppningar om framtiden minskar. Kollar vi på risker så bör brist på material vara en risk och en annan är ju risken för att försäljningen sjunker kraftigt om kryptos popularitet minskar. Jag brukar även kika på P/E om jag är nyfiken på en aktie och Nvidia handlas nu till P/E ~78 enligt https://ycharts.com/companies/NVDA/pe_ratio
Har de en tillväxt som motiverar köp på P/E 78?

Så om det är aktien du är nyfiken på, vad ser du för uppsida, dvs vad skulle få kursen att fortsätta uppåt? För de vi vet om företaget idag bör ju aktieägarna rimligtvis redan ha med i kalkylen när de köpte. Dvs saker som extra lönsamhet för krypto etc.

Permalänk
Medlem

Nvidia ®️ = Baghdad Bob ™️

"No, no, nooo... We only earn marginally from miners!"

Lade till relevant snabblänk @ Wikipedia
Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂