Missa inte Amazon Primedays i Dagens fynd

Program för o styra/synka mina led på MB, ram & graffe samt aio?

Permalänk
Medlem

Program för o styra/synka mina led på MB, ram & graffe samt aio?

Hej

Googlat lite, men verkar finnas så många/få alternativ så tänkte att jag ställer frågan här också.

Har aldrig synkat mina leddar i datorn men tänkte att jag borde kanske prova det en gång

har följande

GIGABYTE Z390 AORUS Master
MSI GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO 8GB
NZXT Kraken x62
G.Skill Trident Z RGB Series 16GB
Razer Huntsman Elite (Tangentbord)

som jag tänkte synka ihop. finns det något enskilt program för detta eller hur ska man gå tillväga?

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk

Får nog köra separat mjukvara för varje märke.

Finns div open source universal lösningar som bygger på reverce enginerad kod och finns risk för att man ev tar sönder sitt rgb stöd eller att det inte är kompatibelt.

Vill du ha allt i en programvara får du köra samma märke helt enkelt och som använder sig av samma mjukvara.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Försökte få svar på samma sak här:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1633848-fa-kontroll-ov...

Verkar hopplöst tyvärr.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Försökte få svar på samma sak här:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1633848-fa-kontroll-ov...

Verkar hopplöst tyvärr.

Största problemet verkar vara att varje tilöverkare vill att du ska använda deras mjukvara och vägrar köra med öppen källkod eller liknande så vem som helst kan knåpa egen mjukvara kompatibel med alla tillvetkares olika rgb apier.

Lite samma som den ständiga diskutionen om varför varenda spelutvecklare vill ha sin egen spel launcher...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Största problemet verkar vara att varje tilöverkare vill att du ska använda deras mjukvara och vägrar köra med öppen källkod eller liknande så vem som helst kan knåpa egen mjukvara kompatibel med alla tillvetkares olika rgb apier.

Lite samma som den ständiga diskutionen om varför varenda spelutvecklare vill ha sin egen spel launcher...

Kan förstå det med tangentbord och möss, men a-rgb på moderkorten tycker man ju skulle vara standard.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."