PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rödskägg d ä:

Det måste väl vara helt orimligt att tusentals enheter ska lottas ut via "instagram-tag-a-friend"?

”Snart är det dags igen! Tagga alla polare som inte har köpt PS5 än och följ oss på Instagram så missar ni inte morgondagens info.”

Permalänk
Medlem

Hur anmäler man sig till elgigantens utlottning?

Permalänk
Skrivet av arta:

Hur anmäler man sig till elgigantens utlottning?

https://www.elgiganten.se/cms/ps5-standard/exklusiv-utlottnin...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Retrospel!

Permalänk
Medlem

Slut på retrospelbutiken

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Jösses vad glad jag är att jag var inne och kikade i den här tråden precis nu när retrospelbutiken fick in en ny omgång! Fick precis min orderbekräftelse så förhoppningsvis är det inget som strular!

Permalänk
Medlem

Tror jag och polaren han ta varsin från Retrospelbutiken

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Nån som fått sin skickad än från NoN? Har fortfarande "Redo att plockas"..

Permalänk
Avstängd

Nu är man iallafall reggad hos Elgiganten igen då...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Ajdå missade retrospelbutiken, de verkar inte ha någon sida för playstation 5 uppe nu så antar att det inte gå att övervaka med Distill?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Retrospelsbutiken igen!!

Permalänk
Medlem

slut

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Tror jag han knipa en, tack vare Distill.

Permalänk

HA! Jag hann på andrasläppet på Retro! Satt i jobbmöte och bara spontant tryckte på f5, och såg att den fanns i lager igen. Står som "under behandling" och förväntas levereras inom några dagar. Hoppas nu detta stämmer.

Priset var satt till 6499:- vilket var lite oväntat. Men gratis frakt.

Permalänk
Medlem

Säkert snubbar som beställde flera stycken på retrospelbutiken och fick deras order makulerad.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Hatar livet, missade Retro med 5 min för att jag drack kaffe.

Permalänk
Skrivet av ODam:

Hatar livet, missade Retro med 5 min för att jag drack kaffe.

jag missade med ca 1 minut .. o nu ska man iväg o jobba, ja livet suger verkligen

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Nån som fått sin skickad än från NoN? Har fortfarande "Redo att plockas"..

Jag har fått min. Skickades sent igår kväll.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Skrivet av myggmannen:

HA! Jag hann på andrasläppet på Retro! Satt i jobbmöte och bara spontant tryckte på f5, och såg att den fanns i lager igen. Står som "under behandling" och förväntas levereras inom några dagar. Hoppas nu detta stämmer.

Priset var satt till 6499:- vilket var lite oväntat. Men gratis frakt.

Nu står den som skickad!
Måste haft en magisk tur. Har aldrig fattat/satt mig in i Distill och grejor, men lyckades ändå
Jag är en väldigt glad 39-åring nu.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade också spontant efter att jag missat första släppet på Retro och lyckades knipa en! Dock lite synd att den låg på 6499 kr...

Permalänk

Tycker det är länge sedan Power gjorde något släpp. Tror ni de fördelar om till Norge istället för att släppa i Sverige? Börjar tappa hoppet på dem. CDON, Netonnet och Maxgaming släpper ju hyfsat regelbundet.

Permalänk
Medlem

Hade en DE bokad på Media Markt. De mailade just att man kunde byta till en PS5 med skivläsare vilket jag gjorde. De estimerar att den kommer levereras nästa vecka.

Erbjudandet om byte gäller bara i 24 timmar så kolla mailkorgen ni som står i kö där.

Lade till info
Permalänk
Medlem

Elgiganten påstår sig ha "tusentals konsoler" som ska lottas ut! Låter mycket? Börjar det lossna?

Permalänk
Medlem

Tycker man läser att fler och fler här i tråden fått tag i en, så skulle inte förvåna mig, sen kanske chans att de överbeställt till butikerna då många beställt på olika sidor> snabb potenciell prisänkning, you never know..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Tycker man läser att fler och fler här i tråden fått tag i en, så skulle inte förvåna mig, sen kanske chans att de överbeställt till butikerna då många beställt på olika sidor> snabb potenciell prisänkning, you never know..

Hur många kan tänkas vara med i utlottningen, 30000pers? Utlottningen gäller flera tusen enheter, för mig är det 3000st eller fler...

Permalänk
Medlem

Har någon fått en från komplett?

Permalänk
Medlem

Hey guys, on this website PS5 can still be ordered.
https://iphonehome.se/playstation/playstation/playstation-5-d...

Is it reliable? Has anyone bought one from this "iphonehome"?

Permalänk
Skrivet av Kill_It:

Har någon fått en från komplett?

Jag besällde i September från Komplett och har inte hört någonting mer eller mindre. Står 3e Maj som prel datum på "mina sidor".
Dock hört folk som beställt tidigare här på Sweclockers som inte heller har mer information än så.