Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Jag har haft ett 3070 Suprim X. Bästa byggkvaliteten hittills så om du kan förbise prisskillnaden så tror jag att du kommer att bli toppennöjd!

ahh men det låter bra. Kikat lite i efterhand också nu, det verkar vara ett uppskattat kort.
Men... Jag tänker enbart gejma i 4k.. Nu bärjar jag tvivla på om jag ska behålla detta för 11k eller försöka få tag i ett 3080 för några tusenlappar till.. De ser ut att stå sig OK i 4k ändå men kanske att 8gb ram flaskar lite där?

Sidofråga.. Har bara 16GB ram med mitt AMD 3700 .. för 4K gaming tror jag inte processorn flaskar något men kanske ram minne för moderna triple A spel..?

Sista frågan.. det verkar vara väldigt störmhungrigt.. corsair SF600 v2 - 600w platinum.. Borde räcka va?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

ahh men det låter bra. Kikat lite i efterhand också nu, det verkar vara ett uppskattat kort.
Men... Jag tänker enbart gejma i 4k.. Nu bärjar jag tvivla på om jag ska behålla detta för 11k eller försöka få tag i ett 3080 för några tusenlappar till.. De ser ut att stå sig OK i 4k ändå men kanske att 8gb ram flaskar lite där?

Sidofråga.. Har bara 16GB ram med mitt AMD 3700 .. för 4K gaming tror jag inte processorn flaskar något men kanske ram minne för moderna triple A spel..?

Sista frågan.. det verkar vara väldigt störmhungrigt.. corsair SF600 v2 - 600w platinum.. Borde räcka va?

Du ska ha minst (nvidia rekommenderar det) 750w psu, speciellt med ett suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Du ska ha minst (nvidia rekommenderar det) 750w psu, speciellt med ett suprim x

Han har dock ett riktigt grymt platinum agg så det lär palla det lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Han har dock ett riktigt grymt platinum agg så det lär palla det lätt.

Ja lär säkerligen funka men jag personligen hade inte chansat.. läst om folk i usa som kört under rek och deras kort har dött efter typ 2 mån..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Har kört både 3070 och 3080 på mitt SF600 utan problem. Du kan alltid undervolta för att sänka strömförbrukningen och värmeutvecklingen för minimal prestandaförlust

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Tycker det är komiskt att man köper grafikkort för 10k+ men kan inte köpa ett nätagg som tillverkaren rekommenderar xD you do you men det finns nog en anledning att dom inte rekommenderar ett 600w för 3080.. oavsett om det är guld eller platinum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Tycker det är komiskt att man köper grafikkort för 10k+ men kan inte köpa ett nätagg som tillverkaren rekommenderar xD you do you men det finns nog en anledning att dom inte rekommenderar ett 600w för 3080.. oavsett om det är guld eller platinum.

de måste ju rekommendera högre för folk sitter på ace of sweden

Tror med hans system lär den inte dra mer än 500w från väggen it ett max max scenario, och ett bättre kvalitets agg klarar säkert spikar högre än ett medelmåttigt agg även om det är speccat 150w högre.

Permalänk
Medlem

Har någon hört från komplett utlottning en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Har någon hört från komplett utlottning en?

Nix, men är hoppfull. De hade bland de bästa priserna, och jag tyckte prestandan på 3070ti gjorde att prislappen var svårmotiverad.

Permalänk
Medlem

fick tag i ett MSI GeForce RTX 3070 Ti 8GB SUPRIM X för 11k.. är det ens värt? tänkte lira nya battlefield och kör ett 1070 just nu.. hur framtidssäkrad är man? lirar i 1440p..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icelane:

fick tag i ett MSI GeForce RTX 3070 Ti 8GB SUPRIM X för 11k.. är det ens värt? tänkte lira nya battlefield och kör ett 1070 just nu.. hur framtidssäkrad är man? lirar i 1440p..

De modeller jag tycker är vettiga är suprim, tuf, strix, och gaming x trio. Det är ett bra kort men priset svider. Speciellt när man tänker att 3080 var mellan 8-10k back when.

Kan du hålla ut åtminstone till efter årsskiftet? För billigare blir det nog inte tidigare. Hur mycket värderar du din hobby, och känner för bra flyt i spel?

Permalänk
Medlem

Fick mejl från Komplett nu, hade ingen tur tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Fick mejl från Komplett nu, hade ingen tur tyvärr :/

samma här...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Ingen tur från Komplett här heller trots att jag valt alla kort.... Man undrar ju hur många som deltog och hur många kort totalt Komplett hade till försäljning? Kanske var 10000 personer och typ 100 kort så minimal chans...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Ingen tur från Komplett här heller trots att jag valt alla kort.... Man undrar ju hur många som deltog och hur många kort totalt Komplett hade till försäljning? Kanske var 10000 personer och typ 100 kort så minimal chans...

Hur kan du välja alla kort då endast ett var tillåtet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Det fanns ett sådant kryssalternativ. Jag valde också det men tji fick jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Man kunde ju bocka i att man var intresserad av alla kort, inte specifikt just ett kort.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Det fanns alternativet Alla kort i menyn som man kunde välja! Hade inte du det alternativet?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det fanns alternativet Alla kort i menyn som man kunde välja! Hade inte du det alternativet?

Nix, valde ett specifikt kort. Det gick åt helvete som för alla andra.

Får väl hoppas på att någon som frågat hela släkten att skriva upp sig på listan inte hinner få in en beställning så att kortet går till nästa person i kö.

Permalänk
Medlem

Attans ingen lycka i Kompletts lottning om billigaste 3070 Ti… Nåväl då får det bli en komplett dator nästa år med ett RTX 4080 ;D

Stavfel
Visa signatur

Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icelane:

Jag avbeställde samma som du köpt precis då NoN meddelade att dom inte hade något leveransdatum fast jag fick igenom ordern. Till saken hör den att jag även köpte ett 3060 (ligger på marknaden) som jag testade och märkte ingen skillnad alls mot mitt 1070. Lirar också i 1440. Det ska ändå vara en 20-25% bättring mellan de korten. Så flyter alla spel för dig så vänta ut det här till det blir lite lugnare, det var jävligt lätt att hänga med i hysterin kring otillgängliga grafikkort.

Permalänk

Fick också dåliga nyheter från komplett:

"Hej! Tack för att du anmälde dig till vår lottdragning om att får köpa ett GeForce RTX 3070 Ti. Dessvärre var turen inte på din sida denna gång."

Valde det billiga zotac så är väl därför. Sen var ju 3070ti inte så bra prestanda ändå men priset var ju rätt bra på just det kortet. Plan B då att köra på 3060 TUF från INET då även om de känns jävligt klent, kör ändå bara gamla spel i 1920 så kanske får duga, spara pengarna till 4080 och hoppas bristen är över då.

Permalänk
Skrivet av Loddgrimner:

Fick också dåliga nyheter från komplett:

"Hej! Tack för att du anmälde dig till vår lottdragning om att får köpa ett GeForce RTX 3070 Ti. Dessvärre var turen inte på din sida denna gång."

Valde det billiga zotac så är väl därför. Sen var ju 3070ti inte så bra prestanda ändå men priset var ju rätt bra på just det kortet. Plan B då att köra på 3060 TUF från INET då även om de känns jävligt klent, kör ändå bara gamla spel i 1920 så kanske får duga, spara pengarna till 4080 och hoppas bristen är över då.

Ja, jag har inte ens fått något sådant mail, så vettetusan hur det gick för mig!

Visa signatur

MB: MSI B650M Gaming Plus WIFI | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU-Kylare: DeepCool AK500 Digital | Nätagg: MSI MPG A850G PCIE5 850W | Minne: Corsair 32GB (2K) DDR5 7200MHz RGB | HD: Samsung 750 256GB SSD & Samsung 860 EVO 1TB | GPU: PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X | Skärm: Acer 27" Nitro XV272UX QHD IPS 240 Hz | Headset: EPO GSP 670

Permalänk
Avstängd

Jag fick ett mail ifrån komplett att jag kunde köpa ett zotac kort för 9500kr.
Dock vill jag inte ha det, kan man ge bort den på något sett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Jag fick ett mail ifrån komplett att jag kunde köpa ett zotac kort för 9500kr.
Dock vill jag inte ha det, kan man ge bort den på något sett?

Hehe, den anledningen till varför jag inte signade upp mig på alla. Vill helst ha asus, kan tänka mig msi. Men ville inte ha zotac, Palit eller Gigabyte så man ville ju inte riska. Zotac skriker ju inte direkt... kvalitet. Men ja, billigare.

Accepterar du det inte så går det ju vidare till andra automatiskt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laddin:

Hehe, den anledningen till varför jag inte signade upp mig på alla. Vill helst ha asus, kan tänka mig msi. Men ville inte ha zotac, Palit eller Gigabyte så man ville ju inte riska. Zotac skriker ju inte direkt... kvalitet. Men ja, billigare.

Jag tänkte det måste vara större chans att vinna på alla kort
Ville själv ha msi.

Permalänk
Medlem

Har LHR korten varit effektiva på att förbättra tillgängligheten? Någon som kan svara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Har LHR korten varit effektiva på att förbättra tillgängligheten? Någon som kan svara?

De har väl inte kommit in några till sverige än? Kanske blir tydligare när det börjar komma batcher av 3080,3070 lhr osv.

Edit; såg att webhallen hade zotac 3080 i lager i dag, det var dock inte lhr^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Enda LHR jag sett var ett 3060 som fanns på webhallen igår morse. Den låg ute i ~10 min så lyckades knipa ett för 4890:-

Bra pris jämfört med vad som funnits tidigare men vet inte om det är värt 5k för ett 3060 dock...

Permalänk
Skrivet av Laddin:

Är det verkligen så illa då med Zotac? Jag tyckte den lilla modellen verkade prisvärd. AMP Holo den dyrare verkade ju dock mest som att den skulle göra mer oväsen, ingen bra ide att klocka 3070ti tror jag. Tycker de har en rätt cool design också.

Asus är väl bäst dock.