Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad 0å guldmedlemskap och Ultimate?!

Jag som endast kör GAMEPASS på PC skulle också kunna få detta billigare?! Betalar 99:- i månaden nu.

Jag äger ingen Xbox One ännu iaf.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Jag som endast kör GAMEPASS på PC skulle också kunna få detta billigare?! Betalar 99:- i månaden nu.

Jag fattar ingenting heller av den här tråden. Extremt rörigt.

Jag betalar 135kr för Game Pass Ultimate PC. Om jag köper 1 år Xbox Live Gold från Eneba, hur konverterar jag det till Game Pass Ultimate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Skrivet av xSean145:

Jag fattar ingenting heller av den här tråden. Extremt rörigt.

Jag betalar 135kr för Game Pass Ultimate PC. Om jag köper 1 år Xbox Live Gold från Eneba, hur konverterar jag det till Game Pass Ultimate?

Har man bara gamepass pc kan man lägga till live gold parallellt och konvertera BÅDA till ultimate.

Har man redan ultimate måste man först säga upp abonnemanget och låta det löpa ut innan man börjar med live gold och sedan gå tillbaka till ultimate.

Spelar man bara pc så ingår ju det i ultimate och är ju bättre om det är billigare,
ni skulle ju kunna sponsra någon som har xbox och logga in på den och sätta till home för att dela gamepass,
en annan möjlighet är ju xcloud, fast för tillfället kör det väl på xbox one hårdvara ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Tror det är bäst sammanfattat här: https://www.microsoft.com/en-us/store/b/compare-xbox-game-pas...

Skrivet av Ynnoj:

Ja, du kan få tre år av gamepass ultimate för strax över tusenlappen genom metoden som disskuteras i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Tror det är bäst sammanfattat här: https://www.microsoft.com/en-us/store/b/compare-xbox-game-pas...

Ja, du kan få tre år av gamepass ultimate för strax över tusenlappen genom metoden som disskuteras i tråden.

Var har ni bra pris på 6 månader? Eller köper ni då 3x 12 månaderkort och sen aktiverar ultimate?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Var har ni bra pris på 6 månader? Eller köper ni då 3x 12 månaderkort och sen aktiverar ultimate?

https://livekort.se/sv/xbox-live-gold-12-months

https://livekort.se/sv/xbox-live-gold-12-months-br

Dessa fungerar INTE att fixa gaempass ultimate med. Jag köpte 36 månader och iom att man inte får koden direkt chattade jag med supporten. Dem bekräftade att detta inte fungerar med dessa koder pga region lock. Vill man däremot ha enbart gold verkar det fungera bra. Fick mina pengar tillbaka direkt på kontot inom 1 minut från att dem avbröt ordern.

Det kan ju vara så att det fungerar ändå men att de vill sälja deras dyrare "gamepass ultimate" version. Men detta är inget jag tänker chansa på.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det gick bra för min del.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Det gick bra för min del.

Du som löste det sist. Beställde du från livekort.se 12månader och det fungerade?

Har beställt ett Xbox X från webbis nu.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Du som löste det sist. Beställde du från livekort.se 12månader och det fungerade?

Har beställt ett Xbox X från webbis nu.

Japp. Två 12 och ett 6 månaders. Jag valde snikvarianten där man behövde ändra vpn. Det enda var att jag glömde ändra min betalning så jag missade en månad uppgradering.

Edit: Såg nu att det är billigare med det vanliga enligt några poster innan.

Visa signatur

| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Japp. Två 12 och ett 6 månaders. Jag valde snikvarianten där man behövde ändra vpn. Det enda var att jag glömde ändra min betalning så jag missade en månad uppgradering.

Edit: Såg nu att det är billigare med det vanliga enligt några poster innan.

Tack för svar. Jag har ju inte någon Vpn och vill inte krångla med det. @Sh4d0wfi3nd sa att det inte fungerade för honom att göra med dessa livekort.se varianterna. Det är ju lite skillnad i pris med den på livekort eller den som t.ex. Elgiganten har för 599:-. Undra om man ska vänta till nästa tisdag och se vad Inet har på game-veckan. Får nog maskinen på måndag redan

Vill inte vara för dumsnål och åka dit på massa pengar i sjön heller.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Tack för svar. Jag har ju inte någon Vpn och vill inte krångla med det. @Sh4d0wfi3nd sa att det inte fungerade för honom att göra med dessa livekort.se varianterna. Det är ju lite skillnad i pris med den på livekort eller den som t.ex. Elgiganten har för 599:-. Undra om man ska vänta till nästa tisdag och se vad Inet har på game-veckan. Får nog maskinen på måndag redan

Vill inte vara för dumsnål och åka dit på massa pengar i sjön heller.

Elgiganten tar 499 kr, inte särskilt mycket mer dvs. Funkade finfint för mig i februari

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Elgiganten tar 499 kr, inte särskilt mycket mer dvs. Funkade finfint för mig i februari

Vpn är ju inget krångel, instruktioner följer med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Det var inte så farligt ändå. vi får se om man kör en VPN eller Elgiganten.

Skrivet av f@boy:

Vpn är ju inget krångel, instruktioner följer med.

Såg det nu att det var instruktioner på hemsidan. Intressant

Ska prova det imorgon och hoppas att det fungerar som det ska.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det var inte så farligt ändå. vi får se om man kör en VPN eller Elgiganten.

Såg det nu att det var instruktioner på hemsidan. Intressant

Ska prova det imorgon och hoppas att det fungerar som det ska.

Nu har jag fixat Ultimate. Fegade lite och köpte från Elgiganten 2x12 och 2x3 månader. Det konstiga är att jag bara fick "en fri månad" vid prenumeration när jag löste in 3 månader och inte 12orna, men det gör inget.
(glöm inte att om ni vill ha Office/Onedrive så går det att göra likadant där. Köpa personal och uppgradera till Home)

Nu ska jag bara köra igång det när Xboxet kommer på måndag Och köra igång xbox appen eller store eller hur man gör på datorn. Har rensat allt med privatezilla på datorn så ska se om man måste installera om, men tror inte det.

Visa signatur

Permalänk

Köper man 3x12 månader xbox gold och använder kampanjen (xbox ultimate 3 månader för 10kr)? Kan man aktivera den direkt eller behöver man låta xbox gold passera några månader därefter aktivera kampanjen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerOskarsson:

Köper man 3x12 månader xbox gold och använder kampanjen (xbox ultimate 3 månader för 10kr)? Kan man aktivera den direkt eller behöver man låta xbox gold passera några månader därefter aktivera kampanjen?

Jag tror att du får problem för att du får över 36 månader totalt.

Jag köpte 2,5år gold, sen valde jag automatisk förlängning som jag avaktiverade mellan varje kod så jag fick totalt 3 månader grattis. Totalt blev det 36 månader med 3månader för 10kr.

Men detta var i december förra året.

Permalänk
Medlem

Fungerar detta fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Fungerar detta fortfarande?

Funkade för sex dagar sedan om du läser lite längre upp. Lär funka nu också...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Funkade för sex dagar sedan om du läser lite längre upp. Lär funka nu också...

Haha, måste ha gått fort. Såg bara ”2019-xxxx” 😄

Men det låter ju bra 👍

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alrik:

Det ska funka med ditt också. Har du haft ultimate innan så kostar upgrade 135 istället för 10.

Jag köpte 2x 12 månader och 1x 6 månader på livekort.
Hade fått 12+1 12+1 6+1 om jag gjort rätt och. Registrerat mitt kort som betalsätt innan jag lade in koder. Nu fick jag bara 31 månader istället för 33.

Tog mig tillslut tid att göra detta också. I skrivande stund var det billigare på livekort men föredrar att handla från Elgiganten av de två så köpte totalt 2st 12 månaders digitala koder samt 2st 3 månaders, Xbox Live Gold.

12 månaders ger ingen extra månad längre vad det verkar, men 3 månaderna gav vardera en. Så totalt 35 månader allt som allt, "missar" 1 månad men kan jag leva med. Game Pass Ultimate till slutet av maj, 2024. Framtiden.

Kikat på en del spel på de olika reorna och då många av dessa ingår i Game Pass redan och hur hårt Microsoft satsar på Game Pass idag och framåt så är det bara att slå till. Spel jag vill "behålla" kommer köpas på GOG om de dyker upp, eller möjligen någon annan butik. Föredrar DRM-fritt men tycker personligen att Games as a service är ett fint kompliment till detta.

Använde instruktionerna i Nuckys inlägg nedan, fungerar fint sådär ett drygt halvår senare. Fick även jag Ultimate-uppgraderingen för 10kr, tydligen har jag inte haft Ultimate innan. Kan hända att det ingick med min då nya 3900X som hade just Game Pass i paketet. Men nästan precis 2 år senare så är det inget jag har färskt i minnet.

Skrivet av Nucky:

Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!

Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.

- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader

- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services

- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar igen

* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar

* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*

Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att slå till. Är nästan värt den enbart för Flight Simulator.

Hur vet man om man haft Ultimate tidigare så att man inte riskerar göra allt förgäves?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shakermaker:

Jag funderar på att slå till. Vänästan värt den enbart för Flight Simulator.

Hur vet man om man haft Ultimate tidigare så att man inte riskerar göra allt förgäves?

Går du in via account så syns det vad man haft. För mig var det bara Game Pass for PC samt Console som var synlig, inte att jag haft Ultimate.

Sedan så hade även jag 10kr erbjudandet via: https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
Inloggad då dvs. 135kr överstryket, 10kr priset som erbjöds.

Tar en stund att gå igenom allt men bra listat av @Nucky . Perfekt att sätta sig med på semestern.

Lite samma sak här med just Flight Simulator. Och Crusader Kings 3. Och massor av mer spel. Sedan redo när Forza Horizon 5 äntligen släpps.
xCloud ihop med min XPS 13 när det väl stöds på PC ser jag fram emot att testa, även om det nog inte blir speciellt användbart så länge jag inte fått mitt fiber installerat (4G idag...).

Halva inne på att köpa en Series X också. Smekte köp-knappen när det kom in ett lass nyligen men har redan en PC så finns inte riktigt behov. Men det var så jag en gång köpte en PS Vita också. Alla PS Vita-spelen som följde med PSN+, efter ett tag insåg man hur mycket spel man hade, kollade priset på en Vita och slog till.

Sneaky bastards!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Går du in via account så syns det vad man haft. För mig var det bara Game Pass for PC samt Console som var synlig, inte att jag haft Ultimate.

Sedan så hade även jag 10kr erbjudandet via: https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
Inloggad då dvs. 135kr överstryket, 10kr priset som erbjöds.

Tack, jag verkar bara haft "Xbox Game Pass for PC" för 10 kr, så verkar lugnt.

Får se om jag slår till eller vågar vänta några månader till.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Frågan är när xcloud släpps publikt. Det är det som lockar med game pass ultimate.

Permalänk
Medlem

Har redan haft Game Pass Ultimate och Game Pass PC (båda fanns under beställningar) men hade ändå erbjudandet på 3 månader för 10 kr när jag kollade. Hoppades på det bästa och köpte 12 månader för 30 euro. Allt fungerade precis som det ska! 15 månader för 300 kr är inte dåligt. Tack alla!

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Frågan är när xcloud släpps publikt. Det är det som lockar med game pass ultimate.

Funkar utmärkt nu. Tror inte jag tackar ja till att vara med i någon särskild testgrupp. Bara ladda ner Game Pass-appen i mobilen och köra. Dvs, om du kör Android.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Funkar utmärkt nu. Tror inte jag tackar ja till att vara med i någon särskild testgrupp. Bara ladda ner Game Pass-appen i mobilen och köra. Dvs, om du kör Android.

Tänkte främst till Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Kan du (eller någon annan för den delen) testa på Windows och se hur det fungerar där? Kan man tex spela med mus och tangentbord?

Enligt artikel här på Swec så kan man komma åt xcloud för windows (via webbläsaren) via denna länk: https://www.xbox.com/en-US/play

Permalänk
Medlem

Xcloud är numera officiellt tillgängligt på PC och Iphone och Ipad: https://twitter.com/Xbox/status/1409588781766701057

https://www.xbox.com/en-US/play (samma länk som ovan kommentar)

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Xcloud är numera officiellt tillgängligt på PC och Iphone och Ipad: https://twitter.com/Xbox/status/1409588781766701057

https://www.xbox.com/en-US/play (samma länk som ovan kommentar)

Är det inte invite only fortfarande?

Och kan man spela med mus + tangentbord, eller är det enbart med en handkontroll?