Google search lägger butiker först

Permalänk
Medlem

Google search lägger butiker först

Hej!
Något har hänt som stör mig till vansinne.
När jag googlar något så kommer alltid butiker och säljare upp först. Det blinkar till och sedan sorterar den om.
Har jag kommit åt något eller har de ändrat på google?
Sökte på "fildelning synology" då är första resultatet Dustin...

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk

Jag har inte detta - kanske pga av ad-blocker?
Annars brukar väl betalt reklam komma först?

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Hej!
Något har hänt som stör mig till vansinne.
När jag googlar något så kommer alltid butiker och säljare upp först. Det blinkar till och sedan sorterar den om.
Har jag kommit åt något eller har de ändrat på google?
Sökte på "fildelning synology" då är första resultatet Dustin...

Kanske har du nått tillägg som gått och blivit "Hostile" som modifierar Google search för att skjuta in annonser. Så här ser sökningen ut för mig och det finns inga annonser (har avaktiverat ad-block på Google sök):

Om du ser massa annonser så tyder det på ett tillägg som modifierat ditt resultat. Vanligaste formen av tillägg som gör sånt här är olika former av Video downloaders. Så prova stäng av sådana tillägg och se om det gör nån skillnad.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Jag har stängt ner det mesta i Chrome.
Men jag får Dustin först...

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Det blinkar till och sedan sorterar den om.

Just detta är det som låter allra mest skumt i sammanhanget.

Det får mig att undra, precis som Joakim, om du har något sattyg som "hjälper till".

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jag har stängt ner det mesta i Chrome.
Men jag får Dustin först...

Hur blir det om du öppnar det i en privat flik?

Permalänk
Skrivet av f@boy:

Jag har stängt ner det mesta i Chrome.
Men jag får Dustin först...

Vid detta skede kan det vara en fråga om Cache och/eller Cookies. Töm allt, alt: kör som ovan skriven i en anonymous tab.
Eller tom en annan browser helt enkelt.

Visa signatur

--------------------------