Hann inte få ett graffekort vad kan jag göra nu?

Permalänk
Medlem

Hann inte få ett graffekort vad kan jag göra nu?

Tjena jag tänkte att jag har noll koll vad som händer med graffekorten just nu och jag skulle gärna velat köpa ett nytt 3090. Nu är alla slut. Kommer de nya kort snart eller kommer de börja tillverka fler 3090? Någon som kan ge mig något råd. Är absolut inte insatt i detta men skulle vilja köpa ett riktigt nice graffekort, som kan punga ut mycket fps i min 3k skärm. Alla råd uppskattas då jag som sagt inte är insatt alls.

Visa signatur

hallåjah

Permalänk
Medlem

3070 Ti & 3080 Ti kommer snart plus en hel drös med kort.

slappa med en glass i solen och ha noteringar på, så får du ett kort snart? hoppas priserna faller lite när nya modeller kommer ut.

3090 ti är runt hörnet också

Permalänk
Medlem

Det tillverkas kort hela tiden, varje dag. Chansen att få ett däremot är ganska liten. 3090's brukar vara uppe ett tag när dom läggs upp, för dom är så dyra att inte lika många vill köpa dom. Håll koll. Proshop brukar lägga upp kort nästan varje dag kl 14.

Permalänk
Medlem

Det är brist på nästan alla grafikkort för närvarande, och rätt mycket annan elektronik dessutom. Läget kommer antagligen inte förbättras förrän tidigast nästa år.

Det kommer nya kort till butikerna då och då, men de brukar sälja slut snabbare än kvickt.
Vad du kan göra är att antingen leta runt bland begagnat-annonser och vara beredd på hutlösa priser, eller beställa från någon butik och vänta tills de får in - vilket kan ta lång tid.

Permalänk
Medlem

Tack för era råd uppskattar de verkligen. Är sjukt sugen på ett 3090 ti

Visa signatur

hallåjah

Permalänk
Medlem
Skrivet av Effs:

Tror inte 3090Ti är något som är på gång, har inte sett/hört nåt om mer än 3080Ti.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Föredetting
Skrivet av gurkburk92:

Tror inte 3090Ti är något som är på gång, har inte sett/hört nåt om mer än 3080Ti.

https://www.sweclockers.com/nyhet/31982-zotac-rojer-nvidia-ge...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Omg, kan se priset framför mig redan nu.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av Effs:

AMD kort verkar vara lättare att få tag i just nu, de populära nvidia korten är upplåsta i jättelånga preorder köer, utom möjligen 3090 pga priset. Och AMD har relativt sett lägre priser av kort som säljs från lager, för jämförbar prestanda (typ dubbla istället för trippla ockerfaktorn).

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt kort på tradera. Betalade 500kr över butikspris för ett 3070. Så korten finns ju men tyvärr med alla köpbottarna så kan man nästan glömma o köpa från butiker

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213