Battlefield 2042 i gameplay-trailer på E3 2021

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 2042 i gameplay-trailer på E3 2021

I den första förhandstitten av spelets gameplay visas som brukligt storskalig strider och stora event som under spelets gång förändrar banorna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg inget i trailern som var någon direkt mindblowing nyhet. Men panga på massiv karta med 128 spelare låter fett!

Hoppas på vältrimmad nätkod, bra anti-fusk och DEDIKERADE SERVRAR!

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

det trista med dessa spel är de har ingen competition sök eller något liknade så spelen dör ganska snabbt

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Visste inte att Just Cause var det nya heta... alltså jag gillar den serien, men känns inte direkt BF för mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr[M]:

det trista med dessa spel är de har ingen competition sök eller något liknade så spelen dör ganska snabbt

BF V är levande fortfarande

Permalänk
Medlem

Mycket bättre än den förra trailern iaf

Permalänk

Min åsikt. Säkerligen roligt att testa, inget snack om saken. Men är det värt 800kr att testa som det kostar för xboxen?
Inte så lite som jag skulle spela. Men jag ser att de har förbättrat spelmotorerna och det kommer nästa version också dra nytta av.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av medbor:

Visste inte att Just Cause var det nya heta... alltså jag gillar den serien, men känns inte direkt BF för mig

Va? Det här är ju BF3/4 på steorider vad det ser ut som, peak BF! Många klagade väl på BF1/V just för att det inte "kändes som BF"

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Visserligen spännande med 124 spelare, men behövs också dedikerade servar...

Annars är jag faktiskt inte så speciellt taggad på nya BF, främst pga GPU-bristen... Series X/PS5 är tyvärr inte rätt format för dessa snabba FPS-spel, men att uppgradera datorn i dagens läge är inte speciellt roligt för plånboken.

Permalänk
Medlem

Här är originalvideon i betydligt bättre kvalité https://youtu.be/WomAGoEh-Ss

Permalänk
Medlem

Bara online? Nej tack.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av dblade:

Här är originalvideon i betydligt bättre kvalité https://youtu.be/WomAGoEh-Ss

Sedär, tack! Bytte ut videon till den du länkade. Märkligt att videon på officiella Xbox-kanalen har sämre kvalitet.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

Gav inte något köpbegär. Mer folk på en karta gör inte ett spel bättre och roligare skulle jag säga. Här kändes det som att det var mer av allt från tidigare delar och det är inte vad jag önskar. Har väl blivit trött på gamla dar kanske så denna typ av spel blir mindre och mindre intressanta.
Att 124 personer där alla bara springer runt runt och skjuter på allt som rör sig kommer bara bli skit. Dedikerade servrar där man kan bygga upp ett eget team så kanske det kan vara kul men då ska också motståndet ligga på samma nivå.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Min åsikt. Säkerligen roligt att testa, inget snack om saken. Men är det värt 800kr att testa som det kostar för xboxen?
Inte så lite som jag skulle spela. Men jag ser att de har förbättrat spelmotorerna och det kommer nästa version också dra nytta av.

Nu lär du ju kunna spela 10 timmar med EA play för för 40kr, eller 150kr för Playpro för en månad.

Såg just att du hade xbox, det är väl iaf vad som lär gälla för PC.

Permalänk
Medlem

Nej tack, det är påtok för "mordern" å lite väl "space:at" för den här gubben, får CoD vibbar... ush..

EDIT: tar de med crossplay så köper jag de inte ens..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser sweet ut. Hoppas bara att mitt 3070 inte kajkar ihop i 3440x1440. Visst man kan ju köra på låga inställningar men man vill ju bli lite blown away också. Men Dice är ju duktiga på att få spelen att se riktigt bra ut även i lägre inställningar.

Permalänk
Medlem

Jag ser att dom har skruvat upp saturation nivån, fast det känns inte lika äckligt som i DOOM.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt kul ut. Jag är hype!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Hjälpsam

Oj vad stökigt

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Jag ser att dom har skruvat upp saturation nivån, fast det känns inte lika äckligt som i DOOM.

Det där har man klagat på sedan BF3. Då bannades man för saturation-mods.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Oj vad stökigt

Ja det var det verkligen, undrar om man kan spela som tornado?

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Va? Det här är ju BF3/4 på steorider vad det ser ut som, peak BF! Många klagade väl på BF1/V just för att det inte "kändes som BF"

Jag tänkte mer på grapple hooks och wingsuit och annat. Självklart kan det bli kul, men känns långt från den typ av BF jag brukade spela förr. Det var ingen kritik för övrigt, bara förvånad

Permalänk
Skrivet av medbor:

Visste inte att Just Cause var det nya heta... alltså jag gillar den serien, men känns inte direkt BF för mig

Det här va precis min tanke, fast om Far Cry 6-trailern!

Jag är ändå rätt hoppfull för BF 2042. Men lite som första kommentaren påpekade, dedikerade servrar kommer vara rätt avgörande även för min del, om jag kommer spela det länge. Så mycket roligare att kunna spela på samma 3-4 servrar med återkommande spelare än att man söker blint och blir placerad med precis vilka spelare som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FakeNinja:

Såg inget i trailern som var någon direkt mindblowing nyhet. Men panga på massiv karta med 128 spelare låter fett!

Hoppas på vältrimmad nätkod, bra anti-fusk och DEDIKERADE SERVRAR!

Skrivet av D3str0yer:

Visserligen spännande med 124 spelare, men behövs också dedikerade servar...

Annars är jag faktiskt inte så speciellt taggad på nya BF, främst pga GPU-bristen... Series X/PS5 är tyvärr inte rätt format för dessa snabba FPS-spel, men att uppgradera datorn i dagens läge är inte speciellt roligt för plånboken.

Vore konstigt om det inte finns till 2042. BF1 och BF5 har båda dedikerade servrar, dice ändrade dock till att själva ta hand om uthyrning av servrar från BF1 och framåt. Något jag helst ser att de drar tillbaka och ger tredjepart ansvaret igen.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Det här va precis min tanke, fast om Far Cry 6-trailern!

Jag är ändå rätt hoppfull för BF 2042. Men lite som första kommentaren påpekade, dedikerade servrar kommer vara rätt avgörande även för min del, om jag kommer spela det länge. Så mycket roligare att kunna spela på samma 3-4 servrar med återkommande spelare än att man söker blint och blir placerad med precis vilka spelare som helst.

Action är väl temat helt enkelt, och mer möjligheter att förflytta sig och öka dynamiken känns som nya trenderna. Outer Worlds 2 verkar ju ha jetpacks och grejer (men hela den videon kändes ju mer som satir)

Permalänk
Medlem

Drömmer mig tillbaka till Battlefield 2. Underbart roligt spel.
Blev dock bannad hela jävla tiden för att jag flög med joystick och ingen fattade att det gick att flyga så bra.
Det bölades fuuuuuuuuuuusk hela tiden 🙄

Har ni varit med om liknande?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Jag är HYPAD till MAX * BF theme song*

Visa signatur

Enthoo Evolv Mini Tower, AMD Ryzen 5 2600X, GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC 6, Corsair RGB PRO 16 GB DDR4 @3200MHz, Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI, Corsair RM650x.

Asus ROG Swift PG279Q 2560x1440 @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

BF V är levande fortfarande

kunde vara mer levande 5000spelare om dagen kunde varit flera om man ser på andra titlar som har det.
de är inte ens topp 10 mest spelade spel och det är ju nyare en många fps titlar i 10 topp

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

1. Ta tillbaka airstrips

2. Dedikerade server

3. Det ska inte vara så svårt att få spela i samma lag som sina kompisar

4. Helikoptern ska inte falla platt för att jag byter plats för att jag använder tvmissilen. Saknar verkligen bf2 och hur man kunde dominera en bana solo med en apache.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Bara online? Nej tack.

Precis. För dom pengarna dom begär för spelet och så är det inte ens någon story. Kasst. 299kr hade varit mer rimligt. Dom kommer ju ändå tjäna feta pengar på köp inne i spelet (som jag antar kommer finnas).