Intel täcker av kampanjen Go PC – mer smutskastning av Apple M1

Permalänk
Melding Plague

Intel täcker av kampanjen Go PC – mer smutskastning av Apple M1

Följer upp sin serie videoklipp med Justin Long i huvudrollen med en landingssida som jämför Intel-baserade bärbara mot Macbook med M1.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad man ska säga. Intel har blivit ett riktigt sorgligt företag på senaste tiden. Hoppas de kan rycka upp sig snart och bli lite lyckligare i tillvaron.

Permalänk
Hedersmedlem

Alltid lika tråkigt att se teknikföretag marknadsföra sig själva genom att jämföra sig själva med sina konkurrenter...

Om Intel vill lära av Apple så är det det de bör lära sig först.

Permalänk
Medlem

It's popcorn tajm!

Bara Intel slutar hacka på AMD blir iaf jag glad

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Musikälskare

Ganska uppenbart att Intel projekterar sina problem på någon annan, klassiskt sätt att flytta fokus och jag undrar varför man gör det just nu hmm hmmmmm

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Trist, och det spelar ingen roll om de har rätt i sak eller inte. Det är möjligt att det går att göra nedklankningsreklam på ett bra sätt, men det här låter inte så. Och det säger jag som någon som inte har några som helst planer på att gå över till Mac.

Och det slår mig än en gång att det är väldigt skönt för min egen sinnesfrid att inte längre gå på gymnasiet och känna ett personligt behov av att i alla lägen fanatiskt försvara just min datorarkitektur (Amiga, när det begav sig).

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk

De måste tänka på att folk är för lättkränkta idag och det kan slå tillbaka.
Det finns saker som är bra och dåligt med det mesta, de som har svårt att se problem med Apples utbud av dator, ja de...
Men det gäller även se problem med Intels Evo datorer som ofta är väldigt dyra och blir direkta konkurrenter till Apples M1 om exakt samma kunder. Man kan diskutera vad som är bäst en ultratunn Apple eller en detsamma Intel Evo för 15 000kr, men jag tror de flesta väljer en Apple för att det är roligt att pröva på.

Det jag hade gillat vore om man kan köpa vilken dator man i princip vill, sedan väljer man om man vill köra windows, linux, masoc eller något annat. Då får man både ett brett utbud inom hård och mjukvara.

Permalänk
Medlem

Om dom kunde spendera lite mer tid på att göra sina produkter bättre istället - what a world to live in
Tycker alltid såna här reklamer är så extremt trista. Att marknadsföra sina produkter genom att snacka skit om andras inger inte direkt förtroende.

Permalänk

Om de har samma nivå på sin CPU-utveckning som hos sin PR-avdelning så förstår jag varför det går som det gör för Intel.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Intel är roliga i utformningen av sin PR. Oavsett om det är AMD eller Apple de jämför sig med så nämner de oftast konkurrentens namn fler gånger än sitt egna. Utöver att smutskastning känns ganska desperat så kanske man inte bör nämna och visa upp konkurrentens produkter så mycket som Intel gör.

Permalänk
Medlem

Tomma tunnor skramlar mest!

Permalänk
Medlem

Håller med intel helt apple suger inlåst skräp till överpris (är mac ägare själv + pc)
Sen måste jag säga att det e riktigt tråkigt med saker som detta oxå.
presentera era produkter istället för att bara visa vad som är bättre än konkurenter i utvalda specifika sifffror ,detta gäller ju både intel Amd & Nvidia & Apple att de alltid ska visa hur kass de andra är & att detta e bättre. i detta specifika fallet
Bärbart suger i vilket fall.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd

Har aldrig gillat Apple, ta bara vad dom gjorde mot Steam tycker dom förtjänar att blir hånad av Intel.

Om dom är lika svin mot Steam, undra om dom gör så mot andra med tex mot Intel.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Förlåt för dålig meme men kunde inte låta bli.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har aldrig gillat Apple, ta bara vad dom gjorde mot Steam tycker dom förtjänar att blir hånad av Intel.

Om dom är lika svin mot Steam, undra om dom gör så mot andra med tex mot Intel.

Har inte gått i Apple kyrkan själv så mao är inte jag heller troende.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Alla vet ju att man ska köra Edge på Windows för att få längre batteritid, hade dem gjort det så kanske det hade varit en mer rättvis jämförelse...

(Fick 1.5h extra vid streamad Netflix efter byte från Chrome till Edge)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Snusfri

Om inte folk förstår så är detta väldigt mycket "tongue in cheek" mellan Intel och Apple.

Tyvärr verkar vissa tro att detta är blodigt allvar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har testat äpplet men det var ett tag sedan nu. Fanns så mycket som inte gick då men jailbreak var så gott som ett krav och gjorde saker bättre.

Verkar som intel blev lite sura, sånt här är hur kul som helst, helgen är räddad 😀

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av THB:

Om inte folk förstår så är detta väldigt mycket "tongue in cheek" mellan Intel och Apple.

Tyvärr verkar vissa tro att detta är blodigt allvar.

Menar du att hela sidan bara är ett skojigt skämt och inte ett försök att sälja de datorer de länkar till under "shop now"?
https://www.intel.com/content/www/us/en/products/performance/...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Författaren verkar vara en Applefanboy med tanke på hans tidigare inlägg

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Intel: Hundreds of games

...varför bara hundratals?

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Förlåt för dålig meme men kunde inte låta bli.
https://i.imgur.com/4PLQILM.png

Rund 2

Skrivet av Ase:

Har inte gått i Apple kyrkan själv så mao är inte jag heller troende.

Inte visste jag att sweclockers var en kyrka, går inte att undvika när Apple börja bråka.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Thomas:

Menar du att hela sidan bara är ett skojigt skämt och inte ett försök att sälja de datorer de länkar till under "shop now"?
https://www.intel.com/content/www/us/en/products/performance/...

Det har jag aldrig påstått.
Menar hela grejen mellan Intel och Apple, det är en tongue in cheek mellan företagen.
Det har pågått väldigt länge och är rätt välkänt att de kör så.

Men vissa verkar tro att det är något slags krig på blodigt allvar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kirkunit:

Intel: Hundreds of games

...varför bara hundratals?

Lite komiskt med tanke på att det finns ca 23000 spel på Steam.

Permalänk
Avstängd

Ser ut som om Intel vill ägna sig åt något liknande politisk pajkastning.
Talar bara om hur dålig motståndaren är istället för att låta egna handlingar (produkter) tala...

Permalänk
Medlem

Ja, det märks ju tydlig vem som blev lämnad i denna "skilsmässan" 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Rund 2
https://i.imgur.com/39Jcu3h.png

Inte visste jag att sweclockers var en kyrka, går inte att undvika när Apple börja bråka.

tänkte på de apple-troende de som köper allt vad apple påstår . (den kyrkan)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

OK INTEL....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det är lite jobbigt med songlar för externa skärmar, annars klarar sig gemeneman rätt bra med begräsat antal portar.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Jag har testat äpplet men det var ett tag sedan nu. Fanns så mycket som inte gick då men jailbreak var så gott som ett krav och gjorde saker bättre.

Verkar som intel blev lite sura, sånt här är hur kul som helst, helgen är räddad 😀

Vilket macOS var det som du hade problem med?