Permalänk
Medlem

Radeon Rx 6800 Fighter 16gb

Kortet inhandlat 9e mars på inet. Har testat det i två dagar sedan fick jag notis om att jag fått ett Rtx 3070, så jag tänkte höra om någon här vill ha det innan det åker tillbaka på öppet köp.

Det finns lite coilwhine tillsammans med mitt rm 650x v2 men inget som stör en vanlig människa skulle jag säga. Försökte spela in ljudet men det var inte tillräckligt högt för att höras i inspelningen, det är lite "fisljud" så att säga om man spelar i hög fps som hörs om man lyssnar efter det. Mitt nya Rtx 3070 låter precis likadant, så det är nog inget man kommer undan.

Priset är 8490 kr, jag tänkte inte köra någon budgivning då jag tycker det är personens rätt att välja om man vill ha det och annars ska det gå bra att skicka tillbaka kortet och få tillbaka det man betalat. Endast hämtning i Enskede i Stockholm, inget krångel då jag inte heller gör någon vinst här. Ligger i dess originalförpackning, väl omhändertaget och endast kört ett par timmar. Betalning sker via swish, fakturan från Inet är betald och kan bevisas.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna vara intresserad, måste kolla måtten.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Måste fundera först kom på att skärmen jag har endast är g-sync.

Permalänk
Medlem

Kortet finns kvar om någon undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saxen08:

Kortet finns kvar om någon undrar.

Jag funderar att köpa kortet i förhoppningen att jag kan ändå tvinga in det i mitt Ghost S1...
Går det ikväll med hämtning isåfall?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av physicalist:

Jag funderar att köpa kortet i förhoppningen att jag kan ändå tvinga in det i mitt Ghost S1...
Går det ikväll med hämtning isåfall?

Det ska funka med hämtning ikväll. Du kan väl bekräfta när du vet om sannolikheten att det går att trycka in är övervägande.

Permalänk
Medlem

Sökte runt lite och verkar som att maximala tjockleken i Ghost S1 är 45mm, inte mätt själv men enligt data som finns så är kortet 50mm och borde således ta i sidan på caset.

Permalänk
Medlem

Det stämmer precis men det finns vissa fall där man kan få in tjockare kort om man tar bort sidopanelen på den sidan. Det finns iallafall större chans att det passar än med det enda 3070 jag fick tag i, ett Strix Gaming OC, som är både för lång och ännu tjockare än ditt kort :/

Jag börjar fundera om jag skulle hellre byta chassit istället

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk

Hej,

Är grafikkortet paxat av herrn ovan eller är det möjligt att köpa det?

Permalänk
Medlem

Inget är paxat, först till kvarn

Permalänk
Medlem

Enligt mig är det paxat men det är förstås säljarens beslut som gäller.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem

Ok, vill du ha det så är det ditt! Kändes inte helt solklart bara. Om något inte blir som tänkt så meddelar jag dig siglolmic idag.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Jag tycker nu att paxning har gått ut då jag inte fått svar om hämtning på 2.5 timme trots aktiv på forumet därefter. Om du kan hämta det ikväll går det bra siglolmic.

Permalänk
Medlem

Har fullt förståelse att paxningen gått ut, familjelivet kom emellan helt enkelt, men ställer mig i kön igen ifall @siglolmic också blir MIA

Annars önskar jag siglolmic mycket kul med kortet, och jag får isåfall leta o hoppas vidare

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE