Permalänk
Medlem

Xiaomi Mi 11

Är ganska sugen på Comviqs erbjudande för en Xiaomi Mi 11 för ca 4 000 då jag redan har Comviq och just nu kör en LG G7 som förmodligen inte kommer få några uppdateringar då LG har avslutat sin mobil avdelning. Finns det några direkta nackdelar jag bör se upp för?

Hur lätt är det att göra des privacy någorlunda mätbar med industristandarn av spionage?

Permalänk
Medlem

Grym hårdvara, värdelös mjukvara. Jag hade personligen inte gett mig in i Xiaomi-träsket igen utan vetskap om att det finns LineageOS eller liknande tredjepartsrom att köra.

Permalänk
Medlem

Använder man inte deras egna mjukvara så bör det vara hyfsat bra integritet. Jag har inte problem med mi10t pro mjukvara, man lär sig den ganska snabbt.

Permalänk
Medlem

Köp köp. Har en Mi 10T Pro sedan ett par månader och jag har inget att klaga på. Snabb och bra kamera som blir ännu bättre med gcam. Mjukvaran har jag inte hittat något fel på, fungerat betydligt bättre än min förra Motorola.

Permalänk
Medlem

Intressant! Jag införskaffade nyligen - för ett par timmar sedan - en Xiaomi Mi 10T (gick på 4,7 lax). Ska trixa och dona med den imorgon.

Hur menar ni med deras mjukvara om det är Android som körs? Ska man försöka sideloada en Androidvariant (samma version dock) från till exempel Samsung eller blir det kanske buggiga drivrutiner då med hårdvaran?