Tips på smidig dator med bra skärm för 8-9 tusen.

Permalänk
Medlem

Tips på smidig dator med bra skärm för 8-9 tusen.

Hej.
Behöver lite tips och råd då det verkar vara svårt att få något som söker efter.
Jag letar helt enkelt efter något som ska vara hyfsad snabb men inga krav på spel då jag kommer använda den till lite stream men mestadels plugg.
Budgeten är satt till runt åtta-nio tusen. Kan tänka mig att sträcka mig något till om det ger mig något motiverat tillbaka.

Det jag letar efter är en smidig dator/notebook med hyfsad batteritid, bra 14-15 tum skärm (Text ska vara tydligt och bra läsbart utan att behöva köra 200% zoom), okej tangentbord för någon med stora händer och vara rapp i officer och webläsarsammanhang.

Någon som har tips och förslag?
/Håkan

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Begagnad Dell XPS 13 eller 15. Helst med 1080p skärm för batteritidens skull (inte 4k). Om du köper en 13 kan man också köpa till en extra skärm att ha hemma, då får du dual-screen hemma. Rätt smidigt vid streaming och plugg.

Eller någon bättre och senare version av Dell Latitude 14 eller 15, också bra.

Permalänk
Medlem

Hade väl tänkt köpa något nytt.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.