AMD släpper begränsad upplaga av Radeon RX 6800 XT i svart utförande

Permalänk

När man för en gång skull vill se att det har dragits pengar från kontot...Så blir man besviken ändå!

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk
Medlem

Gick sidan ner nu? Har inte access till amd.com längre

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har en i varukorgen som jag försökt köpa 6 gånger nu. Tar mig förbi PayPal, verifierar att jag inte är en robot och slutligen trycker jag på place order men då blir jag tillbakaskickad till deras startsida varje gång

Permalänk

Skiter i detta! Väntar till nästa generation istället. Tror nästan generation kommer bli mycket snabbare. 6000-serien är ändå en flopp.

Köper AMD aktier för 7000kr istället. Kommer ge mig mycket mer än att köpa ett grafikkort med usel raytracing prestanda och uselt andrahandsvärde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Jag fick en separat sida med bekräftelse på min order. Pengar är dragna och en bekräftelse via mejl har också skickats.

Fick även jag ett bekräftelsemail någon minut efter jag gjorde mitt förra inlägg, pengarna reserverade på kortet också så ser ganska ljust ut att man lyckats köpa ett nu.

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Jag har en i varukorgen som jag försökt köpa 6 gånger nu. Tar mig förbi PayPal, verifierar att jag inte är en robot och slutligen trycker jag på place order men då blir jag tillbakaskickad till deras startsida varje gång

Jag var inne exakt 15:00, men har hittills aldrig lyckats lägga något i varukorgen. Trycker ni bara och helt plötsligt lyckas det eller?

Visa signatur

//Lasse

Permalänk
Skrivet av mekanikal:

Jag var inne exakt 15:00, men har hittills aldrig lyckats lägga något i varukorgen. Trycker ni bara och helt plötsligt lyckas det eller?

Samma här! Antingen Access Denied eller så kraschade sidan. De som lyckades shoppa ett är antingen scalpers eller botar.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av mekanikal:

Jag var inne exakt 15:00, men har hittills aldrig lyckats lägga något i varukorgen. Trycker ni bara och helt plötsligt lyckas det eller?

Inte jag heller, backend serverfel varje gång. Nåväl, som tur var hade man lärt sig av 6700XT-releasen och lämnat förväntningarna hemma.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Jag fick en separat sida med bekräftelse på min order. Pengar är dragna och en bekräftelse via mejl har också skickats.

Grattis!
Det här kortet har ju varit mest intressant. Stock och svart 👍
Då lär inte min order ha räknats med andra ord... får dra något gammalt över mig.

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Jag har en i varukorgen som jag försökt köpa 6 gånger nu. Tar mig förbi PayPal, verifierar att jag inte är en robot och slutligen trycker jag på place order men då blir jag tillbakaskickad till deras startsida varje gång

Samma här, jag gjorde 2 tappra försök i alla fall.

Permalänk
Medlem

Fick köpknapp igen, samma skit igen dock. Klickar på place order, blir tillbakaskickad till startsidan...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

när jag refreshar sidan kan jag fortfarande ibland få upp köp knapp men jag har inte någon gång lyckats lägga det i varukorgen änns...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wassle:

när jag refreshar sidan kan jag fortfarande ibland få upp köp knapp men jag har inte någon gång lyckats lägga det i varukorgen änns...

Samma här..

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Fick köpknapp igen, samma skit igen dock. Klickar på place order, blir tillbakaskickad till startsidan...

Finns köpknapp nu, men inget händer.

Visa signatur

//Lasse

Permalänk
Medlem

Inte lyckats heller...

Less is more
Visa signatur

Stationär: 7600XT - Radeon 6800 XT
Bärbar: HP Omen 15 - Ryzen 4800H, RTX 2060
Server: Define R3 - Phenom II X6 - WD 3TB Red x3, Seagate Ironwolf 3TB x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAD-Slaven:

Samma här, jag gjorde 2 tappra försök i alla fall.

Exakt samma sak hände mig vid lanseringen av 6700 XT och nu igen vid det här släppet med.

Permalänk
Medlem

Fick orderbekräftelse nu! Eller ja min kompis fick det.. Samma kompis som köpte 3080 TUF och 5600x på release och fick de dagen efter xD Han måste vara välsignad av gud eller något

Permalänk
Medlem

kunde inte lägga något på deras hemsida i kundvagnen

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Fick orderbekräftelse nu! Eller ja min kompis fick det.. Samma kompis som köpte 3080 TUF och 5600x på release och fick de dagen efter xD Han måste vara välsignad av gud eller något

Lade han beställningen vid 15 och fick orderbekräftelsen nu?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Lade han beställningen vid 15 och fick orderbekräftelsen nu?

Lite efter 15 satt vi tillsammans och försökte köpa det. Han fick nya fönster med info direkt efter. Några min efter kom mail där det stod att man ej kunde ändra eller avbryta order längre. Fick lösenord och ordernr så jag kan spåra leverans

Permalänk
Medlem

Nu vet jag var AMDs webshop hämtat sin inspiration ifrån:
Youtube-klipp

Permalänk
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Jag fick en separat sida med bekräftelse på min order. Pengar är dragna och en bekräftelse via mejl har också skickats.

Om du vill byta mot ett 6700 XT Nitro+ kan jag väl ställa upp om jag måste

Permalänk
Medlem

Vad var meningen med det här?

Permalänk
Skrivet av NaturMackan:

Vad var meningen med det här?

Totalt katastrof! Lyckades som bäst att tryck på köpknappen flera gånger men inget hände. I annan alternativ dimension tycks flera här har gjort lyckade köp.

Helt jälva otroligt slarvigt skött av AMD och då är jag delägare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinkefing:

Totalt katastrof! Lyckades som bäst att tryck på köpknappen flera gånger men inget hände. I annan alternativ dimension tycks flera här har gjort lyckade köp.

Helt jälva otroligt slarvigt skött av AMD och då är jag delägare.

Samma här, suck.. Nåja, nu har man gett upp och får nöja sig med nuvarande.. Den duger trots allt.

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Vad var meningen med det här?

Att hålla marknadsföringsavdelningen hos AMD sysselsatta så att de kan rättfärdiga sina jobb under en period när de inte egentligen behövs på grund av den ökade efterfrågan.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel.
AMD har råkat färga ett kort svart av misstag, och kallar det nu för begränsad utgåva.

Well played AMD, well played indeed.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

6800xt Midnight Edition finns nu på ebay. 13-16k går de för om man vill en.....................😂🤣

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Jag fick ett roligt svar idag som påminde mig om en konversation jag hade nyligen med någon här på forumet.
Någon här frågade mig varför vi inte alltid publicerar svar på frågor som vi skickar till olika tillverkare. Och här är ett tydligt exempel.

Som svar på "Hur många av dessa kort har AMD sålt, kommer ni att producera flera i framtiden och har ni liknande planer för andra kort i 6000-serien?" fick vi svaret:
"Våra fans har skapat renderingar av svarta kort och det tyckte gamers var intressant. Därför gjorde vi ett svart kort för att det är intressant för gamers."

Absolut inget illa menat mot AMD eller personen som svarade så, det är standard. Men jag tyckte det exemplifierade ganska bra varför vi inte tar med frågor och svar när de inte är givande.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag fick ett roligt svar idag som påminde mig om en konversation jag hade nyligen med någon här på forumet.
Någon här frågade mig varför vi inte alltid publicerar svar på frågor som vi skickar till olika tillverkare. Och här är ett tydligt exempel.

Som svar på "Hur många av dessa kort har AMD sålt, kommer ni att producera flera i framtiden och har ni liknande planer för andra kort i 6000-serien?" fick vi svaret:
"Våra fans har skapat renderingar av svarta kort och det tyckte gamers var intressant. Därför gjorde vi ett svart kort för att det är intressant för gamers."

Absolut inget illa menat mot AMD eller personen som svarade så, det är standard. Men jag tyckte det exemplifierade ganska bra varför vi inte tar med frågor och svar när de inte är givande.

Undra varför de inte verkar vilja svara på hur många kort de producerat.. Kanske vill göra det en kul överaskning och skriver vilket kort av x-antal kort man har fått på själva gpun, eller något sånt