Permalänk

Xiaomi Mi 11

Är ganska sugen på Comviqs erbjudande för en Xiaomi Mi 11 för ca 4 000 då jag redan har Comviq och just nu kör en LG G7 som förmodligen inte kommer få några uppdateringar då LG har avslutat sin mobil avdelning. Finns det några direkta nackdelar jag bör se upp för?

Hur lätt är det att göra des privacy någorlunda mätbar med industristandarn av spionage?

Permalänk
Medlem

Grym hårdvara, värdelös mjukvara. Jag hade personligen inte gett mig in i Xiaomi-träsket igen utan vetskap om att det finns LineageOS eller liknande tredjepartsrom att köra.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Avstängd

Använder man inte deras egna mjukvara så bör det vara hyfsat bra integritet. Jag har inte problem med mi10t pro mjukvara, man lär sig den ganska snabbt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Köp köp. Har en Mi 10T Pro sedan ett par månader och jag har inget att klaga på. Snabb och bra kamera som blir ännu bättre med gcam. Mjukvaran har jag inte hittat något fel på, fungerat betydligt bättre än min förra Motorola.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Avstängd

Intressant! Jag införskaffade nyligen - för ett par timmar sedan - en Xiaomi Mi 10T (gick på 4,7 lax). Ska trixa och dona med den imorgon.

Hur menar ni med deras mjukvara om det är Android som körs? Ska man försöka sideloada en Androidvariant (samma version dock) från till exempel Samsung eller blir det kanske buggiga drivrutiner då med hårdvaran?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |