SweClockers söker skribent med intresse för bildskärmar

Permalänk
Melding Plague

SweClockers söker skribent med intresse för bildskärmar

Om du är en fena på bildteknik och söker frilans- eller deltidsuppdrag har vi jobb åt dig!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle dykt upp för 3v sen har ju jobbat med bildteknik och videoprodd senaste 2-3åren och sökte nytt...
men nu är jag redan påskriven o klar för annat

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Nbwu:

Skulle dykt upp för 3v sen har ju jobbat med bildteknik och videoprodd senaste 2-3åren och sökte nytt...
men nu är jag redan påskriven o klar för annat

Om jag säger att vi har kakor på kontoret....?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem

Har hört att den däringa @Laxpudding är rätt duktig på skärmar

Skämt åsido, hoppas att ni får in duktiga och karismatiska kandidater som besitter konsten att göra pixlar spännande!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Har ni inte Laxpudding? behövs ju inte mer!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Har ni inte Laxpudding? behövs ju inte mer!

Nä han slutade ju för ett par månader sedan?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Om jag säger att vi har kakor på kontoret....?

Mycket frestande (nästan elakt!) ! Kanske kan få plats i schemat att göra nått test eller två....

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Ni får lägga ut en massa råttfällor så att Laxpudding fastnar i någon fälla. Sedan släpper ni helt enkelt inte ut honom igen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Ni har ju faktiskt ny kaffebryggare. Kan knappt inget om de ni behöver. Hoppas ni hittar någon. Laxpudding var jätte bra 🙂

Permalänk
Medlem

Här är mitt CV:

  • 27" > 24"

  • HDMI > VGA

Slut på CV.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk

Svårt och hitta någon bättre än Laxpudding , ge han högre lön i stället

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Lego Master

Ja, man skulle ju kunna utföra tester i rena lekmannatermer åtminstone.
"Jag ser att det är en färgbildskärm, för den är inte svartvit."
"Utan att överdriva är den här mycket lättare än min gamla tjock-TV."
"Det finns kontakter på baksidan där man kan koppla in sladdar. Den ena ser ut som några jag har bakom TVn med, så den går nog att koppla direkt till TVn för att få internet i hårddisken."

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Vad är uppskattad tidsåtgång för denna tjänst? Jag är en fena på tocken däringa bildvisningsapparatur samt lite av en ordsmed.

Permalänk
Medlem

Täcka bildskärmar? Med typ filt?

Ei saa peittää!

Om ni kan betala mig i veganska kakor och Pepsi max, så tar jag jobbet! Varsågoda.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nä han slutade ju för ett par månader sedan?

VAD I HELA HELSEFYR SÄGER DU?! Hur kan jag missa det här? Jag bor ju nästan på Sweclockers!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul att ni lyssnade på mitt förslag! Skärmen är absolut det viktigaste i nästan vilket datorbygge som helst, som allt som oftast glöms bort, eller nedprioriteras.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Vilka krav finns det gällande användarnamn, @Hjortstek, @Ormstuvning, @Svingryta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

VAD I HELA HELSEFYR SÄGER DU?! Hur kan jag missa det här? Jag bor ju nästan på Sweclockers!

Jo det var riktigt ledsamt att höra. Men han hänger i forumet ändå. Om än obetald så blir ju mer sällan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av DasIch:

Vad är uppskattad tidsåtgång för denna tjänst? Jag är en fena på tocken däringa bildvisningsapparatur samt lite av en ordsmed.

På frilansbasis tänker jag mig att det kan röra sig om allt från någon dag upp till en dryg arbetsvecka i månaden. På ett ungefär, kommer såklart variera och blir det enorm succé och alla skriker efter mer kan vi dra upp tempot osv.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Har ni inte Laxpudding? behövs ju inte mer!

@Laxpudding har lämnat sweclockers och som jag förstått det gått över till frilansare och främst på minhenbio och liknande.
Han var grym!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@Laxpudding har lämnat sweclockers och som jag förstått det gått över till frilansare och främst på minhenbio och liknande.
Han var grym!

Minhenbio, är det någon ny lite mer politiskt korrekt sida?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@Laxpudding har lämnat sweclockers och som jag förstått det gått över till frilansare och främst på minhenbio och liknande.
Han var grym!

Är.
Ännu inte avliden, tack och lov.
Stora skor att fylla, uppskattar själv artiklarna om "tekniken bakom", t ex. förklaring av olika panelkonstruktioner. Kul att Swec väcker liv i frågan igen!

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

Ganska stora skor att fylla för efterträdaren. Lite som när lärjungarna skulle hitta en ersättare för Jesus.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Ganska stora skor att fylla för efterträdaren. Lite som när lärjungarna skulle hitta en ersättare för Jesus.

Hitta en ersättare till chassijesus vore ju inte helt enkelt det heller. Jonas gör ju ett grymt jävla bra jobb med chassi testerna.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghoti:

Är.
Ännu inte avliden, tack och lov.
Stora skor att fylla, uppskattar själv artiklarna om "tekniken bakom", t ex. förklaring av olika panelkonstruktioner. Kul att Swec väcker liv i frågan igen!

Hehe, verkligen inte tack och lov.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför ni inte bara behöll @Laxpudding. Lär inte vara kul för ersättaren då i princip alla kommer jämföra hen mot LP.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Fattar inte varför ni inte bara behöll @Laxpudding. Lär inte vara kul för ersättaren då i princip alla kommer jämföra hen mot LP.

Han ville kanske gå vidare?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

På frilansbasis tänker jag mig att det kan röra sig om allt från någon dag upp till en dryg arbetsvecka i månaden. På ett ungefär, kommer såklart variera och blir det enorm succé och alla skriker efter mer kan vi dra upp tempot osv.

Låter som det kan gå att kombinera med ett heltidsjobb. Jag ska överväga en ansökan. Vore faktiskt sjukt roligt att skriva om skärmar/bildteknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Han ville kanske gå vidare?

Ja så varför kedja dom inte fast honom?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Asyvan:

Här är mitt CV:

  • 27" > 24"

  • HDMI > VGA

Slut på CV.

Välkommen.

Skriv under här.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt