Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem

Varför fortsätter Prisjakt att lista låtsasbutiker såsom "Rdebutik.se"? Känns ganska ansvarslöst!

Nu har de sänkt priserna rejält på LG CX OLED och några kommer såklart nappa på det. Frågan är om de ens får se sin TV inom 3 månader typ...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meathim:

Jag har aldrig ens sett den funktionen. Hade vart grymt.

Kanske därför funktionen försvann? Tycker kritiken mest handlar om annat medan min kritik nästan enbart handlar om den funktionen. Jag tycker också att gamla designen var mer lättöverskådlig, men ingen funktion var lika viktig för mig som möjligheten att prisbevaka butiker jag gillar.

Tyvärr duger inte Pricerunners bevakningsfunktion heller. Alldeles för omständligt att skriva in alla butiker man inte vill bevaka varje gång man lägger en bevakning. På Prisjakt fungerade det tidigare som så att jag gick in och gillade diverse butiker, sen behövde jag bara bocka för "bevaka endast butiker jag gillar" så bevakade jag bara de butikerna.

Det enda jag gillar på Pricerunner är att man i prishistoriken kan se vilken butik som står för respektive prissänkning. Det är faktiskt väldigt relevant då man bevakar. På Prisjakt står det inte i diagrammet och listan under är rörig och går inte ens särskilt långt bak i tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Vad praktiskt att om man skriver och trycker Enter snabbt så förvinner ett eller flera tecken av det man skrivit och sökresultatet blir inte det man tänkt sig... Jag har lyckats få Nikon att bli Nik, vilket då ger främst Nike-skor istället för Nikon-prylar, för att ta ett exempel från när jag testade efter att ha märkt idiotin.

Detta kanske eventuellt varierar lite på uppkopplingen eftersom det kan vara listan som uppdateras när man skriver som spökar, men det är ju rimligt att sidan även ska fungera över annat än 100+ Mbit fiber.

Då är det inte bara jag... Det händer mig varje gång och är riktigt irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Upplever att de tar bort mer och mer prishistorik? För mig som handlar en hel del begagnat så är det ganska väsentligt vad en vara kostade för 10-12 år sedan, t ex för att ställa det i kontrast till prestanda/krona idag eller för att bedöma om eventuell prissättning på begagnatmarknaden är rimlig. Eller följa prisutvecklingen för nya reviderade produkter, t ex löparskor, en av många produkter där priset för varje version höjs och kvalitén försämras.

Kontaktade Prisjakt angående detta. De håller på med en uppdatering, historiken kommer tillbaka snart enligt deras support.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Känns ju som om de har nån deal där de får betalt för omdömen som lämnas vid köp.

Se exv CDON som är största scam-siten i Sverige nu när det är en marknadsplats för priatkopior mer än nått annat.
Registrerade användare lägger sällan betyg över 5/10. Men då de flesta via webbutiken ger 10/10 boostas betyget.

När man prisbevakar vill man ju filtrera bort butikerna med låga snittbetyg vilket denna funktionen kapar. Hade varit otroligt mycket mer relevant att se betyg av inloggade användare.
(Men nya siten verkar ha gjort att det är att tapp av inloggade och aktiva användare)

Har alltid varit en stor prisjaktanvändare. Sen The buyers guide tiden faktiskt. Så mår bättre när sidan fungerar bättre

Permalänk
Hedersmedlem

På en köksassistent såg jag en massa recensioner från folk som hade fått prova en maskin gratis ett tag och givetvis var det 4-5 stjärnor på alla.

För skojs skull letade jag upp den, ser nu att alla recensioner som finns är från en månad sen.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=5296957

Permalänk
Medlem

RDE butik och dylikt måste de ju göra sig av med, fattar dom inte att sån skit kommer att skada dom i längden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag vill börja med att säga att jag tidigare spenderade ganska mycket tid på att jaga deals och kolla priser, men nu har de byggt om sidan helt och dessutom tagit bort det "klassiska filtret" som var det första jag alltid klickade i när jag besökte sidan. Det nya filtret man nu är bunden till, är avskalad men samtidigt oöverskådlig. Allt visas som en lång lista på vänster sida om du väljer den datora passade sidan. Förut när jag surfade in med mobilen så valde jag alltid det datoranpassade varianten då jag hatar mobilanpassade webbsidor. De har alltid sämre funtionalitet och är inzoomade för att passa halvblinda pensionärer. Nu ser deras datoranpassade sida (som för övrigt nu måste nås som en inställning i webbläsaren), inte bättre ut än den mobilanpassade sidan. Har feedbackat prisjakt om att rulla tillbaka bandet. Om ni känner likadant får ni jättegärna skicka era synpunkter till dom också. Det finns en feedback-knapp längst nere på sidan. Vill inte behöva börja hänga på pricerunner. :S

Hur upplever ni den nya sidan?

Classic.prisjakt.nu funkar ej längre, vänligen avgå @prisjakt

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

RDE butik och dylikt måste de ju göra sig av med, fattar dom inte att sån skit kommer att skada dom i längden?

Skrivet av r3mpuh:

Classic.prisjakt.nu funkar ej längre, vänligen avgå @prisjakt

Samma här. Katastrof!

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Classic.prisjakt.nu funkar ej längre, vänligen avgå @prisjakt

Helvete, visste att den här dagen skulle komma... -.-

EDIT: Dock verkar deras nya design också vara trasig, så allt kanske handlar om ett tillfälligt fel?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Classic.prisjakt.nu funkar ej längre, vänligen avgå @prisjakt

Skrivet av Dinkefing:

Samma här. Katastrof!

Skrivet av YamahaDGX630:

Helvete, visste att den här dagen skulle komma... -.-

EDIT: Dock verkar deras nya design också vara trasig, så allt kanske handlar om ett tillfälligt fel?

Hade de dödat classic sidan, så tror jag inte man hade fått felmeddelandet "Service temporarily unavailable" och då den fetmarkerade delen. För övrigt fungerar inte Prisjakt appen heller så jag tror inte att de dödat classic sidan.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Sjukt att man kan förstöra en så pass bra sida som prisjakt var till nåt ipad-gränssnitt som ser bloated och fungerar inte ens i närheten så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hade de dödat classic sidan, så tror jag inte man hade fått felmeddelandet "Service temporarily unavailable" och då den fetmarkerade delen. För övrigt fungerar inte Prisjakt appen heller så jag tror inte att de dödat classic sidan.

Nej, jag är ju som jag skrev ovan inne på samma tanke.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Sjukt att man kan förstöra en så pass bra sida som prisjakt var till nåt ipad-gränssnitt som ser bloated och fungerar inte ens i närheten så bra.

Lugn, vänta lite, tror bara de har lite serverproblem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Classic.prisjakt.nu funkar ej längre, vänligen avgå @prisjakt

Skrivet av Dinkefing:

Samma här. Katastrof!

Skrivet av YamahaDGX630:

Helvete, visste att den här dagen skulle komma... -.-

EDIT: Dock verkar deras nya design också vara trasig, så allt kanske handlar om ett tillfälligt fel?

Skrivet av Ridder:

Sjukt att man kan förstöra en så pass bra sida som prisjakt var till nåt ipad-gränssnitt som ser bloated och fungerar inte ens i närheten så bra.

Skrivet av YamahaDGX630:

Nej, jag är ju som jag skrev ovan inne på samma tanke.

Nu fungerar sidan igen för mig. Jag fick felmeddelande förut idag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ni får inte skrämmas så.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Nu fungerar sidan igen för mig. Jag fick felmeddelande förut idag

Svensk E-Handel är räddad! (För den här gången)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nu fungerar sidan igen för mig. Jag fick felmeddelande förut idag

Ja då sjönk blodtrycket igen. Skönt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Ja då sjönk blodtrycket igen. Skönt!

Mitt blodtryck stiger ju bara däremot.

Min fina kolumn kr/TB för lagring är borta. Hur tänkte man där egentligen.

Permalänk
Medlem

Tar de bort classic så finns det ingen anledning att gå dit. Den "nya" sidan hör hemma på soptippen. Bara gratulera vem det var som blåste prisjakt på de pengarna

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harddrive:

Mitt blodtryck stiger ju bara däremot.

Min fina kolumn kr/TB för lagring är borta. Hur tänkte man där egentligen.

Den finns fortfarande kvar på classic.prisjakt.nu som sagt.
Är man inloggad kan man välja det gamla hederliga filter systemet även.

Permalänk
Medlem

uBlock origin verkar blockera nya sidan helt och hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

uBlock origin verkar blockera nya sidan helt och hållet.

Då har du nog själv valt blockera den.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Då har du nog själv valt blockera den.

Nej men det kanske är någon bugg, vad vet jag. Det enda som blockeras är googletagmanager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Nej men det kanske är någon bugg, vad vet jag. Det enda som blockeras är googletagmanager.

Båda versioner fungerar problemfritt för mig med ublock origin iaf.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Varför fortsätter Prisjakt att lista låtsasbutiker såsom "Rdebutik.se"? Känns ganska ansvarslöst!

Nu har de sänkt priserna rejält på LG CX OLED och några kommer såklart nappa på det. Frågan är om de ens får se sin TV inom 3 månader typ...

Kanske hör mer hemma i Gubbgnällstråden men varför (why!) fortsätter Prisjakt att lista den "svenska" (läs: lettiska) butiken Rdebutik.se?

Otroligt störande att den triggar igång bevakningar på LGs OLED-TVs som känns ytterst tveksamt om dessa stämmer med verkligenheten samt om man ens ser skymten av någon TV inom närmsta halvåret? Någon som kan bevisa motsatsen?

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av edson:

Kanske hör mer hemma i Gubbgnällstråden men varför (why!) fortsätter Prisjakt att lista den "svenska" (läs: lettiska) butiken Rdebutik.se?

Det är inte bara Prisjakt som är f*ckad, även bildelsbasen.se är infekterad med "hittegods" från "RECARAS UAB, Litauen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Det är inte bara Prisjakt som är f*ckad, även bildelsbasen.se är infekterad med "hittegods" från "RECARAS UAB, Litauen".

Fast det är en riktig skrot i Litauen, har faktiskt köpt därifrån och man för delarna snabbt och de håller bra kvalite.

De köper in skrotbilar från usa och tar i sär Litauen. (Såna bilar de inte kan fixa shady)

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av nickhe:

De köper in skrotbilar från usa och tar i sär Litauen. (Såna bilar de inte kan fixa shady)

Jag ska tipsa tullen i Göteborg om import av miljöfarligt avfall.

Apropå någon byråkrats tycke om import av gamla klassiska veteranbilar från USA.

EOT off-topic.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nickhe:

Fast det är en riktig skrot i Litauen, har faktiskt köpt därifrån och man för delarna snabbt och de håller bra kvalite.

De köper in skrotbilar från usa och tar i sär Litauen. (Såna bilar de inte kan fixa shady)

Skrivet av hasenfrasen:

Jag ska tipsa tullen i Göteborg om import av miljöfarligt avfall.

Apropå någon byråkrats tycke om import av gamla klassiska veteranbilar från USA.

EOT off-topic.

Eller så säljer de kanske delar som de importerat från stöldligor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.