MSI GP66 eller vänta på Lenovo Legion 5 Pro med 5800H?

Permalänk
Medlem
Skrivet av funkymonkey:

Testa köra Windows Update med, fick ner "Lenovo Ltd. - Firmware - 1.24.0.0" där den 29e mars, kanske en mix av dom två som fixar G-Sync?

Den uppdateringen listas inte i Windows Update för mig, men jag kan svära att jag såg den häromdagen. Märkligt, kan den ha dragits tillbaka? Jag fick ner "Lenovo - System - 1.0.4.6", men den gjorde ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan lägga till en ytterligare m2 nvme disk i legion 5 oron?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Någon som vet om man kan lägga till en ytterligare m2 nvme disk i legion 5 oron?

Ja, det finns en plats till, såg en video på youtube men har inte länken tillgänglig.

Permalänk
Skrivet av grimpe:

Den uppdateringen listas inte i Windows Update för mig, men jag kan svära att jag såg den häromdagen. Märkligt, kan den ha dragits tillbaka? Jag fick ner "Lenovo - System - 1.0.4.6", men den gjorde ingen skillnad.

Så kan det vara! Jag kollade Windows Updates valfria uppdateringar och har möjligheten att ladda ner 1.0.4.6 också nu.
Laddade ner G-SYNC Pendulum Demo bara för att bekräfta att G-Sync verkligen funkar och hade inga problem med det.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/community/demos/
Så jag vet inte varför den nya uppdateringen inte fungerar...

edit: Testade även köra igång Transistor och G-Sync hoppar igång där med, så det är konstigt att det inte funkar för flera.
G-Sync i Transistor

Permalänk
Medlem
Skrivet av funkymonkey:

Så kan det vara! Jag kollade Windows Updates valfria uppdateringar och har möjligheten att ladda ner 1.0.4.6 också nu.
Laddade ner G-SYNC Pendulum Demo bara för att bekräfta att G-Sync verkligen funkar och hade inga problem med det.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/community/demos/
Så jag vet inte varför den nya uppdateringen inte fungerar...

edit: Testade även köra igång Transistor och G-Sync hoppar igång där med, så det är konstigt att det inte funkar för flera.
G-Sync i Transistor

Jag får ge mig till tåls då och hoppas att uppdateringen blir tillgänglig igen! Det är ingen panik, jag har ändå inte stört mig på någon tearing hittills.

Permalänk
Medlem

Fråga till er,

Kan man ansluta till ett wifinätverk och samtidigt ansluta till enhet via wifi direct?

Är ofta på hotell och det vore smutt om man kunde ansluta datorn till hotellets wifi och sen VR headsetet via wifi direct till datorn.

Permalänk
Medlem

Har ni fått era pro med 3060 än ni som beställt från Elgiganten? Hade velat se benchmarks hur mycket som skiljer mot 3070.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av archen:

Fråga till er,

Kan man ansluta till ett wifinätverk och samtidigt ansluta till enhet via wifi direct?

Är ofta på hotell och det vore smutt om man kunde ansluta datorn till hotellets wifi och sen VR headsetet via wifi direct till datorn.

Det här kan vara svårt med bara ett nätverkskort tror jag. Om du köper till en usb-wifi dongle så kan du nog få det att fungera.

Visa signatur

AMD | NVIDIA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalme:

Har ni fått era pro med 3060 än ni som beställt från Elgiganten? Hade velat se benchmarks hur mycket som skiljer mot 3070.

Hämtade ut min igår, och jsg är toknöjd, men då kom jag ftån en 9år gammal i5a så det kanske inte är så konstigt, nu är jag ingen hardcore gamer men jag kan köra en bench om du vill, säg bara vilket program och så, så fixar jag det under kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalme:

https://www.google.com/amp/s/www.techspot.com/amp/review/2206...

I speltesterna på länken ovan kan du även se ett 3060 med 115-130w. Inte lenovos datorer, men liknande processorer och spec i övrigt, så kolla länken, är inte bara 3070 med låg vs högt watt utan även 3060. 3060 med 115-130w är bättre än ett 85w 3070, eller vilket watt det nu var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Hämtade ut min igår, och jsg är toknöjd, men då kom jag ftån en 9år gammal i5a så det kanske inte är så konstigt, nu är jag ingen hardcore gamer men jag kan köra en bench om du vill, säg bara vilket program och så, så fixar jag det under kvällen.

3d mark timespy är det väl alla kör? Ska finnas någon gratis demo att ladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foff:

https://www.google.com/amp/s/www.techspot.com/amp/review/2206...

I speltesterna på länken ovan kan du även se ett 3060 med 115-130w. Inte lenovos datorer, men liknande processorer och spec i övrigt, så kolla länken, är inte bara 3070 med låg vs högt watt utan även 3060. 3060 med 115-130w är bättre än ett 85w 3070, eller vilket watt det nu var.

Antar att 3070 på pron är bättre än 3080 korten på strax under 100w då också.

Permalänk
Inaktiv

Ok, återkommer med resultat strax

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Ok, återkommer med resultat strax

Bara lite tips: Du får bäst resultat om du avaktiverar hybridläget och bara kör dedikerade grafikkortet. Ändras i BIOS eller Vantage.
Har du installerat alla uppdateringar (valbara och obligatoriska) och drivrutiner? Tror till exempel det finns nytt BIOS att ladda ner som möjliggör GPU-överklockning i BIOS. Bäst att uppdatera via Vantage, vad jag hört.

De som faktiskt har dessa Legion-modellerna har säkert fler tips, väntar nämligen fortfarande på att få min.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Inaktiv

Ok, nä jag har inte uppdaterat något, får kolla vidare på det i morgon

Edit: Verkar inte som att det där programmet hittar några uppdateringar alls, inge bios heller

Permalänk
Medlem

Tack. Verkar som att det skiljer typ 2000 mot 3070. dom flesta med 3070 ligger på 10500-11000.

Permalänk
Inaktiv

Ok, jag har som sagt noll koll på det där, sist jag körde 3Dmark hette det 3Dmark 2000 då förstår du.

Jag kör bilspel och lirar Quake och Unreal, thats it.

Permalänk
Medlem

Enligt benchmarks verkar legion ligga rätt dåligt till jämfört med MSI när det gäller temps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Enligt benchmarks verkar legion ligga rätt dåligt till jämfört med MSI när det gäller temps.

Enligt vilka benchmarks?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av p1er:

Bara lite tips: Du får bäst resultat om du avaktiverar hybridläget och bara kör dedikerade grafikkortet. Ändras i BIOS eller Vantage.
Har du installerat alla uppdateringar (valbara och obligatoriska) och drivrutiner? Tror till exempel det finns nytt BIOS att ladda ner som möjliggör GPU-överklockning i BIOS. Bäst att uppdatera via Vantage, vad jag hört.

De som faktiskt har dessa Legion-modellerna har säkert fler tips, väntar nämligen fortfarande på att få min.

Jo, med seanste bios kunde man överclocka GPU och VRAM, dok inget jag gett mig in på, körde in senaste chipset och bios, det får räcka så för mig. Datorn räcker till och blir över iaf, kör ju allt jag spelar med råge. testade lite Destiny med sonen och det rullade på riktigt bra.

skärmen är ju det som gör halva datorn tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimpe:

Enligt vilka benchmarks?

Legion 5 pro 3070 + 5800h
https://imgur.com/3B88o2v

https://imgur.com/a/J7Oe85A

https://imgur.com/a/SSrCZdV

Permalänk
Skrivet av sverre_b:

Var hittar du info ang detta ?

Vilka Legion och vilka MSI?

Permalänk
Skrivet av grimpe:

Jag får ge mig till tåls då och hoppas att uppdateringen blir tillgänglig igen! Det är ingen panik, jag har ändå inte stört mig på någon tearing hittills.

Tog och laddade ner uppdateringen 1.0.4.6 från Lenovo nu bara för att testa; och G-Sync funkar fortfarande okej här, så det kanske är nån skärmdrivrutin som inte stämmer på din om G-Sync ej hoppar igång? Googlade lite men hittade ingen direkt info om G-Sync och Legion 5 Pro ännu, annat än på Lenovos sida om Legion 5 Pro och dess features...
Men så sant, 3070 på 140w klarar sig rätt bra utan G-Sync nu ändå, kör mest lite äldre spel jag hade samlat på Steam och några Blizzardspel.
Dock när man kör G-Sync Pendulum demot så känner man hur stor skillnad det gör (Det kanske är lite extra uppskruvat i demot för att visa huuuur himla bra det är men...ändå!)

Permalänk

Nu verkar denna komma om 10dagar 3000:- rabatt

https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/275778...

Lenovo legion 5 17" 3070 130W

Pro versionen har sjukt bra temps, tror ni denna har det med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peckapecan:

Var hittar du info ang detta ?

"SuggestALaptop" Discord framförallt, men även Youtube och Reddit

Vilka Legion och vilka MSI?
Legion 5 pro 3070 + 5800h och MSI GP66 Leopard + 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikthemad:

Nu verkar denna komma om 10dagar 3000:- rabatt

https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/275778...

Lenovo legion 5 17" 3070 130W

Pro versionen har sjukt bra temps, tror ni denna har det med?

Kollat på den jag med men verkar som att 17,3" bara har freesync medans 15,6" har både gsync och freesync så sneglat mer åt 15,6" men har beställt legion 5 pro 3070 ifrån proshop nu istället då prisskillnaden var så pass liten.

Permalänk
Skrivet av Kalme:

Kollat på den jag med men verkar som att 17,3" bara har freesync medans 15,6" har både gsync och freesync så sneglat mer åt 15,6" men har beställt legion 5 pro 3070 ifrån proshop nu istället då prisskillnaden var så pass liten.

Juste, såg det med bra pris, har kollat runt lite och pro versionen verkar ha bättre kylning än den vanliga, så överväger

Permalänk
Medlem

Fyndvara Legion 5 pro 3070 för 14996:- i Stockholm.

https://www.elgiganten.se/product/outlet/gaming-fyndvaror/300...

Såg även att Elgiganten ändrat datum till den 19/4 nu.